افغانستان خانۀ مشترک همه ما است

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4390
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4390
    بازدید ماه : 4951
    بازدید کل : 135896
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

افغانستان خانۀ مشترک همه ما است

 

در این اواخر دیده و شنیده می شود که شمار محدودی از افراد مریض و فریب خوردۀ کشور های مغرض منطقه دست به تهیه، نشر و پخش کتاب هایی زده اند که عناوین آنرا دایره المعارف آریانا، اطلس اتنوگرافی افغانستان، ... گذاشته اند.

این کتاب ها که باید با روش های علمی و تحقیقاتی و همچنان آمارها و احصائیه های دقیق و عاری از هر گونه تبعیض ها و تعصبات قومی و سمتی به هدف نزدیکی عنعنات، رسوم و وجوهات مشترک مردم افغانستان گردآوری می شد و بعداً به دسترس خوانندگان قرار می گرفت تا افکار عامه نسبت به یکدیگر همسویی پیدا می کرد که متأسفانه با پیشداوری های نادرست عده ای از افراد ناسالم با ارائه آمار و ارقام اقوام ساکن کشور و توهین و تحقیر به یک ملیت و خوار شمردن آن از سوی همچو حلقات، خشم و احساسات برادران هزاره ما را برانگیخته است که خوشبختانه محترم رئیس جمهور کشور با درنظرداشت حساسیت های موجود، در نخستین اقدام عملی خویش کسانی را که دست به این چنین اعمال نفاق افگنانه در میان ملت ما زده اند، آنان را از وظایف شان سبک دوش و دستور داده اند تا دوسیه های آنان ترتیب و تحت پیگرد ارگانهای عدلی و قضایی کشور مراجع گردند که این اقدام رهبری دولت باعث خشنودی و آرام شدن خشم مردمی که در دفاع از این وطن خون و سر خود را فدا کرده و امروز زمینه بازگشت به این افراد در کشور مساعد شده است.

گفتنی است که ملیت های متنوع ساکن کشور در درازنای تاریخ، افغانستان را خانۀ مشترک خویش دانسته و هیچ تفاوت و تبعیضی را نسبت به یکدیگر قایل نبوده و نیستند. بنا بر گفته معروف همه گل های یک باغ بوده که با رنگ های مختلف، به یکدیگر زیبایی بخشیده اند. ملت ما بعد از گذشت سه دهه جنگ، ویرانی و نفاق بیشتر از هر وقت دیگر به این درک مشترک رسیده اند که با یکدیگر پذیری و وحدت واقعی می توانند راه های بهتر نجات وطن و خدمت کردن را به کشور و مردم خویش پیموده و به این ترتیب از نفاق افگنی های کشور های مغرض منطقه که هر آن در تلاش پارچه پارچه کردن این ملت بزرگ بودند و هستند، جلوگیری نموده و از این پس نخواهند گذاشت تا آله دست آنها قرار گرفته و موجب نابودی خویش گردند. دامن زدن به اختلافات قومی و سمتی از سوی شماری از افراد مغرض جامعه که بدون شک آله دست بیگانگان شده اند و بدستور آنها همچو برنامه های حساسیت برانگیز قومی را طرح و عملی می نمایند می تواند روح هر افغان را اذیت نماید، اما هیچگاه نمی تواند نظم و ثبات نسبی جامعۀ ما را دوباره خدشه دار نموده و به دشمنان ملت ما فرصت مداخلات بیشتر را در امور کشور ما بدهند.

در اخیر خواست ملت ما از همه روشنفکران و قلم بدستان این است که وقتی می خواهند موضوعی را درخور افکار عامه بدهند، از همه اولتر حساسیت های موجود جامعه ما را در نظر گرفته و بعد موضوعی را مطرح سازند که کشور ما را به صلح، وحدت و ثبات کمک نماید زیرا اتخاذ چنین سیاست سالم ضامن بقای یک جامعه انسانی می باشد، کشور ما را همانند هر افغان وطندوست دیگر در راه سعادت و پیشرفت مساعدت نمایند و از نفاق افگنی و نشر و پخش موضوعاتی که ملت ما را از هم متفرق می سازد، دست بردارند؛ زیرا در عقب همچو سیاست های ناسالم دست های اجانب و مغرض نهفته و در کار می باشد.

و من هم از همه مردمان چیز فهم کشور خاصتاً از کارمندان دادستانی محترم کشور می خواهم که بخاطر حفظ ثبات کشور و پند و عبرت به دیگران چنان اقدامات را در راستای به مجازات کشانیدن کسانیکه در تهیه، اشاعه و نشر و پخش کتب اختلاف برانگیز قوم دست داشته اند اتخاذ نمایند که به سایر جواسیس جرأت تهیه و نشر و پخش همچو مطالب را در کشور در آینده نداشته باشند.

با احترام
احمد ذکی هوشمند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .