مهاجرین افغانستان و مظالم پاکستانی ها

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1949
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1949
    بازدید ماه : 2510
    بازدید کل : 133455
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

مهاجرین افغانستان و مظالم پاکستانی ها

 

من سالها قبل از حزب اسلامی و در ابتدای ورود امریکایی ها به خاک افغانستان گفته بودم که افغانستان توسط ناتو اشغال شده و فقط خود مردم افغانستان میتوانند به خود کمک کنند، چون تجربه ثابت کرده هر برنامه ای که توسط بیگانگان طراحی شده باشد هیچ وقت موفق نمیشود .

تعدادی از مهاجرین افغانستانی که از ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان به ولایت ننگرهار بازگشته اند شکایت از مظالم بی شمار طالبان پاکستانی و نیروهای امنیتی این کشور دارند.
این مهاجرین که تازه به وطن عودت نموده اند میگویند که پولیس پاکستان مهاجرین افغان را در این ایالت به جرم و بهانه اینکه اعضای خانواده های شان در صفوف اردوی ملی افغانستان قرار دارند مورد ضرب و شطم و شکنجه قرار داده و اکثراً آنها را به قتل رسانیده اند.

همچنان حکومت ایالتی این کشور برای مهاجرین افغان دستور ترک این کشور را نیز صادر نموده اند ولی طالبان پاکستانی مانع بازگشت افغان ها به وطن شان میشوند و با اجبار جوانهایشان را مجبور می سازند تا علیه نیروهای امنیتی افغانستان بجنگند و نیز در حملات انفجاری و انتحاری از آنها سربازگیری میکنند.

مهاجرین افغانستانی از ده ها سال بدین سو مظالم و رنج های بیشماری را متحمل شده اند که این درد و مصیبت ها تنها به کشور پاکستان خلاصه نمی شود و هستند مظلومان و ستمدیدگانی که خاطرات تلخ و وحشتناک از زندانهای تل سیاه و سنگ سفید ایران را در سینه دارند و یا هم کسانیکه حین عبور از بحرها طعمه حیوانات آبی شده و یا هم در جنگل های اروپا قبل از رسیدن به مقصد جان های شیرین شانرا از دست داده اند.
ولی پاکستانی ها در عرصه ظلم و شکنجه بالای مهاجرین افغان پیشتاز و سرآیند همگان بوده اند. بدین معنی که اگر مهاجران افغان در سایر کشورها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند در نهایت پس از تحمل زندان و آزار و اذیت جسمی و روحی دوباره به کشورشان بازگردانده می شوند ولی تروریستان متحجر و سنگ دل با آنان اجازه بازگشت به وطن شانرا نمی دهند و با اسیرگیری اعضای خانواده جوانان مهاجر آنانرا در جبهات جنگ سوق می دهند و یا هم با پوشاندن واسکت های انتحاری میان افراد ملکی می فرستند که با خود یکجا ده ها هموطن شان را نیز به خاک و خون فرو برند.

این عملکرد زشت و ناروا که در هیچ جای از کتاب اخلاق و انسانیت جای ندارد و اسلام عزیز نیز از آن بشدت بیزار است بگونه آشکار از جانب گروه های مسلح پاکستانی انجام می گیرد ولی حکام پاکستانی از آن اظهار بی خبری می کنند و خود را در کوچه غفلت و تجاهل می زنند و از جانبی هم گرو ههای مسلح مستقر در این کشور را گویا افرادی می دانند که از تحت سیطره و امر این حکومت خارج اند و به این بهانه عملیات های نمایشی و عوام فریبانه را گاه گاهی علیه آنها راه می اندازد.
ولی هر عقل سلیم با برخورد به یک چنین وضعیتی به راحتی می داند که این همه فتنه انگیزی ها از کجا منشاء می گیرد زیرا دور از تصور است که حکومتی با داشتن بیش از یک میلیون ارتش و هزاران کارمند استخباراتی توان مهار گروه های کوچک و بغاوت گر را در خاک خود نداشته باشد.

این مسئله همچو آفتاب روشن است که در پشت این همه دسایس و توطئه های شوم دستان ناپاک جنرالان ارتش و استخبارات پاکستان نهفته است که از خون مهاجرین مظلوم در این کشور سرمایه اندوزی می کنند.
ولی باید بدانند که ظلم و جور بر مظلوم و فقیر مسؤولیت های شدید اخلاقی و اسلامی داشته و از جانبی هم معتقد باشند که اگر امروز این همه جور و ستم بر بالای افغانهایی که مهاجر شده اند وجود دارد فردا شاید عین سرنوشت را آنها خواهند داشت.

الیاس "قاضی زاده"



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .