نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 20
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 20
    بازدید ماه : 6559
    بازدید کل : 130962
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

روحانی که حکم شلاق دختری را در غزنی صادر کرده بود، بازداشت شد




روز گذشته شماری از دانشجویان و فعالان نهاد های مدنی، خواستار، برخورد جدی دولت با عاملان محاکم صحرایی شدن.

مجتبی پتنگ، وزیر داخله/ کشور افغانستان گفته است روحانی که حکم شلاق زدن یک دختر ۱۵ ساله را در ولایت غزنی صادر کرده بود باز داشت شده است.

آقای پتنگ که برای توضیح اوضاع امنیتی به مجلس سنا فرا خوانده شده بود، در پاسخ به سوالات اعضای مجلس سنا از بازداشت این روحانی خبر داده است.

نثار حارث عضو مجلس سنای افغانستان به بی بی سی فارسی گفت: "مجلس سنا، وزرای دفاع، داخله و امنیت ملی را فرا خوانده بودند و از آنها در مورد نگرانی های امنیتی سوالاتی داشتند. یکی از سوالات در مورد شلاق خوردن همین دختر بود و آقای پتنگ به اعضای مجلس سنا گفت، ملایی که حکم شلاق زدن این دختر را صادر کرده، بازداشت شده و تحت نظارت است و پلیس بعد از تحقیقات جزئیات را در اختیار همگان قرار خواهد داد."

آقای حارث افزود مقام های امنیتی همچنین گفتند به زودی جزئیات طرح هایی را که برای بهبود امنیت روی دست دارند، نیز در اختیار مجلس سنا قرار خواهند داد و نیروهای امنیتی افغانستان سعی می کنند، تروریسم را در لانه های خودش، نابود کند.

حدود یک‌ماه پیش، شماری از متنفذان و روحانیون محل در ولسوالی موسوم به جاغوری دختری را به اتهام رابطه نا مشروع هشتاد ضربه شلاق زدند و پسری را که به رابطه داشتن با این دختر متهم شده بود، جریمه نقدی کردند.

انتشار این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اعتراض های گسترده ای را به دنبال داشت.

مجلس نمایندگان افغانستان نیز در هفته گذشته، این اقدام روحانیون و متنفذان محل را محکوم کرد و به کمیسیون امور دینی و فرهنگی مجلس وظیفه سپردند تا مساله را بررسی کند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان با انتشار اعلامیه ای، سن این دختر را ۱۵ سال ذکر کرده و شلاق زدن او توسط روحانیون و متنفذان محلی را، محکمه صحرایی توصیف کرد.

روز گذشته شماری از دانشجویان و فعالان جامعه مدنی در کابل، برای لغو محاکم صحرایی تظاهرات کردند و از دولت افغانستان خواستند، با عاملان چنین محاکمی، برخورد جدی کند.

در سالهای گذشته، گزارشهایی مبنی بر سنگسار و یا هم اعدام های صحرایی تو سط گروه طالبان در برخی از مناطق افغانستان گزارش شده است.

اما شلاق زدن دختری در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، به این دلیل واکنش های جدی را به دنبال داشت که این اتفاق در محلی رخ داده بود که کاملا امن و تحت تسلط نیروهای دولتی است.

 

برچسپ ها: ,
صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .