نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 6
    بازدید ماه : 6545
    بازدید کل : 130948
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

شبکه حقانی به لیست سیاه پیوست!



شبکه حقانی در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار گرفت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که قاری ذاکر، یکی از فرماندهان شبکه حقانی که در چندین حمله انتحاری دست دارد هدف نهایی این تحریم است.

به گزارش یک، نماینده آمریکا بیان کرد، این تحریم ها تمامی کشورهای عضو سازمان ملل را متعهد می سازد تا دارایی های گروه حقانی را مسدود ساخته و از هرگونه سفر مقامات این گروه و ارسال سلاح به آن جلوگیری کنند.

شبکه حقانی در خاک پاکستان به سر می برد و حملات هراس افکنی در افغانستان را از آنجا سازماندهی و اجرا می کند.

 


 

برچسپ ها: ,

کشف کارخانه هرویین در هلمند!



یک کارخانه بزرگ هرویین در هلمند کشف شد.

اداره امنیت ولایت هلمند با نشر خبرنامه ای می گوید: این کارخانه در ساحه صافیان شهر لشگرگاه در اثر تلاش کارمندان امنیت ملی کشف شده است.

به گزارش یک، در خبرنامه آمده است که در این کارخانه هرویین به تریاک تسویه و تبدیل می شد.

در بخش دیگر این خبرنامه گفته شده است که دست کم 800 کیلوگرم مواد که از آن در ساخت مورفین استفاده می شود نیز به دست آمده است.

 


 

برچسپ ها: ,

انجام تمامی عملیات نظامی با رهبران افغانستانی!



فرمانده عملیات خاص و وزارت دفاع افغانستان می گوید: اکنون تمام عملیات نظامی به رهبری قوای افغانستان صورت می گیرد و نیروهای خارجی فقط نقش همکاری تکنیکی را انجام می دهند.

به گزارش آشنا، جنرال عبدالکریم فرمانده عملیات های خاص وزارت دفاع به خبرنگاران در کابل گفت: در میان 8 سرباز افغانستان در این نوع ماموریت ها یک سرباز خارجی حضور دارد.

وی اظهار داشت تعداد سربازان اردو ملی افغانستان به 10 ها هزار تن افزایش یافته است و این موضوع باعث تلفات ملکی نیز گردیده است.
همچنین روح الله سلطان سرپرست پولیس محلی عنوان کرد، هم اکنون در 87 ولسوالی پولیس محلی ایجاد شدند.


 

برچسپ ها: ,

طراحی بند شاه توت توسط یک شرکت ایرانی



کار طراحی بند شاه توت کابل به یک شرکت ایرانی سپرده شد. این بند بر فراز دریای کابل در ساحل لندر ساخته می شود که برای تامین جریان آب مداوم و تامین آب شهروندان کابل در نظر گرفته شده است.

به گزارش طلوع، کمبود آب آشامیدنی در شهر کابل و نیز خشک ماندن دریای کابل در بسیاری از ماه های سال وزارت انرژی و آب را واداشته است تا ساخت بند شاه توت را بدست گیرد، این وزارت می گوید: با احداث این بند گذشته از اینکه آب مورد نیاز چهار هزار هکتار زمین کشاورزی تامین می شود آب مورد نیاز شهر کابل نیز فراهم می شود و ذخایر آب زیر زمینی کابل نیز تا حدی تامین می شود.

وزیر انرژی و آب با امضای قرارداد ساخت این بند با شرکت ایرانی می گوید: این پروژه تا 18 ماه دیگر عملی می شود و ساخت این بند بیش از 1.5 میلیون دالر هزینه دارد که از بودجه توسعه این وزارت پرداخته می شود.

بلندی این بند 113.5 متر خواهد بود و ظرفیت ذخیره 250 میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت، مطالعات فنی و اقتصادی این بند که در 18 کیلومتری جنوب غرب کابل قرار دارد در سال 1387 خورشیدی از سوی همین شرکت ایرانی با هزینه 2 میلیون دالر تکمیل شده بود.

 

 

برچسپ ها: ,

سرشماری دقیق نفوس نیاز انتخابات شفاف!



انتخابات شفاف ملزم به سرشماری دقیق نفوس است.

داشتن سرشماری دقیقی از نفوس کشور یکی از نیازهای اولیه برای برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و قابل قبول است که حکومت بر خلاف قرارداد بان در انجام آن تعلل ورزیده است.

به گزارش راه فردا، شماری از آگاهان سیاسی می گویند: اداره تمام امور کشور بستگی به انتخابات سالم توسط اعضای ملت دارد اما نبود سرشماری نفوس در افغانستان انگیزه سیاسی دارد و حکومت ضمن وجود شرایط مطلوب در ده سال گذشته از انجام آن خودداری نموده است و این یکی از چالش های اساسی در برابر انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

سرشماری نفوس کشور نه تنها در روند انتخابات بلکه در سایر روندهای مدیریتی کشور نقش اساسی دارد.

این در حالی است که احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و کمیسیون مستقل انتخابات بارها به داشتن آمار دقیق نفوس کشور برای بیرون رفتن از چالش های انتخاباتی، انکشافی، اقتصادی و در کل مدیریت جامعه تاکید کردند.

 

 

برچسپ ها: ,

آیا این است موسیقی افغانستان؟!


هنر موسیقی، که از دید هنرمندان و هنردوستان به «غذای روح» تعبیر شده است، امروزه توسط اندام های بعضی از دخترهای تاجیکستانی، هندی، پاکستانی، عربی و...بسیار چرب و آلوده شده‌است؛ به حدی که خوردن غذای مذکور را به روح دشوار و مضر کرده‌است! و اگر هنرمندان و هنردوستان دست‌ به کار نشوند و چربی‌ها را کاهش ندهند، روح خُرد و بزرگ را به «مرض شکر» مبتلا خواهد کرد!

http://files.afghanpaper.com/pics/201211/201211060023531779.jpg

و متاسفانه این روند در موسیقی اصیل افغانستان نیز تاثیر گذار بوده است و ما از هم اکنون شاهد ورود دختران بد حجاب با پوشش غربی در کلیپ های موسیقی افغانستانی هستیم که شان و منزلت موسیقی افغانستان را زیر سوال می برد.

 

 

برچسپ ها: ,

ترکیه مدعی تولید بمب هوشمند شد




انستیتوی صنایع دفاعی سازمان پژوهش های علمی و فنی ترکیه (توبیتاک) اعلام کرد که مهندسان این انستیتو موفق به تولید کیت حساسی که قابلیت هدایت بمب های هوا به زمین را دارند، شده اند و ترکیه با توسعه این بمب هوشمند، در ردیف یکی از چهار کشور جهان قرار گرفته است.

مسوولان این موسسه اعلام کرده اند که بمب های هوشمند از سال 2013 میلادی ( سال آینده) بر روی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه نصب خواهند شد.

شبکه های خبری ترکیه که این خبر را روز دوشنبه منتشر کردند، به نقل از انستیتوی صنایع دفاعی توبیتاک نوشتند، ˈکیت حساس هدایت موشکˈ قابلیت نصب بر روی بمب های معمولی هوا به زمین را دارند و بدین ترتیب با نصب این کیت، بمب های جگنده های ترکیه به بمب هوشمند تبدیل خواهند شد.

گفته می شود، این کیت حاصل فعالیت پنج ساله مهندسین صنایع دفاعی ترکیه است و این بمبهای هوشمند با استفاده از ماهواره ها و رادارهای ویژه، در راستای مختصات داده شده خواهند توانست هدف را از فاصله 25 کیلومتری با انحراف بسیار کمی در حد شش متر از بین ببرند.

ˈنهاد ارگونˈ وزیر صنعت، علوم و فناوری ترکیه نیز گفت زیرساخت تولید انبوه کیت حساس بمب های هوشمند، آماده شده و تولید آن از سال 2013 میلادی شروع خواهد شد.

رسانه های ترکیه با اشاره به اینکه تاکنون آمریکا، اسراییل و روسیه توانایی تولید بمب های هوشمند را داشتند، مدعی شده اند، ترکیه با موفقیت در این زمینه، در ردیف چهارم در جهان قرار گرفت.



 

برچسپ ها: ,

امضای قرارداد بین اسرائیل و مایکروسافت



مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت قرار است در سفر به سرزمین‌های اشغالی،‌ با مقامات اسرائیلی قرارداد همکاری امضا کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: «یووال اشتینیتس» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی صبح امروز با «استیو بالمر» مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت دیدار کرد.

در این دیدار 2 طرف پیرامون توافق همکاری‌ استراتژیک در زمینه ارتقای فن‌آوری ابر اینترنتی بحث و گفت‌وگو کردند.

بنا بر این گزارش، زمان سفر بالمر به سرزمین‌های اشغالی که 10 روز پس از بهره‌برداری از نسخه ویندوز 8 می‌باشد، حائز اهمیت است.

بنا به اعلام وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی قرار است یادداشت تفاهمی بین اسرائیل و شرکت مایکروسافت درباره انواع پارامتر‌های روابط بین 2 طرف در زمینه‌های مختلف به امضا برسد.

این زمینه‌ها شامل تمرکز در حوزه‌‌ توسعه‌های فن‌آوری، مدیریت پایگاه‌های داده و استفاده از فن‌آوری برای کاهش وظایف بوروکراتیک، حفاظت اطلاعات و حریم خصوصی، توسعه خدمات الکترونیک دولتی و قابلیت‌های تبادل اطلاعات می‌باشد.

بالمر همچنین قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

 


 

برچسپ ها: ,

یک طوفان دیگر عازم آمریکا می‌شود



گزارش‌های سازمان هواشناسی آمریکا از قرار گرفتن یک طوفان ساحلی قوی دیگر در مسیر سواحل شمال شرقی این کشور خبر می دهند و این در حالیست که آمریکا هنوز گرفتار پیامدهای تخریبی ابرطوفان سندی است.

روزنامه «تایمز آو ایندیا» نوشت: درست در زمانیکه سواحل شرقی آمریکا به زحمت در حال بازیابی خود از تخریب های ناشی از ابر طوفان «سندی» است، ورود یک طوفان قوی ساحلی دیگر این منطقه را در هفته جاری تهدید می کند و احتمال دارد این طوفان جدید منجر به وزش بادهای شدید، جاری شدن سیل و قطعی برق و در کل تشدید خرابی های به جا مانده از ابر طوفان سندی شود.

در این خبر آمده است که اگرچه هنوز قطعیت دوره و زمان دقیق وقوع این طوفان مشخص نیست اما این طوفان جدید ساحلی احتمالا منجر به وزش بادهایی با سرعت ۵۰ مایل در ساعت شود.

سازمان هواشناسی آمریکا در این باره اعلام کرده است که: متاسفانه، اینطور به نظر می رسد که احتمالا یک طوفان ساحلی قوی دیگر برای نیمه دوم هفته آتی در راه باشد و در حالیکه هنوز مسیر دقیق و زمان وقوع این طوفان ساحلی در شمال شرق آمریکا دقیقا مشخص نیست، انتظار می رود که پیامدهای قابل توجه این طوفان جدید به دلیل خسارت های وارد شده در پی سندی، به مراتب عظیم تر خواهد بود.

بر اساس این خبر، وزش بادهای سنگین در پی این طوفان ساحلی جدید احتمالا به قطع درختانی منجرمی شود که پیشتر در پی طوفان سندی سست و کم قدرت شده اند و تهدید بزرگ تر ناشی از وقوع این طوفان مربوط به سواحل آمریکا می شود.

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرده است که درحالیکه این طوفان ساحلی جدید به هیچ وجه به اندازه سندی نیست، اما ترکیب موج طوفان با موج می تواند سیل های جزیی تا متوسطی را ایجاد کند و این طوفان منجر به فرسایش ساحلی در امتداد سواحل اقیانوس اطلس و «نیو انگلند» شود.

در این خبر آمده است که جزر و مدهایی با ارتفاع بالا در اواسط هفته آتی می تواند در شهر نیویورک و منطقه نیو انگلند منجر به جاری شدن سیل و همچنین باریدن برف مرطوب در بخش های داخلی ویرجینیا تا نیو انگلند شود. وزن برف مرطوب جمع شده روی درختان نیز می تواند منجر به شکسته شدن درختانی شود که سندی آنها را سست کرده است.

بر اساس این خبر، سایر پیامدهای خطرناک و بالقوه این طوفان جدید شامل جاری شدن سیل ناشی از بارش باران های سنگین و برف مرطوب باشد که این امر قطعی برق و خطرناک کردن شرایط مسافراتی را در پی خواهد داشت.

خبر قرار گرفتن یک طوفان ساحلی دیگر در مسیر آمریکا در حالی گزارش می شود که سواحل شرقی این کشور در حال بازیابی خود از تاثیرات مخرب بر جای مانده از سندی است و با اینکه یک هفته از وقوع سندی می گذرد، اما هنوز میلیون ها نفر از مردم آمریکا در خاموشی به سر می برند و سیستم های حمل و نقل عمومی هنوز به طور کامل راه اندازی مجدد نشده اند و کمبود گاز نیز مشکلات ساکنان منازلی را که با هوای سرد دست و پنجه نرم می کنند، تشدید کرده است. تلفات انسانی بر جای مانده از ابرطوفان سندی ۱۱۰ نفر گزارش شده است و دو نفر در کانادا و ۶۷ نفر دیگر نیز در کارائیب کشته شده اند.

 

 

برچسپ ها: ,
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 312 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .