نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 133
    بازدید دیروز : 741
    بازدید هفته : 874
    بازدید ماه : 1435
    بازدید کل : 132380
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با خواص گل‌گاوزبان

آشنایی با خواص گل‌گاوزبان

 

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل‌‌گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

این گیاه بومی گیلان بوده و از قدیم در بسیاری نقاط گیلان به صورت خودرو وجود داشته است؛ برگ‌ها و به مقدار کمتر گل‌ها اندام‌هایی هستند که مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرند.

ترکیبات شیمیایی موجود در گل‌گاوزبان شامل ساپونین، موسیلاژ، رزین‌ها، تانن‌ها، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C است و در بعضی کشورها آن را داخل سالاد می‌ریزند. گل‌‌گاوزبان را به صورت تازه یا خشک، به شکل دم‌کرده یا جوشانده می‌توان مصرف کرد.

دم‌کرده گل‌‌گاوزبان برای درمان سرماخوردگی همراه با تب، تسکین سرفه، از بین بردن ورم حفره‌های بینی، گرفتگی صدا، تنگی نفس، درد گلو و درمان ناراحتی‌های مجاری تنفسی بسیار مفید است. برای تهیه این دم‌کرده 15 گرم از برگ و مقداری گل این گیاه را داخل آب جوش ریخته و بگذارید دم بکشد.

این جوشانده را بعد از هر وعده غذایی با کمی قند و شکر نوش‌جاش کنید؛ البته به یاد داشته باشید که گل‌ گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان حامله و شیرده مضر است. مصرف بیش از 5 روز مداوم این گیاه ممکن است باعث عادت شود؛ بنابراین پس از 5روز استفاده از آن در صورت نیاز، 3روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

 

 

 

 

10 آبـشار ناشناختـه و زیبـای جهان

آبشار "دتیان"

این آبشار زیبا و چشم نواز به مانند آبشار نیاگارا که به شکل یک مرز طبیعی بین کانادا و آمریکا عمل می کند، بین دو استان مرزی دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته است. شاید این آبشار به بزرگی آبشارهای معروف جهان نباشد اما توانسته است منظره زیبایی را خلق کند. این آبشار به ارتفاع 50 متر و عرض 80 متر در مسیر رودخانه "گوسینگ" در مرز دو کشور قرار گرفته است.

 

 

به ادامه مطلب برويد

 

ادامه مطلب "10 آبـشار ناشناختـه و زیبـای جهان"

گران ترین چای از مدفوع خرس پاندا؟!

نوع جدیدی از چای به بازار معرفی شده است که شاید به زودی مورد توجه دوستداران چای در سراسر دنیا قرار بگیرد.

این چای گرانقیمت که گفته می‌شود هر کیلوی آن ۶۹۰۰۰ دلار است را می‌توان به عنوان گرانترین

چای دنیا شناخت. اما چه چیز سبب شده است تا این چای چنین قیمتی داشته باشد.شاید اگر از محتویات

 این چای باخبر شوید کاملا متعجب شوید :

 گرانترین چای دنیا ساخته شده از مدفوع پاندا !!!

 بله درست شنیدید این چای از مدفوع پاندا تهیه می‌شود به عنوان گرانترین چای در دنیا شناخته می‌شود.

 یک پروفسور چینی به نام آن یانشی که پروژه تهیه چای از مدفوع پاندا را رهبری می‌کند روشی را یافته است که

می‌تواند با استفاده از مدفوع پاندا نوع چای بسیار خوش عطر و خوش طعم درست کند که به نظر می‌رسد مود توجه

 ذائقه همه چایخوران از سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

هم اکنون این دانشمند ومحقق چینی ۵ تن مدفوع پاندا جمع آوری کرده تا از آنها برای ساخت چای گران قیمت مدفوع پاندا

استفاده کندبر طبق گفته‌های پروفسور آن یانشی خرس‌های پاندا که گیاه خوار هستند و عمدتا از گیاه بامبو تغذیه می‌کنند

در حین فرایند گوارش تنها ۳۰ درصد از چیزی که می‌خورند را هضم میکنند و ۷۰ درصد از چیزی که می‌خورند را دفع می‌کنند.

ولی به جهت اتفاقاتی که در معده آنها روی بامبوهایی که خورده اند اتفاق می‌افتد مدفوع آنها به منبعی غنی از مواد معدنی

 و انواع فیبر که برای درمان انواع سرطان موثر است تبدیل می‌گردد.

البته سابقه استفاده از مدفوع حیوانات برای ساخت نوشیدنی تنها در این مورد نیست. گرانترین قهوه دنیا نیز از مدفوع

 نوعی گربه سان در اندونزی گرفته می‌شود

 

30 ثانیه ای برای داشتن زندگی بهتر

.1 تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد

 آیا می دانستید وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

۲. ایده های قدیمیتان را به یاد آورده و دوباره آنها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمیتان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه ی آدم ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟

۳. برای ۳۰ ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید. یک بار دیگر به حرف هایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.

۴. به فرزندانتان بگویید "دوستتان دارم" و "به شما افتخار می کنم." به چشم هایشان نگاه کنید، و به آن ها نشان دهید که چقدر برایشان ارزش قائلید..

 تصور کنید اگر همه ی والدین ۳۰ ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می دادند، شاهد چه تغییرات شگرفی بودیم.

۵. دفعه ی بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی توانید در همان لحظه داشته باشید، برای آنچه که در حال حاضر دارید، ۳۰ ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.

۶. ۳۰ ثانیه محکم تر و صاف تر بایستید و سرتان را بالاتر بگیرید. در چشم های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.

۷. کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده اید و نیمه رها کرده اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید. ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.

۸. به هم ریختگی هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.

۹. از کسی تعریف و تمجید کنید.

10.
برای چیزی یا کسی که باورش دارید، بایستید. یک جمله ی حمایت کننده، حوزه ی نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

۱۱. کسی را در کارش تشویق کنید و به او اطمینان خاطر بدهید. به او بگویید که "تو می توانی!" او را باور داشته باشید و این باور را نشان دهید.

۱۲. کسی را که دوست دارید بیشتر با او آشنا شوید را به خانه تان دعوت کنید. می توانید شام را کنار هم صرف کنید. از این دعوت برای یک دوستی تازه استفاده کنید.

۱۳. به مدت ۳۰ ثانیه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنید. دستتان را پشتش بکشید، انگشتانتان را در موهایش فرو ببرید، نرم و آرام بغلش کنید، دستش را به نرمی فشار دهید، یا حتی یک بوسه تند و چابک.

خیلی خوب است اگر بچه هایتان بفهمند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و برای ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه ی زوج ها فقط ۳۰ ثانیه در روز برای چنین کاری وقت می گذاشتند، این قدر زندگی های زناشویی درهم و برهم نبود.

۱۴. یک کلمه ی جدید (کلمه ای از زبانی خارجی که به خوبی به آن تسلط ندارید) یا یک چیز تازه در مورد یک فرهنگ دیگر یاد بگیرید.

۱۵. چکی به مبلغ %۱۰ از حقوق ماهانه تان بنویسید و به مؤسسات خیریه هدیه کنید.

۱۶. هر روز ۳۰ ثانیه برای غالب آمدن بر ترس ها و شجاعانه روبه رو شدن با همه ی موقعیت های زندگی تان دعا کنید. رفتاری مثبت و هدفی مثبت در ذهن داشته باشید. برای کارهای آن روزتان طبق اولویت ها برنامه ریزی کنید. بعد از ۳۰ ثانیه برای تغییر آماده خواهید بود.

۱۷. از کسی بپرسید، "حالت چطور است" و واقعاً به جوابی که به شما می دهد خوب گوش کنید.

۱۸. مبلغی (در حد توانایی) در یک پاکت گذاشته و با عنوان "ناشناس" برای کسی بگذارید که می دانید به آن احتیاج دارد. نیکوکاری بدون اینکه شناخته شوید احساسی فوق العاده در شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کنید!

۱۹. یک اقدام سریع برای محیط زیست بکنید. به پرنده ها غذا بدهید، زباله ها و آشغال ها را جمع و جور کنید و

۲۰. یک صبحانه ی عالی برای خود انتخاب کنید (انرژی روزانه ی خود را با یک تصمیم ۳۰ ثانیه ای شروع کنید). کمتر مواد قندی بخورید و بیشتر پروتئین و میوه بخورید و صبحانه ای سالم و مقوی برای خود انتخاب کنید.

۲۱. اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند. این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.

۲۲. وقتی کسی از شما تقاضای کمک خواست (کمک مالی)، پاسخ مثبت بدهید.

۲۳. در هر موقعیتی از ورزش کردن غافل نشوید حتی یک نرمش سرو گردن 30 ثانیه ای ...

۲۴. یک دانه بکارید (یا اگر وارد هستید، یک نهال بکارید). تصور کنید اگر میلیون ها آدم روی زمین این کار را بکنند دنیا شاهد چه فضای سبز پایان ناپذیری خواهد بود.

۲۵. چراغ اتاق هایی که خالی است را خاموش کنید (لامپ اضافی خاموش). هر ۳۰ ثانیه هم ارزش دارد.

۲۶. در سطل زباله ی خانه چند کیسه ی زباله بگذارید تا انواع مختلف زباله ها را جداگانه دور بریزید. شما بازیافت زباله را از همین امروز شروع کرده اید.

۲۷. یک عادت بدتان را در ۳۰ ثانیه ترک کنید؛ و ۳۰ ثانیه به ۳۰ ثانیه آن را تکرار کنید.

۲۸. ۳۰ ثانیه بخندید. استرستان فروکش خواهد کرد.

۲۹. آب را به مقدار کافی بنوشید.

۳۰. ۳۰ ثانیه از هر آنچه که دارید احساس رضایت کنید؛ و همیشه قدردان نعمت های خداوند باشید

 

بازداشت گسترده هکرهای اینترنتی در چهار کشور

در پی حمله هکرها به سایت های دولتی در شیلی و کلمبیا، پلیس در چهار کشور تعدادی از فعالان گروه موسوم به "انانیمس" را بازداشت کرده است.

بنا بر اعلام پلیس بین الملل، اینترپل، ۲۵ نفر به اتهام عضویت در این گروه در کشورهای آرژانتین، شیلی، کلمبیا و اسپانیا بازداشت شده است.

بازداشت شدگان بین ۱۷ تا ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش اینترپل، بازداشت شدگان به حمله اینترنتی به سایت های ریاست جمهوری و وزارت دفاع کلمبیا، کتابخانه ملی شیلی و یک شرکت برق این کشور متهم شده اند.

به گفته مقام های اسپانیایی چهار نفر در شهرهای مادرید و مالاگاس بازداشت شدند که دو نفر از آنها با سپردن وثیقه آزاد شده اند.

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد یکی از بازداشت شدگان متهم به هدایت شبکه هکرهای وابسته به گروه انانیمس در اسپانیا و آمریکای لاتین است.

گروه انانیمس متشکل از شبکه نامنسجمی از کنشگران اینترنتی است که برای رساندن پیام اعتراض خود به طور همزمان به سایت های مختلف حمله می کنند و آنها را از دسترس خارج می کنند.

هکرهای اینترنتی به تازگی به تلافی مسدود شدن سایت مگاآپلودز به وسیله ایالات متحده، وب سایت وزارت دادگستری این کشور و پلیس فدرال آمریکا را مورد حمله قرار دادند.

 

آنفلوانزای خفاشی هم شناسایی شد

نوع جدیدی از آنفلوانزا در خفاش‌ها یافته شده که برای نخستین بار نشان می‌دهد خفاش ها نیز همانند پرندگان می‌توانند حامل این ویروس باشند.

سوژیانگ تانک، رئیس برنامه‌های اکتشافی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا گفت: این نخستین باری است که ویروس آنفلوانزا در خفاش‌ها شناسایی شده اما در شکل کنونی آن نمی‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد.

این مطالعه از آن جهت دارای اهمیت است که گونه جدیدی از حیوانات شناسایی شده که می‌تواند به عنوان منبع ویروس عمل کند.

آنفلوانزای A در نمونه‌ای از 3 خفاش گرفته شده در گواتمالا شناسایی شده است.

این گونه خفاش معمولاً انسان را نمی‌گزد اما از میوه تغذیه می‌کند و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است.

اپیدمی‌های پیشین آنفلوانزا همانند اپیدمی H1N1 در سال ۲۰۰۹ که به آنفلوانزای خوکی مشهور شد ریشه در حیوانات داشت و با تغییر شکل انسانها را نیز آلوده کرد.

 

مارادونا: فلسطين كانون مبارزه با ظلم است

اسطوره فوتبال آرژانتين دعوت فلسطيني‌ها براي ديدار از اين كشور را قبول و از آن به عنوان "مدال افتخار" ياد كرد.

ديگو مارادونا سرمربي الوصل امارات در ديدار با جمال محمود سرمربي تيم ملي فوتبال فلسطين از علاقه زياد خود به مردم فلسطين خبر داد و گفت كه اميدوار است كه پيشرفت فوتبال اين كشور را ببيند.

سرمربي فلسطين كه در حال حاضر تيمش در دوبي اردو زده است، روز گذشته (دوشنبه) در تمرين الوصل حاضر شد و از طرف جبرئيل الرجوب رييس فدراسيون فوتبال فلسطين از مارادونا دعوت كرد تا از اين كشور ديدن كند و چفيه فلسطين به همراه پيراهن تيم ملي اين كشور را هم به او داد.

مارادونا با بيان اين كه از دعوت شدنش براي ديدار از فلسطين بسيار خوشحال است، گفت: دعوت شدنم به فلسطين همچون مدال افتخاري بر گردنم است. فلسطين كانون مبارزه و ايستادگي در برابر ظلم است و با مردم اين كشور اعلام همدردي و همبستگي كامل مي‌كنم. وقتي جمال محمود پيراهن تيم ملي فلسطين را به من اهدا كرد، لرزه‌ بر بدنم افتاد. از اردوي اين تيم در دوبي ديدن خواهم كرد و اگر بتوانم كمكي به آن‌ها بكنم، دريغ نخواهم كرد.

سرمربي اردني فلسطين هم از اين كه مارادونا دعوت آن‌ها را قبول كرد ابراز خوشحالي كرد و گفت: مارادونا چه در دوران بازيگري و چه در حال حاضر در ميان مردم فلسطين از محبوبيت بالايي برخوردار است. مارادونا از نظر ملت فلسطين ستاره‌اي از جهان ديگر است.

 

 

تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به قرآن سوزی

هزاران تن از مردم شهر دیار بکر در جنوب شرقی ترکیه طی روزهای اخیر علیه اقدام توهین آمسیز سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز اقدام کردند.

رسانه های ترکیه گزارش کرده اند که در جریان این راهپیمایی عده‌ای تابلو‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "قرآن را نسوزانید، آن را بخوانید."

معترضان در شهر دوزجه ترکیه نیز در حین راهپیمایی پرچم ناتو را به آتش کشیدند.

ترکیه به عنوان تنها عضو مسلمان ناتو، سوزاندن قرآن به دست سربازان امریکایی در افغانستان را به شدت محکوم کرده است.

 

فکاهی

 
فکاهی
 
 آب بازی

وردکی لب دريا ای داد ميزد آفرين، ما شالا .... ،ازاو ميپرسند چه کار ميکني؟ ميگه :پسرم 1 ساعت است رفته زير آب هنوز بر نگشته ...عجب نفسي داره.
 
*
 

از وردکی پرسيدند : گاو بهتره يا گوسفند
خشاياره ميگه : گاو بهتره
مي پرسند چرا
ميگه : گاو وقتي ميخواد بره آنطرف جاده اول سمت راست نگاه ميکنه بعد سمت چپ رو ، بعد ميره ، ولي گوسفند عين گاو سرشو ميندازه پايين رد ميشه

 

.............................................................

كارتون

 

 

 

 

 

خواص فلفل دلمه اي

فلفل دلمه‌ای خواص درمانی زیادی دارد و پزشكان مصرف این ماده خوراكی با رنگ‌های تند زرد، قرمز و سبز را توصیه می‌كنند.

فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین A  و C است كه هر دو آنتی‌اكسیدانت‌‌هایی قوی به شمار می آیند كه موجب كاهش  ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.
همچنین فلفل دلمه‌ای، حاوی ویتامین B6 و  اسید فولیك است كه در رفع گرفتگی رگ‌ها ی بیماری قلبی و دیابتی تاثیرگذار است.فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد.
گفتنی است در 100 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز به ترتیب 140 و 120 میلی گرم ویتامین C و مقدار قابل توجهی بتاکاروتین وجود دارد.
همچنین ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای آن را به درمانی برای سرماخوردگی تبدیل كرده است.مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی،شدت و طول دوران سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.
 

 

 

صفحه قبل 1 ... 302 303 304 305 306 ... 312 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .