نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 151
    بازدید دیروز : 741
    بازدید هفته : 892
    بازدید ماه : 1453
    بازدید کل : 132398
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

تصاويري از حملات انتحاري در شهر زرنج

روح الله نیکپا

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یا ایها الذین آمنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون [البقره : 183]

ای کسانیکه ایمان آورده اید !

بر شما روزه واجب شده است همانگونه که بر کسانی که پیش از شما واجب بوده است:

تا باشد که پرهیزگار شوید. 

---> فرا رسیدن ماه پرشکوه و پرفضیلت رمضان را به شما تبریک عرض میداریم <---

 

http://files.afghanpaper.com/pics/201108/201108020537591195.jpg

جــــــدول اوقــــات شـــــرعی سحــــــر و افــــطار مــــاه مــــبارک رمضــــان

به افق شهر زرنج سال[1433]ه ق و [1391] ه ش

 

 

 

 ایام هفته ماه شمسی  ماه قمری   پایان سحر  اذان مغزب

      جمعه      30 سرطان            1        4:6        7:31 
      شنبه      31 سرطان            2        4:7          7:30
   یک شنبه         1 اسد            3        4:8        7:29
    دو شنبه            2            4        4:9        7:28
   سه شنبه            3            5       4:10        7:27  
  چهار شنبه            4            6       4:11        7:26
   پنج شنبه            5            7       4:12        7:25
      جمعه            6            8       4:13        7:24
      شنبه            7            9       4:14        7:23
    یک شنبه            8            10       4:15        7:22
    دو شنبه            9           11       4:16           7:21
   سه شنبه           10           12       4:17        7:20
  چهار شنبه           11            13       4:18        7:19
   پنج شنبه           12           14       4:19        7:18
      جمعه           13           15       4:20         7:17
      شنبه           14           16       4:21         7:16
    یک شنبه           15           17       4:21        7:15
    دو شنبه           16           18       4:22        7:14
   سه شنبه           17           19       4:23        7:13
  چهار شنبه           18           20       4:24         7:12 
   پنج شنبه           19           21       4:25        7:11
      جمعه          20           22       4:26           7:10
      شنبه          21           23       4:27         7:9
   یک شنبه          22           24       4:28         7:8 
    دو شنبه          23           25       4:29         7:7
   سه شنبه          24           26       4:30         7:6
  چهار شنبه          25           27       4:31          7:5
   پنج شنبه          26           28       4:32         7:4
      جمعه          27           29       4:33         7:3
      شنبه          28           30        4:34         7:2

 

تفاوت مناطق زیر با جدول

1- چخانسور: پایان سحر دو دقیقه قبل , افطار یک دقیقه قبل.

2- چهار برجک دو دقیقه قبل.

3- کنگ پایان سحر یک دقیقه قبل,افتار دو دقیقه قبل.

4- غر غری پایان سحر پنج دقیقه قبل , افطار دو دقیقه قبل.

5- خوگاه پایان سحر و افطار برابر با زرنج.

6- کده پایان سحر 3 دقیقه قبل افطار دو دقیقه قبل.

 

توجه

در جدول از وقت غروب حقیقی مدت پنج دقیقه احتیاط در نظر گرفته شده است

 

 

 مطالب مرتبط

    نیت روزه       دعای افطار         دیر سحری خوردن و زود افطار کردن سنت است 

 

بهترین راه رفع تشنگی برای روزه داران

 

 

مسلمانان دسته دسته قتل عام میشوند!!!

 

امروز، در میان سکوت جامعه بین الملل، گروه های تندرو بودایی (مانند گروه ماگ) و دولت میانمار در حال پاکسازی قومی مسلمانان، به وحشیانه ترین شکل ممکن هستند.رئیس جمور میانمار «تین سین» رسما اعلام کرده است که جمعیت هشتصد هزار نفری مسلمانان روهینگیا را قومیتی خارجی میداند که باید یا در اردوگاه های آوارگان متمرکز شوند و یا اخراج شوند.

مسلمانان ميانمار در میان سکوت کشورهای مسلمان کشته می‌شوند، هیچ ملتی تاکنون این گونه در میان این همه خونسردی و سکوت بین المللی و بی خیالی دولت داخلي سرکوب نشده بود." اينها سخنان «شیخ عبدالله المعروف» روحاني مبارز اهل ميانمار است.

بر اساس اطلاعات دريافتي گروه‌هاي تندرو بودايي با حمايت دولت اتحاديه جمهوري ميانمار، دسته دسته مسلمانان را قتل عام كرده ، آتش مي زنند به دريا مي‌اندازند.

برمه يا همان اتحاديه جمهوري ميانمار كشور فقيري است؛ تا 1948 تحت سلطه انگلستان بود و ذخايرش به يغما مي‌رفت و امروز كه بيش از 6 دهه از استقلالش مي‌گذرد؛ همچنان با فقر دست و پنجه نرم مي‌كند؛ اما آنچه درباره اين كشور تأسف‌آور است، تبديل شدن آن به قتلگاه جديدي براي مسلمانان است.

هنوز خاطره نسل كشي مسلمانان به دست صرب‌ها در سربرنيتسا و كشتار وحشيانه شيعيان مظلوم پاراچنار در پاكستان از ذهن‌ها محو نشده است كه انتشار تصاوير روستاهاي ويران و جنازه‌هاي سوخته مسلمانان برمه، بار ديگر داغ كشتار مسلمانان بي‌گناه را زنده مي‌كند.

آمارها نشان مي‌دهد كه90 درصد از جمعيت 60 ميليون نفري اين كشور بودايي هستند و تنها حدود يك ميليون نفر مسلمان در اين كشور زندگي مي‌كنند؛ مسلماناني كه از سال 1982 حتی به عنوان تبعه کشور خود حساب نمی‌شوند و از حداقل حقوق شهروندی نیز محرومند؛ مسلمانان میانمار که عمدتا در منطقه آراکان (راخین) زندگی میکنند جمعیتی در حدود هشتصد هزار نفر در این استان دارند، به نام مسلمانان «روهینگیا» معروفند.

و اما امروز، در میان سکوت جامعه بین الملل، گروه های تندرو بودایی (مانند گروه ماگ) و دولت میانمار در حال پاکسازی قومی مسلمانان، به وحشیانه ترین شکل ممکن هستند.رئیس جمور میانمار «تین سین» رسما اعلام کرده است که جمعیت هشتصد هزار نفری مسلمانان روهینگیا را قومیتی خارجی میداند که باید یا در اردوگاه های آوارگان متمرکز شوند و یا اخراج شوند.

 دولت میانمار به گروه های امدادی و رسانه های بین المللی اجازه دسترسی به منطقه آراکان را نمی‌دهد و حتي خانم "آنگ سان سوچی" چهره جنجالي سال‌هاي اخير و برنده میانماری جایزه صلح نوبل و مخالف دولت که اينروزها بسیار مورد توجه رسانه‌ها و بخصوص آمریکایی هاست؛ نيز درباره تصفیه قومی مسلمانان كاملا سکوت کرده است.

نكته دردناك درباره نسل كشي مسلمانان در برمه اين است كه اين اتفاق نه تنها در سكوت كامل خبري و بي‌توجهي سران كشورهاي مسلمان اتفاق مي‌افتد؛ بلكه گروه های افراطی بودایی، گاهی اوقات حتی همراه با پشتیبانی پلیس و ارتش به کشتار و آتش زدن دهکده ها و مساجد مسلمانان دست مي‌زنند و امكان هرنوع دفاع و يا گريزي را از اين مسلمانان مظلوم مي‌گيرند.

نشريه انگليسى "ساندى تايمز" در گزارشى از جنايات هولناک چکمه‌پوشان برمه‌اى مي‌گويد: نظاميان اين کشور مردم مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده، زنان را در جلو چشم ديگران مورد تجاوز قرار مى‌دهند، مردان را مصلوب مى‌سازند و به‌قتل مى‌رسانند. هر روز شمار زيادى از مسلمانان فرارى با سرگذشتى هولناک و داستان‌هاى تکان‌دهنده‌اى از فشارهاى نظاميان برمه‌اى خود را به اردوگاه‌هاى مرزى که در آنها غذا به اندازه کافى يافت نمى‌شود و انواع بيمارى‌ها رواج دارد مى‌رسانند.

سازمان ملل، مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیتهایی که متحمل بیشترین مشکلات و رنجها در تمام جهان هستند معرفی کرده است.طبق گزارش سازمان ملل تنها در موج اخیر حملات بودایی ها به مسلمانان 90 هزار نفر آواره شده اند.

در این اواخر نیز برنامه های زیادی برای نابودی نسل مسلمانان در دولت در حال اجراست که می توان به قانون ممنوعیت ازدواج زنان قبل از 25 سالگی و مردان تا قبل از سن 30 سالگی اشاره کرد. علاوه بر تمام اینها برای ازدواج کردن باید از اداره امنیت این کشور گواهی خاصی گرفته شود که گرفتن آن تنها با شرایط خاصی داده می شود. هدف از تمام این برنامه ها این است که به مسلمانان فهمانده شود که در این کشور هیچ گونه حقی ندارند.

در میانه اوضاع ناامن سیاسی، بوداییان فرصتی پیدا کردند تا کارهایی انجام دهند که منجر به انهدام و از بین بردن مسلمانان و توهین به مقدسات و شعائر دینی آنها شود. دولت دستور داد که مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بنا کنند یا مساجد قدیمی خود را ترمیم کنند و با استناد به همین قانون نزدیک به 72 مسجد را ویران کرد. از ابتدای فوریه سال گذشته گروه هایی از بوداییان اقدام به سوزاندن روستاهای مسلمانان و کشتار و فراری دادن آنها کردند و در این راه حدود 500 کشته و 2هزار مجروح بر جای ماند.

اخبار ناگواری از قتل عام مسلمانان کشور میانمار به گوش می‌رسد. میلیون‌ها مسلمان میانماری که به عنوان اقلیت مذهبی در این کشور شناخته می‌شوند سال هاست که با مشکلات و مسائل عدیده‌ای از سوی حکومت مواجهند. در این میان قوم مسلمان «روهینگیا» که در ایالت «آرکان» واقع در سواحل غربی کشور میانمار ساکن هستند، حتی از داشتن حق شهروندی کشور خود محروم بوده‌اند.

محرومیت از انجام مناسک ساده عبادی اسلامی از جمله فشارهای وارد به این مردم بوده است؛ نه مسجدی، نه مدرسه‌ای و نه حتی مراسم رسمی ازدواج! طی سال‌های گذشته صد‌ها هزار مسلمان آراکان با تحمل سختی‌های فراوان تلاش برای مهاجرت غیر قانونی به دیگر کشورهای منطقه داشتند که در این بین بسیاری از آنان در بد‌ترین شرایط ممکن جان سپرده‌اند.

در یکی از این موارد گارد ساحلی کشور تایلند چند صد مهاجر مسلمان میانماری را با لنج‌های بدون موتور، آب و غذا در میانه اقیانوس هند‌‌ رها کرده‌اند که باعث مرگ و میر بسیاری از آنان در میانه اقیانوس از فرط گرسنگی و تشنگی شده است. علاوه بر آن بسیاری از این مهاجران در زندان‌های کشورهای منطقه به سر می‌برند. با تمام این اوصاف مسلمانان میانمار ترجیح می‌دهند تا در میانه آب‌های اقیانوس جان بدهند اما شرایط بد زندگی در کشور خود را تحمل نکنند.

چنین وضعیت اسفناکی در ماه‌های اخیر با تنش‌های مذهبی میان بودائییان و مسلمانان این کشور همراه شده است. مطابق با اخبار رسیده چندین هزار مسلمان میانماری در منطقه آرکان تا کنون بطرز وحشیانه‌ای توسط افراطیان بودیست به قتل رسیده‌اند و نیروهای پلیس نیز تنها شاهد این قتل عام بوده‌اند. این در شرایطی است که دولت میانمار مانع از حضور خبرنگاران خارجی و نمایندگان نهادهای بین المللی در منطقه آراکان شده است.

اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن درخواست فوری از ارباب رسانه مبنی بر پوشش اخبار ولو ناچیز این مردم مظلوم، از وزارت محترم خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار است تا اقدامات درخور و لازم را جهت تلاش برای حفظ جان مسلمانان محروم و مظلوم کشور میانمار از طریق اعمال فشار بر مقامات کشور مذکور و نیز نهادهای بین المللی به اصطلاح حافظ صلح و حقوق بشر، به انجام رساند.

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317503864.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317504880.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317501856.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317501603.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317501135.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317504261.jpg

http://files.pamirpress.com/pics/201207/201207181317501760.jpg

 

روش جالب آموختن انگلیسی و کمک به گرسنگان

 

 

سایت 'برنج رایگان' سایتی رسمی متعلق به سازمان جهانی تغذیه (WFO)، زیر نظر سازمان ملل است .به این سایت سر بزنید، به ازای هر پاسخ صحیح شما، هزینه ی خرید 10 دانه برنج در بشقاب یک گرسنه ی آفریقایی فراهم می شود.

توجه کنید که این یک بازی برد برد است.شما لغت می آموزید، و نیز گرسنه ای را در آفریقا سیر می کنید. آن هم درشرایطی که قحطی و گرسنگی در شاخ آفریقا و در سومالی به سطح بحرانی رسیده و صدها هزار خانواده ی گرسنه شهر و کاشانه ی خود را ترک کرده، پیاده کیلومترها را طی می کنند، تا خود را به نزدیک ترین کمپ سازمان ملل برسانند. بسیاری از کودکان و مسن تر ها به این کمپ ها نمی رسند. اخبار مربوط به این اتفاقات و تحولات کنونی را نیز در همین وب سایت می توانید مطالعه کنید.

http://freerice.com

 

 

شروع كار قيلريزي جاده هاي ولايت نيمروز

 

 

شروع كار قيلريزي جاده هاي ولايت نيمروز.

در روز سه شنبه 29 حمل سال 1391 كار بازسازي جاده هاي ولايت نيمروز آغاز شد.

كه توسط يك شركت خصوصي كار آن آغاز شد.

بوديجه بازسازي از طرف دولت پرداخت ميشود و شركت جاده سازي نورزهي كار آن را پيش ميبرد.

قيل مورد نياز هم از كشور ايران خريداري ميشود.

 

 

چهره سال 2011 میلادی+عکس



>><<  پست ويژه هفته  >><<

 

 

مجله آمریکایی تایم پایان هر سال میلادی چهره شاخص و تأثیر گذار در عرصه بین المللی را معرفی می کند.

بر روی جلد این مجله و در زیر عنوان چهره سال 2011 میلادی تصویر و عنوان "معترض" (Protester) درج شده است.

بیداری اسلامی در کشورهای عربی، اعتراضات مردمی در یونان و پس از آن شکل گیری جنبش ضد وال استریت (و نظام سرمایه داری) در آمریکا و اروپا باعث انتخاب "معترضان" بعنوان چهره برتر سال 2011 میلادی شده است.

دیگر نامزدهای دریافت عنوان چهره برتر سال 2011، استیو جابز، مدیر عامل اپل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، گروه هکری آنونیموس، جنبش تسخیر وال استریت و جنبش 99 درصدی ها بودند که هیچ کدام موفق نشدند این عنوان را به دست آورند.

http://files.pamirpress.com/pics/201204/201204160612243060.jpg

 

 

 

 

 >>> نظر بدهيد <<<

 

 

تصویر سربازی که قلب ها را به گفتن وا داشت !

 

یک عکس از نیروهای امنیتی در کابل که در عملیات تدافعی 18 ساعته مهاجمان انتحاری در بخشی از کابل اشتراک نموده بود، در فیس بوک هزاران مخاطب را به خود جلب کرد و قلب ها را به گفتن سخن ها وا داشت.

 

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات در فیس بوک نوشته است هر که از شهامت این مردان بزرگ و یاران و هم قطاران شان در صف های نیروهای ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی مان، چشم بپوشد از ما نیست، نامرد است و به آزادگی باور ندارد.

پاس این سلحشوران سر به کف را باید دانست، فرهنگ پاسداری از قربانی های نیروهای امنیتی ما باید جان بگیرد و رشد کند.

شهامت این رادمردان ستودنی است، این ها در برابر افراطییت مسلح پاکستان و سازمان جهنمی آی اس آی با قوت تمام رزمیدند.

شیر مادران تان دوای جان تان ای ابرمردان صحنه!!! پیروزباد مدافعان این سرزمین کهن!

 

ازسوی دیگر حسن غلامی خبرنگار در رسانه تمدن در صفحه فیس بوک خود دیدگاه سرباز از زبان خود نگاشته است و گفته است من ‌یک سرباز فداکارم و وطنم (افغانستان) را بيشتر از خانواده ام دوست مي دارم اما به انسانيت بيشتر از كشورم علاقمندم.

 

سامی مهدی نگاشته است درود بر تو اي سرباز شجاع وطن! تمام شب در برابر كوردلان جنگيدي تا از جان و شرف هموطنانت دفاع كني. زنده باد افغانستان!

 

این جوان قهرمان دیروز است در حالیکه پایش زخم برداشته بود اسلحه خود را هنوز در دست داشت و از مردم مظلوم خود دفاع میکرد.

ای عزیز ما افتخار مکنیم برتو قربان خون پاک تان .

 

از سوی دیگر صبور بیات گفته است ما که نمیتوانیم کاری بکنیم از ستودن دیگران هم نباید قهرشویم بدون شک نیروهای امنیتی کشور توانستند دلیرانه و مردانه برزمند و دهشت افکنان مزدور را از پا در آورند.

عملکرد سربازان که از جان های شرین خود گذشتند و شجاعانه جنگیدند و قابل ستایش است.

 

سرباز اردوی ملی با وجود که زخم برداشته هنوز هم درگیر نبرد است.....

همت تو را نازم ای دلیر مرد وطن...

این گوشه از از هزاران نظر هموطنان مان بود که در بخشی از فضای مجازی فیس بوک نگاشته بودند.

این که این سرباز از کدام بخش نیروهای امنیتی بوده و توسط کدام عکاس این عکس گرفته شده و اکنون در چه وضعیتی است گزارشی دریافت نشده است.

 

http://files.afghanpaper.com/pics/201204/201204161514361468.jpg 

 

وزنه بردار معلول کشور در پارا المپیک

 

 

یک وزنه بردار معلول افغانستان قصد دارد تا در مسابقات پارا المپیک مدال طلا را برای کشور به دست آورد.
وی با تاسف ابراز می کند که فقر و غفلت از پیگیری ورزش بسیاری از افغانستانی ها را از مزایای پیروزی در بازی های بین المللی باز داشته است.

به گزارش آشنا ، محمد فهیم رحیمی با پای مصنوعی و لنگ لنگان با عبور از میان مجموعه ای از وزنه های مختلف از فقر و غفلت تعداد زیادی از افغانستانی ها در راه پیگیری ورزش ابراز تاسف می کند.

او تنها جوان 29 ساله معلول و واجد شرایط در مسابقات پاراالمپیک لندن در رشته وزنه برداری است.
او امیدوار است که امسال بتواند با پیروزی به دو میلیون معلول افغانستان امیدواری بدهد و توجه به آنها را برجسته سازد.
او گفت که تنها ارزویش بالا بردن پرچم کشورش در جهان می باشد و آرزو دارد تا برای مردم کشورش مدال آورد.

محمد فهیم رحیمی عنوان کرد که معلولان در کشور ما با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی و خانوادگی مواجه هستند و در بسیاری موارد از پیدا کردن کار مناسب خود عاجز هستند.

اکنون امید می رود که کمیته پاراالمپیک لندن به چهار تن از ورزشکاران معلول افغانستان اجازه شرکت در این مسابقات را که در ماه اگوست برگزار خواهد شد را صادر نمایند.

بنیانگذاری ورزش معلولان در افغانستان به تازگی ایجاد شده است. اولین مجموعه معلولین افغانستان که در مسابقات شرکت کردند دو بایسکیل سوار بود که در سال1996 به آتلانتا رفتند.

 

 

آیا باید با موجودات فضایی ارتباط برقرار کنیم؟

 

پس از چندین دهه تلاش برای سفرهای فضایی و اکتشافات فضایی، به نظر می رسد که بشر به نقطه ای رسیده است که می تواند سوالات جدی تری را در این رابطه طرح نماید. اکنون می دانیم که بیش از ۱۰۰۰ سیاره شبه-زمین در فضای دور و نزدیک داریم و برخی پیش بینی می کنند تنها در کهکشان راه شیری بیش از ۱۰ میلیارد از سیارات زمین-مانند وجود داشته باشد.

پس از چندین سفر اکتشافی به سیارات و قمرهای منظومه شمسی، چندی پیش کاوشگر Curiosity به سمت سیاره سرخ پرتاب شد و چند روز دیگر قرار است بر سطح مریخ فرود آید. ماموریت این کاوشگر، پیدا کردن هرگونه نشانه ای از حیات درون خاک، اقیانوس های یخ و آتشفشان های خواهر دوقلوی زمین است.

با این اوصاف به گمانم دیگر با کمی اغماض حق داریم که درباره چیستی و چگونگی ارتباط با موجودات بیگانه و دیگر ساکنین هوشمند احتمالی کهکشان ها سوالاتی را مطرح کنیم.

جیل تارتر مدیر مرکز تحقیقات SETI موسسه SETI به سوال مهم در خصوص باید و نبایدهای تماس با موجودات فرازمینی پاسخ داده است. این دانشمند ۶۸ ساله دکترای ستاره شناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اخذ کرده است.

 

سوال: آیا ما باید با بیگانگان ارتباط برقرار کنیم، یا آنها را به حال خود بگذاریم؟

پاسخ:

به قول استفن هاوکینگ : «پیام نفرستید. اجازه ندهید که آنها بدانند شما اینجایید! اصلا خوشایند نخواهد بود که آنها خودشان را جلو درب خانه مان بیابند.» البته کسی نمی داند، زیرا چنین اتفاقی هنوز نیافتاده است. پس هنوز هیچ کارشناس خبره و متخصصی در این زمینه نداریم. اما من به شکل دیگری درباره این موضوع فکر می کنم. اینکه برای داشتن یک ارتباط و تماس موفقیت آمیز، احتمالا تکنولوژی ها باید مدت زمان بسیار بیشتری را سپری کرده و بسیار پیشرفته باشند. اگر یک تکنولوژی بخواهد این زمان را سپری کند و قبلا هم این گونه دوام آورده باشد، مطمئنا می تواند افراد خود را هم کنترل کند و می تواند رفتار غیرپرخاشگرانه ای را به ارمغان آورد. می توان امیدوار بود که آنها هنوز بیش از کنجاوی شان درباره شناخت دیگر موجودات هوشمند موجود در کهکشان رشد و پیشرفت نداشته باشند. البته این برای من مشکل است که قبول کنم چگونه شما این چنین دیرپا و کهن بوده و همچنان مهاجم و ستیزه جو باقی مانده باشید.

خب، من نمی دانم که آیا آنها یک تهدید و خطر هستند یا خیر. اما فکر می کنم که برای گفتن این موضوع بسیار دیر شده باشد. زیرا مرغ از قفس پریده و ما بیش از ۱۰۰ سال است که در حال پخش امواج مختلف از سوی خودمان هستیم. در واقع یک حباب به دور زمین کشیده شده که هر سال بزرگتر و ضعیف تر می شود، اما برای یک تکنولوژی پیشرفته دریافت و درک آن کار ساده ای باید باشد.

من فکر می کنم بسیار خوب است که یک محاوره و گفتگوی این چنینی داشته باشیم. خواه پیام تعمدا ارسال شده یا این کار سهوا انجام گرفته باشد، این می تواند یک اجماع دوباره جهانی درباره یک ایده باشد. این همان چیزی است که ما سالها در SETI بر روی آن کار می کنیم. ما باید یک مباحثه بسیار جدی درباره این موضوع داشته باشیم. زیرا اینها ایده های متفاوتی هستند که از ملل و فرهنگ های مختلف و افراد گوناگون منشا می گیرند. برخی از آن می ترسند و برخی آن را بدون خطر می دانند. پس باید درباره ان مذاکره کنیم. اما چگونه می توان با تمام دنیا مذاکره کرد؟

ما کنفرانس های متعددی را برگزار کرده و درباره این موضوع صحبت کرده ایم. اکنون شبکه های اجتماعی هم فرصت مناسبی برای این کار هستند. این می تواند یک تجربه عالی باشد که با مردم مختلف درباره چگونگی انجام این کار، چگونگی اداره آن و احساس شان نسبت به چنین عملی صحبت کرد.

 

فکاهی و کارتون روز

 

 

فکاهی
 شخصی ادعای غیبگویی میکرد گفتند : مثلا چه چیز را غیبگویی میکنی؟

گفت: مثلا من میدانم که شما ظهر چه خورده اید

گفتند:چه خورده ایم

گفت: شما ناهارخورده اید.
.
.
.
.
معلم: به شخصی که با وجود عدم علاقه حاضرين، به حرف زدنش ادامه ميده چي ميگن؟

شاگر:  ميگن معلم
 
 
 
کارتون
 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/11/tanz.jpg

 

جزئیات ارتباط پزشک بن لادن با سازمان سیا

 

 

سرویس اطلاعاتی پاکستان فاش ساخت، "شکیل افریدی" پزشک مخصوص بن لادن سال ها با سرویس جاسوسی آمریکا در ارتباط بوده است.

بر اساس گزارش اطلاعات پاکستان، این پزشک که به اتهام جاسوسی برای آمریکا به 33 سال زندان محکوم شده است از سال ها قبل از کشته شدن بن لادن، با عناصر وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا ارتباط داشت.

بر اساس این گزارش، افریدی در سال 2008 با رئیس دفتر سازمان موسوم به کودکان را نجات دهید در پاکستان دیدار کرد و این شخص او را به دختری به نام کیت معرفی کرد و به نظر می رسد این دختر عامل اصلی ارتباط او به سازمان سیا بود.

در ادامه گزارش آمده است این پزشک قبل از اجرای طرح واکسینه کردن ساکنان روستاهای پاکستان که در واقع طرحی برای رسیدن به بن لادن بوده است بارها با عوامل سیا دیدارکرده بود.

به گزارش پایگاه خبری المختصر، شکیل افریدی در عملیاتی که به کشته شدن بن لادن انجامید نقش اساسی داشت و طرح واکسینه کردن اهالی روستاها نیز عمل به توصیه عناصر سازمان جاسوسی آمریکا به او بوده است.

این پزشک در دادگاه قبیله ای منطقه خیبر پاکستان که یک منطقه خودمختار در شمال غرب پاکستان است به اتهام جاسوسی برای کشور بیگانه مجرم شناخته شد و به 33 سال حبس با اعمال شاقه و پرداخت 320 هزار روپیه(3500 دالر) جریمه نقدی محکوم شده است.

گفته می شود طرح واکسینه کردن اهالی روستاهایی در پاکستان که روستای ابوت آباد محل انجام عملیات قتل بن لادن نیز جزئی از آن بوده است با هدف گرفتن نمونه ای برای آزمایش دی ان ای و شناسایی بن لادن بوده است.

بن لادن هنگام اجرای طرح واکسینه کردن اهالی روستای ابوت آباد به همراه چهار همسر و چند فرزندش در این روستا زندگی می کرد.

نمایندگان کنگره آمریکا در تلاشند تا با دادن تابعیت آمریکایی به این پزشک و خانواده اش، مسئولان پاکستانی را برای آزادی او تحت فشار قرار دهند.

 

 

بازداشت دوهراس افکن در بگرام

 

 

دو تن شب گذشته در ولسوالی بگرام در حالی توقیف شدند که کوشش می کردند پلی را انفجار دهند.

به گزارش آشنا ، مقامات پس از دستگیری این افراد آنها را در پیشگاه رسانه ها احضار ساختند و گفتند که به جرمشان اقرار کردند.

 

 

مواظب شرکت های قلابی حج باشید!

 

 

شش تن از مسوولان شرکت های سیاحتی و زیارتی به نام های الصالحین و اشرف نیازی و پنج گل که بدون در نظر داشت تفویض سهمیه به متقاضیان ثبت نام حج از آنها 3500 تا 4500 دالر آمریکایی مبادرت کرده بودند از سوی موظفین امنیت ملی بازداشت شدند.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که در حدود 146 جلد پاسپورت از نزد این شرکت ها به دست آمده است و حساب این شرکت ها در عزیزی بانک و باختر بانک بسته شده است و پرونده این شرکت ها برای بررسی بیشتر به مراجع عدلی و قضایی فرستاده شده است.

 

 

صفحه قبل 1 ... 306 307 308 309 310 ... 312 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .