از سومین حمله بزرگ در کابل جلوگیری شد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5017
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5017
    بازدید ماه : 5578
    بازدید کل : 136523
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

از سومین حمله بزرگ در کابل جلوگیری شد

 

روزنامه دیلی بیست در شماره¬های اخیر خویش تحلیلی را پیرامون حوادث و رویدادهای تروریستی که اخیراً در شهر کابل بوقوع پیوسته و توسط گروه طالبان انجام شد تحریر و به بخصوص در ارتباط نقش امنیت ملی در جلوگیری و سرکوب چنین حمله های تروریستی مطلبی را بدست نشر سپرده که ترجمه بخشی از آن ذیلاً ارایه می گردد.

از آنجایکه حملات تروریستی اخیر طالبان در شهرکابل توسط تعداد زیادی از رسانه¬ها تحت پوشش قرار گرفت همزمان کارشناسان امور قضاوت¬های متعددی را در این خصوص داشتند، سازمان اطلاعاتی افغانستان از تاریخ 13 اپریل سال جاری به این طرف از چندین حمله مهم تروریستی که به قصد خاک و خون کشاندن مردم در شهرکابل سازماندهی گردیده بود جلوگیری بعمل آوردند.

یکی از آژانس¬های مهم خبری (لانگ وار) در گزارشی قبلاً موضوع کشف یازده تُن مواد انفجاریه خودساخت را به تاریخ 13 اپریل توسط منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی همچنان دستگیری گروپ از تروریستان را به تاریخ 15 اپریل که قصد حمله را بالای معاون دوم ریاست جمهوری داشتند تحت پوشش قرارداده است. از جمع این حمله کننده گان سه تن آنان همراه با مواد منفجره دست داشته شان دستگیر شده که باشنده کشور پاکستان بوده و دوتن دیگر آن تبعه افغان هستند که وابسته به گروپ تروریستی قاری بریال می باشند.

در تداوم چنین دست آوردها علیه تروریستان، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام داشت که نیروهای اطلاعاتی افغان یکعراده موتر باربری بزرگ را که حدود یک هزار کیلوگرام مواد انفجاریه را باخود حمل میکرد همراه با راننده¬ آن که باشنده قبایل پاکستان می باشند دستگیر نموده اند.
به گفته¬ی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی آقای لطف¬الله مشعل، هدف مشخص این تروریستان در قبال این حملات تاهنوز معلوم نیست گفته می شود منسوبین امنیت ملی موتر مملو از مواد منفجره را در قسمت شرقی شهرکابل در امتداد شاهراه کابل جلال آباد دستگیر نموده اند درست همان جای¬که به تاریخ دوم اپریل سال جاری حمله کننده انتحاری خودرا در مقابل کمپ گرین ویلیج که گفته می شود تعداد زیادی از کارکنان خارجی و افراد قراردادی آنان زندگی میکنند خودرا منفجر نمود که در این حمله دست کم هفت نفر کشته و دو نفر زخم برداشتند که حد اکثر آنان افراد ملکی بود همچنان افراد حمله کننده مربوط به طالبان در این حمله از بین رفتند.

جلوگیری از حملات تروریستی و انتحاری امروزی در شهری که شش ملیون نفوذ در آن زندگی می کند خود نمایانگر بلند رفتن توانایی های سازمان استخباراتی افغانستان را نشان میدهد. گمان میرود که نیروهای امنیتی افغان در مبارزه امروزی ناتوان هستند، ولی فعالیت های این نیروها در سرکوب و از پادرآوردن مهاجمان که همزمان چندین حمله گروهی را در نقاط مختلف شهر و سایر نقاط افغانستان سازماندهی و به راه انداخته اند خود بیانگر توانایی و اعتماد ایشان در میان مردم است.

باید گفت که رسانه¬های امروزی مسوولیت دارند تا بالای ظرفیت و توانایی های موجود در صفوف نیروهای افغانستان تمرکز نموده و فعالیت های شان را به اذهان مردم برسانند، به دلیل اینکه مطبوعات امروزی تنها و تنها فعالیت های مخالفین مسلح دولت را تحت پوشش قرار میدهند.

مترجم: اتل غیرت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .