راهنمای خرید لوازم خانگی سازگار با محیط زیست

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 369
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 369
    بازدید ماه : 930
    بازدید کل : 131875
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید لوازم خانگی سازگار با محیط زیست

 

 

همه ما این احساس را داریم که وسایل امروزی مانند گذشته با دوام نیستند و مرور زمان تا حد زیادی از بازدهی آنها می کاهد. از طرفی لوازم الکتریکی که به صورت مداوم استفاده می شوند، تا حدی نابودی محیط زیست را هم در بر دارند. اگر چه نمی توان گفت که مشکل از کارخانه ها است و یا از مصرف کنندگان. اما به هرحال همه ما می توانیم با نگرشی بهتر، از میزان آسیب های وارد شده به محیط زیست، کم کنیم.

همیشه احتیاج به وسایل برقی، یکی از دلایل خرید آنها محسوب نمی شود. شاید داشتن یک وسیله جدید و پیشرفته که به تازگی در بازار آمده، بیشتر ما را به خرید آن ترغیب کند، تا نیاز به آن وسیله. گاهی اوقات نیز وسایل خریداری می شوند تا باعث راحتی کار می شوند. همه این دلایل باعث شده که سالانه حدود 25.5 میلیون تن وسایل بادوام مصرفی دور ریخته شود!

اگر شما هم میخواهید که با کمی تغییرات کوچک و داشتن یک رویکرد متفاوت، عمر وسایل خود را افزایش دهید و این رقم را پایین آورید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

فرآیند خرید

وسایل برقی به اندازه ای گران هستند که تصمیم برای خرید آنها کار مشکلی است. حال اگر شما ذهن خود را برای خرید آماده کرده اید و اکنون می خواهید برای انتخاب کالا به فروشگاه بروید، بهتر است قبل از اتخاذ هر تصمیمی به این موارد نیز توجه کنید:

بلند مدت فکر کنید: وسیله ای که در حال حاضر باب میل شما است قطعا در 5 سال آینده چنین محبوبیتی برای تان ندارد. شاید خرید یک ماشین لباسشویی به رنگ سبز روشن شما را به وجد آورد، اما آیا گذشت زمان احساس شما را تغییر نمی دهد؟

اندازه و سایز: هرچه وسیله برقی خریداری شده بزرگ تر باشد، برای راه اندازی و استفاده از آن باید انرژی بیشتری مصرف کرد. پس می توانید با خرید وسایل کوچکتر در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. البته باید توجه داشت که اندازه مناسب و مورد استفاده تان را بخرید. خرید یک ماشین لباس شویی بزرگ برای یک منزل دو یا سه نفره، می تواند هدر دادن انرژی باشد. و البته خرید یک ماشین لباس شویی کوچک برای یک منزل پرجمعیت و یا میهمانخانه می تواند استهلاک زودهنگام و هدر دادن پول باشد!

تنظیمات: هر میزان که وسایل برقی مدرن تر باشند، تنظیمات آنها نیز تنوع بیشتری دارد. شاید این خصوصیات راحت و دوست داشتنی باشند، اما به نظر شما ممکن است همیشه به کار آیند و لازم باشند؟ یا اینکه بیش از حد کار را مشکل کرده و شما را در استفاده بهینه از محصول، به دردسر می اندازند؟

برچسب انرژی: این روزها همه با برچسب های انرژی وسایل برقی آشنایی داریم. این سیستم برای این طراحی شده است که وسایل با مصرف بهینه تر انرژی را بشناسیم. اگر چه برای خرید وسایل بهینه تر که برچسب های A، A+ و بالاتر دارند، باید بیشتر هزینه کنیم. اما مطمئنا کاهش مصرف انرژی روزانه، این هزینه را جبران می کند.

آخرین گام

زمانی که شما یک وسیله خوب را می خرید، آخرین قدم منطقی را برداشته اید. اما با این حال نمی دانید که چقدر در این معامله به شما ضرر رسیده و هرگز نمی توانید مطمئن شوید که وسیله شما چه مدت عمر مفیدی خواهد داشت.

حفظ و نگهداری منظم:
تنها وسایل شما نیستید که به مراقبت و نظافت مناسب و همیشگی نیاز دارند. مطمئن شوید که از روی دفترچه راهنما، راه های تمیز کردن و مراقبت از وسیله تان را به خوبی مطالعه کرده اید. برخی کارهای معمول برای تمیز کردن می توانند شامل این موارد باشند: تمیز کردن منافذ خشک کن، گردگیری موتور یخچال یا استفاده از یک ماده طبیعی تمیز کننده مانند سرکه برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی. چنین کارهایی علاوه بر بیشتر کردن عمر وسیله شما، میزام مصرف انرژی آنها را هم بهینه می کند.

استفاده بیش از حد:
همیشه از یخچال، ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی، بیشترین استفاده صورت می گیرد. راه تعادل در استفاده از وسایل را پیدا کنید و همیشه به آن پایبند باشید. واقعا احتیاجی نیست که برای شستن تعداد انگشت شماری لباس از ماشین لباسشویی استفاده کنید و این همه آب و انرژی را هدر دهید؛ در ضمن به پارگی و سائیدگی لباسهای تان نیز فکر کنید. شستن دو سه تکه ظرف با دست، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، ورزش مناسبی هم برای سوزاندن کالری اضافی غذایی است که نوش جان کرده اید.

تعمیر و مرمت کردن:
شما هیچ وقت اتومبیل خود را به دلیل فرسودگی لاستیک هایش بیرون نمی اندازید. لطفا همین روش را برای وسایل خانه هم در پیش بگیرید. اگر ماشین لباسشویی شما با صدای مضحکی شروع به کار می کند، سعی کنید عیب آن را پیدا کرده و تعمیرش کنید. این کار باعث می شود آن را دیرتر به زباله دانی حواله کنید.


خداحافظی با وسایل برقی

اگر وقت وداع با یک وسیله برقی است، قبل از اینکه با یک لگد آن را به آشغالی بیندازید کمی بیشتر فکر کنید و مطمئن شوید تمام گزینه های ممکن را مد نظر قرار داده اید.

زباله ها:
اینگونه فکر نکنید که چون این وسیله دیگر برای شما قابل استفاه نیست، شخص دیگری نیز نمی تواند از آن بهره ببرد. قبل از ارسال وسایل خود به زباله دانی، یک آگهی در روزنامه محلی بدهید و مطمئن شوید که فرد دیگری نیست تا اسباب قدیمی شما را خریداری کند. شاید اسباب کهنه شما برای دیگران یک گنج باشند!

اهدا کردن وسایل قدیمی:
حالا که در فکر خرید وسایل جدید هستید، چرا اسباب قدیمی منزل را که به کارتان نمی آید، به نیازمندان و مراکز خیریه اهدا نمی کنید.

بازیافت:
اگر واقعا وسایل تان انتهای راه هستند، بازیافت آنها را فراموش نکنید. پیدا کردن یک مکان که وسایل برقی شما را بازیافت کرده و دوباره از آنها وسیله جدیدی بسازد، گزینه بسیار مناسبی است. البته شاید یافتن چنین مکانی در ایران کمی سخت باشد، اما غیرممکن نیست. گاهی اوقات شرکت های تولید کننده وسایل بازیافتی شما را تحویل می گیرند (مانند برنامه بازیافت موبایل در نمایندگی های نوکیا) و حتی برخی شرکت ها، آنها را با وسایل جدید و مدرن تعویض می کنند.

وسایل برقی کالاهای باارزشی هستند و از طرفی شاید سازگار کردن آنها با محیط زیست کمی دشوار و یا نا ممکن باشد. تعهد و توجه مهربانانه به زمین به این معنا نیست که به طور کامل شیوه زندگی مان را تغییر دهیم. شاید تنها لازم باشد کمی نگاه مان را عوض کنیم.


شما چه پیشنهادی برای استفاده صحیح و بهتر از وسایل دارید که با سلامت این کره خاکی بی نوا سازگارتر باشد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .