با رعایت این نکات خانه ای همیشه تمیز داشته باشید

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 421
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 421
    بازدید ماه : 982
    بازدید کل : 131927
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

با رعایت این نکات خانه ای همیشه تمیز داشته باشید

 

 

نظافت خانه اولین شرط زیبا به نظر رسیدن آن است. برای نظافت خانه شما تنها نیاز به تمیز کننده های رنگ و وارنگ و دستمال های جادویی و سیم های محکم ظرفشویی ندارید؛ تمام این مواد و وسایل بدون چاشنی تجربه به اندازه کافی مفید نیستند.

نظافت دیوارها
خانواده هایی که کودک نوپا دارند، معمولا از کثیف شدن دیوارها گلایه می کنند. خصوصاً وقتی این کودک تصمیم می گیرد اثر هنری خود را با ماژیک و خودکار و مداد روی دیوار خانه شما خلق کند!


در این حالت قطعاً آب و محلول شوینده کافی نیستند و شما باید روش های مختلف پاک کردن جوهر از روی دیوار را بیاموزید. در این شرایط الکل سفید خیلی به کارتان می آید.

 شما می توانید به راحتی با الکل سفید و پنبه، لکه خودکار را از روی دیوار پاک کنید. به این صورت که پنبه را روی لکه فشار دهید و اگر دیدید که جوهر به پنبه منتقل نمی شود، از الکل بیش تری استفاده کنید اما نه آنقدر زیاد که الکل از پنبه سرریز شود و روی دیوار ردی باقی بگذارد.


پنبه را به آرامی روی لکه ها بمالید و مراقب باشید که جوهر پخش نشود. وقتی لکه از بین رفت، با دستمالی سفید و تمیز دیوار را پاک کنید.
اما اگر روی دیوار جای دست و کثیفی و سیاهی مانده بود چطور؟ شما در این حالت به یک ابر اسفنجی خشک، کمی مایع ظرفشویی و آب گرم نیازمندید. برای نظافت دیوار بهتر است یک پارچه نخی یا حوله روی زمین بیندازید،


سپس گرد و خاک دیوارها را با برس یا پارچه ای نازک از روی دیوار پاک کرده و روی حوله بریزید. سپس با آب گرم و مایع ظرفشویی دیوارها را از بالا تا پایین شسته و روی آن را با اسفنج خشک پاک کنید.

فرش هایی همیشه روشن
فرش ها هم در خانه های بچه دار زود کثیف می شوند و شستن آنها هر چند ماه یک بار آن هم در خانه های کوچک و آپارتمانی ما کار ساده ای نیست. بنابراین هربار لکه ای روی فرشتان افتاد، سریع دست به کار شوید و آن را با جوش شیرین و سرکه سفید تمیز کنید.

 تقریبا همه لکه ها با ترکیب این دو ماده تمیز می شوند. برای این کار پودر جوش شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن کف حاصل، یک دستمال پشمی یا اسفنج را روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند و بگذارید این قسمت خشک شود. سپس با جاروبرقی باقی مانده جوش شیرین را جمع کنید.


برای لکه های بزرگ تر باید از جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.اما اگر جوش شیرین در خانه نداشتید چطور؟


در این صورت نمک به کمک شما می آید! مخلوط سرکه و نمک را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید و اجازه دهید تا جذب شود. سپس دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید و بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

مبلمانی تمیز و براق
درست به همان اندازه که نظافت دیوارها اهمیت دارد، مبل های چرمی خانه شما هم باید تمیز و شفاف باشند. برای این کار همیشه به یاد داشته باشید که: گوشه های مبل را با جاروبرقی خاک زدایی کنید و مانع از چرک مرده شدن پارچه مبل شوید.


 هر هفته از دستمال خشک و جاروبرقی برای نظافت مبل و زدودن گرد و غبار آن استفاده کنید و به محض ریختن مواد غذایی روی مبل، آن را تمیز کنید تا رنگ غذا به پارچه نماند.


برای نظافت این مبل ها از آب زیاد، حلال های تمیزکننده، صابون یا آمونیاک استفاده نکنید. یکی از اشتباهات رایجی که صورت می گیرد، استفاده از آب زیاد و صابون برای تمیز کردن مبلمان چرمی است.


این روش سطح چرم را از بین برده و باعث ایجاد ترک و شکستن آن می شود. مورد دیگری که باعث پوسته شدن چرم می شود آن است که مبل را در معرض نور و گرمای مستقیم آفتاب یا در کنار شومینه بگذارید.


تمیز کننده های قوی مثل صابون و آمونیاک رنگ چرم را از بین برده و آن را سفید می کنند. برای از بین بردن لکه های مبل چرمی، فقط از آب استفاده کنید و نگذارید رطوبت آب روی چرم باقی بماند.

چوب ها را چطور تمیز کنیم؟
میزهای چوبی بدون روکش بعد از مدتی کدر و غبارآلود می شوند. برای حفظ زیبایی آنها، بهترین راه پیشگیری است. سعی کنید همیشه روی میز را با جاروبرقی تمیز کنید تا غبار روی میز کاملا از بین برود. برای این کار از سر باریک مخصوص گردوغبار استفاده کنید.


 دستمال گردگیری را هم فراموش نکنید. دستمال های میکروفایبر یا همان دستمال های جادویی، واقعا معجزه می کنند. این دستمال ها نرم هستند و بدون نیاز به مواد پاک کننده سطوح لوازم چوبی را تمیز می کنند و اثری از خود به جا نمی گذارند.


می توانید قبل از استفاده کمی این دستمال ها را نم دار کنید.
اسپری های مخصوص چوب هم گزینه های خوبی برای نظافت میزهای خانه شما هستند. این اسپری ها مانع نفوذ غبار به داخل چوب می شوند.  
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .