پاکستان در انزوای سیاسی قرار می گیرد؟

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4278
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4278
    بازدید ماه : 4839
    بازدید کل : 135784
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

پاکستان در انزوای سیاسی قرار می گیرد؟

 

 

چنانچه هموطنان عزیز ما مطلع هستند دولت پاکستان در نشست شیکاگو از سوی جامعه جهانی دعوت نگردیده و در این مورد سخنگوی ملکی ناتو، دلیل این کار را عدم بازگشایی راه‌ های اکمالاتی ناتو از سوی پاکستان ذکر کرده است.

پس از حمله‌ طیاره ‌های بدون سرنشین آیساف بر یک پایگاه سربازان پاکستانی، روابط میان ناتو و پاکستان تیره شد.
پاکستان، با استفاده از مسیر ترانزیتی، در صدد است تا با اعمال فشار، به امتیازهای سیاسی و مادی دست یابد.

رفتار سیاسی پاکستان در یک دهه‌ ی اخیر سبب شده است تا جامعه‌ ی جهانی نسبت به صداقت رهبران این کشور به دیده تردید بنگرند.

نشست بن دوم نیز بدون حضور پاکستان برگزار شد. در این نشست که بیش از 100 کشور جهان حضور داشتند، از حکومت افغانستان اعلام حمایت صورت گرفت. اما پاکستان، با تحریم بن دوم، کوشش کرد تا از اهمیت این نشست بکاهد.
ولی حضور پررنگ رهبران سیاسی جهان و عدم‌ توجه به چوکی خالی پاکستان، انزوای سیاسی پاکستان را به نمایش گذاشت.

در نشست شیکاگو، چوکی پاکستان خالی ماند. عدم دعوت از پاکستان نشان از حرکت و رویکرد جدیدی است که بدون پاکستان نیز می‌توان در افغانستان و منطقه کار کرد.

پاکستان در سه‌ دهه ‌ی اخیر در تحولات افغانستان در نقش محوری بوده است. کشورهای عربی و غربی تمام کمک‌های مالی و سیاسی‌ شان را از مجرای پاکستان، برای افغانستان و رهبران تنظیم‌ های جهادی و سیاسی انجام می‌دادند؛ این دو سبب شد تا پاکستان در چند دهه ‌ی گذشته، در محور مسایل افغانستان قرار گیرد و به منابع مهم مالی و تسلیحاتی دست یابد.

این فرصت برای پاکستان زمینه داد تا در مسایل افغانستان مداخله کند و حکومت مجاهدین و پس از آن شکل‌ گیری طالبان نیز با هدایت و مشارکت گسترده ‌ی پاکستان شکل گرفت.

پاکستان در سه دهه گذشته با پناه دادن به گروه‌های تروریستی، این کشور را به خانه امنی برای گروه‌های دهشت‌افگن مبدل ساخته است. هم‌ اکنون ده‌ها گروه تروریستی در این کشور مشغول فعالیت‌ اند و بیشتر ناامنی ‌ها در منطقه‌ و جهان، از این سرزمین رهبری می‌شود.

تلاش در راستای انزوای سیاسی پاکستان، ریشه در رفتار سیاسی رهبران این کشور دارد. رهبران این کشور همواره با سیاست دوگانه، از یک‌سو کمک‌های عظیم غربی‌ها را به ‌دست آورده و از سوی دیگر این کشور را به مرکز صدور انتحاریان و دهشت افگنان مبدل کرده است.

پاکستان تنها با تغییر در رفتار سیاسی و هم‌سویی با جامعه ‌ی جهانی، می‌تواند به دامن جامعه ‌ی جهانی باز گردد، در غیر آن فصل انزوای سیاسی پاکستان آغاز خواهد شد.

این همه وقایع درحالی به وقوع می پیوندد که مردم عادی افغانستان نیز با شعور بالای سیاسی که دارند ، به مداخله گری های پاکستان پی برده و اکنون میدادند که تمام دسایس از جانب آن کشور به ملت بزرگ و شریف ما اعمال میگردد.
از اینرواکثر مردم ما با دانستن اینکه طالبان وسیله پاکستانی ها بوده و به دستور آنها نمیخواهند تا مردم ما به رفاه و آسایش برسند، با این عمال سازمان آی اس آی مقابله نموده و نمیگذارند بیشتر از این باعث اذیت و آزار مردم شوند که نمونه این بیداری مردم را در قیام های خود جوش مردم در ولایت تاریخی غزنی مشاهده میکنیم.

به امید روزی که دیگر جهان پاکستان آنقدر فشار دهند که مراکز تروریسم و انسان کشی را در خاک آن کشور برای ابدال ابد از بین ببرد. مردم افغانستان نیز بیشتر از این فریب تبلیغات این کشور را نخورند.

نویسنده : آریا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .