افشاي ثروت افسانه‌اي رييس‌جمهور آينده چين

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1338
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1338
    بازدید ماه : 1899
    بازدید کل : 132844
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

افشاي ثروت افسانه‌اي رييس‌جمهور آينده چين

 

 

كاربران چيني روز ‌جمعه 29 ژوئيه، ‌از دسترسي به وبسايت بلومبرگ توسط مقامات محلي محروم شدند. دست‌اندركاران اين خبرگزاري اقتصادي مي‌گويند كه دليل اين فيلترينگ مي‌تواند انتشار مطلبي در مورد ثروت خانواده «جينپينگ شي»، ‌معاون رييس‌جمهور اين كشور باشد. ‌

خانواده شي از ثروتي افسانه‌اي برخوردارند اما سندي كه مشخص كند اين دارايي‌ها به شخص شي و همسرش «لي اوآن پنگ» و دخترشان تعلق دارد در دست نيست.

با اين حال، براساس اسناد موجودي كه در اختيار بلومبرگ قرار گرفته است، ‌شواهدي دال بر اينكه شي در ترفيع دارايي‌هاي خانواده خود نقشي داشته است يا اقدام به كارهاي خلاف قانون كرده است نيز وجود ندارد. اما به نظر مي‌رسد با ترقي جايگاه شي در حزب كمونيست، ‌وضعيت اقتصادي خانواده‌اش هم به همان اندازه پيشرفت كرده است. شي سعي دارد در آينده جانشين «جين تائو»، ‌رييس‌جمهور كنوني چين شود.

اين در حالي است كه او در ايالت چچيانگ كمپين «مبارزه با اختلاس» را سرپرستي مي‌كرد و‌ در كنفرانسي در سال 2004 با موضوع ضديت با اختلاس، به مقامات چيني در مورد سوءاستفاده شخصي از اموال هشدار داد و گفت: «همسران، فرزندان، خانواده و نزديكان خود را كنترل كنيد و قسم بخوريد كه از قدرت براي اهداف شخصي سوءاستفاده نكنيد.»

اموال خانواده شي به صورت سرمايه‌گذاري در منابع و شركت‌هاي مختلف است و در حدود 376‌ميليون دلار برآورد شده است. در كنار اين سرمايه‌گذاري‌ها، ويلايي در تپه‌هاي هنگ‌كنگ كه چشم‌انداز درياي جنوب چين را دارد و برآورد شده است در حدود 5/31‌ميليون دلار ارزش دارد نيز از اموال اين خانواده است.

به گفته همسايه‌ها، اين ويلا سال‌هاست كه خالي از سكنه است. گفتني است كه خانواده شي مالك حداقل شش ملك ديگر در هنگ‌كنگ هستند كه در مجموع 1/24‌ميليون دلار ارزش دارند. بسياري از اموال اين خانواده در تملك كي كياو كي، خواهر بزرگ‌تر شي‌، ‌شوهر او و دخترش است. اموال اين زوج چيزي در حدود 300‌ميليون دلار برآورد شده است كه به صورت منقول و غيرمنفول و به شكل سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف است. ينان شنگ، دختر كي، از دارايي در حدود 2/20‌ميليون دلار بهره‌مند است.

در تماس تلفني با شي گي دنگ، همسر كي، او ادعا كرده است كه فردي بازنشسته است. هنگامي كه از او درباره همسر و فرزندش سوال شد او پاسخ داد: «اين درست نيست كه من دراين‌باره با شما خيلي صحبت كنم.»‌به گزارش بلومبرگ، تماس‌ها با كي و شنگ نيز ناموفق بوده است. همچنين تلاش براي تماس با افراد مختلف درباره اين موضوع به دليل حساسيت ويژه آن، ناموفق بوده است. جزييات اطلاعات فردي يكي از خواهرزاده‌هاي شي و همسر انگليسي‌اش از روي وبسايت‌ها پاك شد. اين رويداد پس از آن بود كه با اين دو نفر تماس گرفته شده بود.

در يك سخنراني در ماه مارس 2012 و در برابر 2200 كادر در مدرسه مركزي حزب كمونيست، ‌جايي كه اعضاي آن تربيت مي‌شوند، ‌شي ادعا كرد كه بسياري از افراد براي اينكه فكر مي‌كنند عضو شدن در حزب بليت شانس آنها براي پولدار شدن است، ‌وارد اين مدرسه مي‌شوند. او در اين‌باره گفت: «هم‌اكنون از هر زمان ديگري پاك نگه داشتن حزب مهم‌تر و سخت‌تر است.»ناخرسندي از كسب ثروت توسط سران كشور و اينكه آنها قدرت سياسي را تبديل به اموال شخصي مي‌كنند از زمان شي آ‌اوپينگ دنگ، رهبر سابق حزب كمونيست و اصلاحات اقتصادي او طي سه دهه گذشته آغاز شد. دنگ پيشتر گفته بود كه بعضي از مردم مي‌توانند پولدار شوند و بعد كمك كنند كه بقيه مردم هم پولدار شوند.

«ژي آنفو يااو»، يكي از پژوهشگران بازنشسته دولت، ‌معتقد است كه مرتبط كردن شي با كارهايي كه خانواده‌اش انجام مي‌دهند، درست نيست. يااو در گذشته از سران دولت خواسته بود كه هرچه بيشتر اطلاعات درباره دارايي‌هاي‌شان را در اختيار عموم مردم قرار دهند.

او درباره شي در مصاحبه تلفني خود با بلومبرگ گفت: «به اعتقاد من، اعضاي خانواده شي در كارهاي‌شان مستقل هستند، اين ناعادلانه است كه اين مطلب را تبديل به يك مساله خانداني كنيم و پاي شي را وسط بكشيم.»جينپينگ شي پسر دوم ژونگخون شي است كه در سال 1949 در تصرف قدرت در چين به مائوتسه تونگ ‌رهبر انقلاب چين، ‌كمك كرد و مدتي نيز در مقام نخست‌وزيري اين كشور بود. جينپينگ شي در سال 2009، 2011 و 2012 در مجله تايم به عنوان يكي از پرنفوذترين چهره‌ها در دنيا معرفي شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .