نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 229
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 229
    بازدید ماه : 790
    بازدید کل : 131735
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

افغانستان هم دارای لیگ فوتبال حرفه ای می شود

 

 

این طرح باعث اتحاد ملی می شود چرا كه اگر بخش مركزی به طور مثال یك بازیكن خوب داشته باشد، بخش جنوبی خواهان خرید او می شود. آنها اهمیتی به قومیت یا قبیله بازیكن نمی دهند، بلكه مهم این است كه او یكی از بهترین بازیكنان باشد .

هزاران جوان افغانستانی برای شركت در یك برنامه تلویزیونی به نام 'میدان سبز' كه ویژه ورزش فوتبال است، ثبت نام كرده اند. آنها به دنبال فرصت بازی در یكی از هشت تیم فوتبالی هستند كه قرار است در كشور تشكیل شود.

'عبدالصبور والی زاده' یكی از مربیان این تیم ها گفت: فكر آوردن فوتبال به خانه های مردم افغانستان، محرك كسب و كار است و اتحاد ملی را از طریق ورزش تقویت می كند.

والی زاده كه عضو سابق تیم ملی فوتبال افغانستان است، گفت: توجه مردم بعد از سال ها جنگ داخلی، به سوی ورزش فوتبال جلب می شود و تاجران هر ناحیه از كشور برای جذب بهترین بازیكنان تلاش می كنند.

وی اضافه كرد: این طرح باعث اتحاد ملی می شود چرا كه اگر بخش مركزی به طور مثال یك بازیكن خوب داشته باشد، بخش جنوبی خواهان خرید او می شود. آنها اهمیتی به قومیت یا قبیله بازیكن نمی دهند، بلكه مهم این است كه او یكی از بهترین بازیكنان باشد.

فدراسیون فوتبال افغانستان، این لیگ را برگزار می كند و شركت توسعه 'تلكام روشن' (یك شركت مهم ارتباطات در افغانستان) و 'گروه موبی' حامی مالی آن هستند. 'گروه موبی'، مالك و گرداننده صنایع رسانه ای در كشورهای در حال توسعه است و مالكیت 'طولو تی وی' را در اختیار دارد. 'طولو تی وی' یك ایستگاه مهم تلویزیونی در افغانستان است كه این برنامه تلویزیونی و مسابقات لیگ فوتبال افغانستان را كه از ماه سپتامبر آغاز می شود، پخش می كند.

از بین هزاران درخواست كننده، گروه های 30 نفره برای راهیابی به تیم ها از هشت ناحیه كشور افغانستان انتخاب می شوند.

از این افراد، مجموعه ای از آزمایش های جسمانی، ذهنی و فنی و مهارت های فوتبال گرفته می شود تا هر گروه به 21 نفر برسد بعد از آن 18 نفر از بهترین ها توسط مخاطبان انتخاب می شوند.

در پایان هر هشت برنامه، 168 بازیكن انتخاب می شوند كه برای هشت تیم 18 نفره كافی است.

برنامه 'میدان سبز' در افغانستان،‌ هفته گذشته با نمایش كلیپ های بازیكنان معروفی مثل 'په له' برزیلی، 'دیه گو مارادونا' و 'لیونل مسی' آرژانتینی و 'كریستیانو رونالدو' پرتغالی آغاز شد.

ورزش فوتبال در افغانستان از 90 سال پیش آغاز شد. فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در سال 1922 تشكیل شد و در سال 1948 به عضویت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) درآمد.

فوتبال در دهه های 1950، 1960 و 1970 محبوبیت زیادی پیدا كرد. اما از سال 1979 تا 1989 در دوران اشغالگری اتحاد جماهیر شوروی سابق و جنگ های داخلی از سال 1992 تا 1996 كم رنگ شد.

در حال حاضر ورزش 'كریكت' در افغانستان رواج یافته و تیم ملی كریكت این كشور در رقابت های بین المللی، موقعیت خود را بهبود بخشیده است. اكنون با شروع لیگ فوتبال در افغانستان، تیم هایی نظیر 'عقاب هندوكش' برای قهرمانی در كشور تلاش می كنند.

'كرام الدین كریم' رییس فدراسیون فوتبال افغانستان، این برنامه را شیوه موثری برای نسل جدید بیان كرد و گفت: این برنامه، استعدادهای جدید را در كشور كشف خواهد كرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .