نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ورزش

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 287
    بازدید دیروز : 5627
    بازدید هفته : 5914
    بازدید ماه : 6475
    بازدید کل : 137420
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ورزش

 

بحث تلویزیونی تحت عنوان نقش رسانه ها در فرهنگ سازی که ، از طرف تلویزیون میهن در هرات به نشر رسیده است.
چون ما در جریان مسابقات بین المللی ورزش 2012 در لندن میباشم ، خواستم هوطنان عزیز را در جریان بحثی که راجع به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ورزش در اوایل سال جاری از شبکه تلویزیون مهین ولایت هرات بخش شده بود قرار دهیم.

بنده نیز به این بحث دعوت شده بودم ولی باید اعتراف نمایم ، که این اولین باری بود که در رابطه با موضوعی صحبت میکردم ، که معلومات چندانی نداشتم.
در این بحث صحبت از عدم توجه و رسیدگی دولت مردان افغانستان به ورزش ورزشکاران این کشور میباشد و پیشرفت های که در این زمینه صورت گرفته است فقط بیشتر با تلاش مربیان و باشگاهای ورزشی در ولایات مختلف افغانستان منجمله هرات میباشد ، که میتوان هرات را در این راستا الگوی به حساب آورد.

کارشناسان ورزش در هرات میگویند متاسفانه ورزش هم از تعصب در امان نمانده ، پولی که در قسمت تیم های کرکت در افغانستان پرداخته میشود ، برابر است با مصارف تمام ورزش های دیگر در افغانستان و به گفته همین آگاهان بازیکنان تیم کرکت بیش از 90 فیصد آنان از یک قوم خاص میباشند در حقیقت ما از پیشرفت کرکت در افغانستان بسیار خوشحالم و آنرا یک موفقیت برای خود میدانیم ، ولی نباید حلقات مشخصی فقط تمام بوجه و امکانات پولی زیادی را به یک ورزش مشخص اختصاص دهند.

گزارشاتی به رسانه ها رسیده ، که شماری از بازیکنان تیم کرکت افغانستان پاکستانی ها و یا از آن طرف مرز میباشند.
در کشوری که در گذشته نه چندان دور به بانوان اجازه بیرون رفتن از خانه فراهم نبود چه رسید به ورزش ، حتا به مردان نیز امکان ورزش با محدویت های زیادی روبرو بود و امروز نیز چنین تفکری در بخش عظمی در جناح حاکم در مرکز قدرت دیده میشود ، چطور ممکن است زمینه ورزش به بانوان افغانستان فراهم گردد؟

حلقاتی در دولت افغانستان شدیدآ مخالف هرگونه ورزش برای بانوان بوده و کمتر امکاناتی برای بانوان میسر میباشد طوریکه بازیکنان تیم فوتبال بانوان به اشاره می کنند.

کارشناسان امور ورزشی در افغانستان می گویند جناح حاکم و قبایلی به بازی کرکت از چند لحاظ ارج میدهند ، یکی از این دلایل مردانه بودن این بازی است ، که فقط به یک طبقه خاص تعلق دارد به همین منظور پول زیادی در اختیار این تیم قرار میگیرد.

بنده با چند بازی کن تیم ملی بانوان افغانستان که با المان دعوت شده بودند این مشکلات را در میان گذاشتم که شما میتوانید از ادرس طریق گوگل یا یوتیوب تحت نام tv BachtarBerlin مشاهده نموده، بحث تلویزیونی را که در همین مورد میباشد مشاهده نمایید.
فکر کردم بخش این فیلم در روزهای که همه از ورزش صحبت میکنند و میلیون ها نفر در سراسر جهان به بازی های المپیک لندن چشم دوخته اند مناسب باشد.

شاید هموطنان اطلاع داشته باشند ، که در اروپا خبرنگاران در بخشهای مشخصی گزارش میدهند یعنی گزارشگر ورزش افراد مسلکی میباشند که در قسمت ورزش و واژه های تخنیکی آن مطلع بوده و می توانند با گزارش هیجانی خود بینندگان تلویزیون را به داخل استدیو بکشانند.
گزارشگران بخش های اقتصادی ، سیاسی ، بهداشتی ، عدلی و قضای ، نظامی و خبرنگاران کارشناس در امور تروریستی ،امنیتی و غیره خبرنگاران آموزش دیده و متخصصی میباشد که هریک به رشته خود مسلط بوده ، گزارش می دهند. البته ما چنین انتظاری را از خبرنگاران کشور خود نداریم.

در روزهای آینده نیز مصاحبه تصویری با کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان و شماری از بازیکنان این تیم را خدمت شما تقدیم میدارم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .