هزینه ثبت نام رای دهندگان ۸۰ میلیون دالر !

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1119
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1119
    بازدید ماه : 1680
    بازدید کل : 132625
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هزینه ثبت نام رای دهندگان ۸۰ میلیون دالر !

 

 

کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز زود هنگام روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد.

این کمیسیون گفته است که از آنجا که فرصت محدود است، تلاش ها برای آغاز هرچه زودتر این روند و ترتیب فهرست نام های رای دهندگان ادامه دارند.

در همین حال رییس کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می دهد که هیچ کسی نخواهد توانست بگونۀ غیر قانونی و نادرست به قدرت سیاسی دست یابد.

وی تاکید می ورزد که به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد که در تصمیم گیری های این کمیسیون مداخله کند.

در همین حال گفتگوها و مشوره ها میان کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت افغانستان برای چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارند.

از سوی دیگر رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در نشست های متواتری که با رییس جمهور کرزی و شورای امنیت داشته اند رییس جمهور کرزی از برگزاری انتخابات بربنیاد قانون اساسی و برنامه های این کمیسیون برای برگزاری یک انتخابات شفاف ، عادلانه و سراسری پشتیبانی کرده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات، فضل احمد معنوی گفت: ثبت نام و فهرست رای دهندگان شاید عنقریب آغاز شود و پلانی را که ما داریم باید آمادگی های و ثبت نام رای دهندگان تا اغاز سال نود دوی میلادی ادامه یابد و سال نود دو باید عملا پروژه را آغاز کنیم.

در هیمن حال رییس کمیسیون مستقل انتخابات از گفتگو ها با جامعۀ جهانی در بارۀ تمویل مالی انتخابات ریاست جمهوری سخن می زند و گفته است که تمویل کنندگان دربارۀ پرداختن هزینه انتخابات ریاست جمهوری تعهد کرده اند.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات، فضل احمد معنوی گفت: دوامدار ما با یو ان دی پی در تماس هستیم که بدجه را فراهم بسازیم البته یک مشکلی که پیش آمده است که در فرمان اخیر ریاست جمهوری تسحیح شده است که باید بدجه انتخابات از راه بدجه ملی طی مراحل و در سیستم وزارت مالبه مصرف شود این موضوع یک پیچیدگی را بمیان اورده است خوشبختانه درنشستی که ما امشب داشتیم وزیر مالیه نیز حضور داشت و قرار بر این شد که کمیسیون مستقل انتخابات با وزارت مالیه روی آن بحث کنند و روی یک میکانیزم توافق شود.

از سوی دیگر فرصت اندک و نا امنی ها بزرگترین چالش فراه راه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفته شده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات، فضل احمد معنوی گفت: ما از حکومت افغانستان امنیت می خواهیم ما از نیرو های امنیتی امنیت می خواهیم تا امنیت برنامه های کمیسیون را باید تامین بکنند این مسئله پذیرفته شد که این کار کمیسیون نیست این بحث حکومت و نهاد های امنیتی است انجام دهند که چگونه امنیت انتخابات را باید تامین کنند بدون شک که یکی از چالش های مهم است اگر امنیت نباشد هیچ کاری را ما نمی توانیم در جای و زمان معینش انجام دهیم.

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه خواهان همکاری وهم آهنگی حکومت، احزاب سیاسی، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و مردم افغانستان با این کمیسیون شده است.

بربنیاد تقسیم اوقات زمانی کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام رای دهندگان در ماۀ دلو سال روان هجری خورشیدی آغاز خواهد شد و بربنیاد این تقسیم اوقات پلان گذاری عملیاتی از ماۀ جاری تا ماۀ میزان و تثبیت موقعیت مرکز رای گیری نیز ازهمین ماه آغاز خواهد شد و تا ماۀ قوس سال ۱۳۹۱ ادامه پیدا خواهد کرد.

بربنیاد قانون اساسی و این تقویم کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری در مال حمل سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

بربنیاد آمار ها در روند ثبت نام رای دهندگان ، برای حدود ۴۵ هزارتن در کشور شغل ایجاد می کند و کارت رای دهی تازه که برای رای دهندگان توزیع می گردد برای چهار انتخاب دیگردر سال های آینده اعتبار خواهد داشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .