روزهای عید و تکرار سوال ها و نگرانی های امنیتی

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 387
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 387
    بازدید ماه : 948
    بازدید کل : 131893
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

روزهای عید و تکرار سوال ها و نگرانی های امنیتی






بافرارسیدن عیدسعید فطر، بازهم پرسش های تکراری و نگرانی ها همیشگی خلق و برجسته می گردد. عید سعید فطر یکی از سه عید بزرگ مردم افغانستان بوده و مردم با تدویر محافل عمومی و رفت و آمد درخانه های دوستان و اقارب خویش از این روزها تجلیل می کند. تجلیل درست و گرامیداشت شایسته از این عید، نیازمند امنیت کامل بوده و نباید عید مردم خدای ناکرده به و غم تبدیل گردد.

متاسفانه هدف قرادادن محافل عمومی به منظور هراس افگنی بیشتر از تاکتیک های همیشگی و تثبیت شده مخالفین مسلح دولت می باشد. آنان از اجتماعات مردمی و مناسبت های ملی همواره به مثابه اهداف نظامی و جنگی در راستای فعالیت های تخریبی خود کار گرفته است. هرچند ملامحمد عمر رهبر این گروه اخیرا در اعلامیه ای به مناسبت روزهای عید، جنگجویان خود را به دست کشیدن از جنگ و آسیب نرساندن به غیرنظامیان دستور داده است؛ اما هیچگاهی نمی توان به این بیانیه ها و دستورات مطمئن بود. طالبان همچنان در کمین محافل عمومی و روزهای عید مردم نشسته تا بازهم با انجام عملیات انتحاری و تروریستی، فاجعه ای خلق کند.

اما آنچه مهم است، بیداری نیروهای امنیتی و استخباراتی کشور بوده و باید هوشیارانه اوضاع را رصد کرده و نگذارند تروریستان نقشه های شوم خویش را تطبیق کنند. در این روز مردم مسلمان افغانستان به منظور ادای نماز عید در مساجد جمع شده و برای دید و بازدید و عید مبارکی تراکم جمعیتی تشکیل خواهد شد؛ بنابراین اگر خدای ناکرده حادثه ای از نوع خشونت های تروریستی اتفاق بیافتد، گستردگی فاجعه غیر قابل پیش بینی و مهیب خواهد بود و بر حجم دشواری های موجود افزوده خواهد شد.

روشن است که در چنین مراسم ها که تراکم جمعیتی ایجاد می گردد؛ اگر نیروهای امنیتی نتوانند در چنین شرایط حساس امنیت شهروندان کشور را تامین نمایند، این مساله نه تنها بر وجهه نیروهای امنیتی آسیب جدی وارد خواهد کرد، بلکه فاجعه انسانی در کشور به وجود خواهد آمد.

جدی بودن هشدارهای تروریستی در شرایط کنونی خیلی بعید نیست، زیرا این گروه به شدت تلاش می کند تا با دهشت افگنی های بیشتر اوضاع سیاسی را به نفع خود تغییر داده و دولت افغانستان و جامعه جهانی را وادار به اعطای امتیازات بیشتر به این گروه نماید. به هراندازه خشونت ها بیشتر و از طریق آسیب رساندن به مردم ملکی دهشت افگنی تشدید یابد، اوضاع به نفع چانه زنی های سیاسی طالبان در پروسه مذاکره و مصالحه و کسب امتیازات سیاسی یکطرفه از دولت افغانستان و جامعه جهانی تغییر می کند.

یک نکته ای را که مخالفان مسلح دولت باید توجه کنند اینست که آنها با تلاش برای برهم زدن این جشن ها نمی توانند مانع از برگزاری با شکوه این مراسم شود. این جشن ها در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم ریشه دارد و با گذشت هر روز با شکوه تر و گسترده تر می شود. اخلال این جشن به هردلیلی که باشد، دشمنی با انسانیت، اسلام و فرهنگ مردم افغانستان بوده و به هیچ وجه قابل بخشش نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .