این ها ماندگارترین ها هستند+تصاویر

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3585
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3585
    بازدید ماه : 4146
    بازدید کل : 135091
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

این ها ماندگارترین ها هستند+تصاویر


چرا برخی از جانداران عمری طولانی دارند و برخی مانند انسان به ندرت صد ساله می‌شوند؟ این پرسشی است که پژوهشگران در جستجوی پاسخ آن هستند. محققان پروسه پیری تلاش می‌کنند پرده از راز این معما بردارند.

داشتن عمر جاودانه، زیبایی جاودانه و به طور کل هر چیز جاودانه از ارزوهای بشری است که داشتن برخی از این جاودانه ها نصیب جاندانی جز انسان ها شده است.

به گزارش عصر خبر، چرا برخی از جانداران عمری طولانی دارند و برخی مانند انسان به ندرت صد ساله می‌شوند؟ این پرسشی است که پژوهشگران در جستجوی پاسخ آن هستند. محققان پروسه پیری تلاش می‌کنند پرده از راز این معما بردارند.

بنابر این گزارش، موجودات زیر دارای جاودانه های خاص و منحصر به فرد هستند.

زیبایی جاودانه

طوطی‌های کاکل سفید تا صد سال عمر می‌کنند- آن هم بدون آنکه چین و چروکی بردارند. این پرندگان بدون هیچ نشانی از پیری زیبا می‌مانند.

رکورد طول عمر



این اسفنج غول‌پیکر با ۱۰ هزار سال عمر احتمالأ پیرترین جاندار کره‌زمین است. پژوهشگران با کمک یک کپسول هوای دومتری سن این اسفنج را بر اساس نیاز آن به اکسیژن مشخص کردند. هر چقدر نیاز اسفنج به اکسیژن کمتر باشد، متابولیسم و رشد کمتر و در نتیجه سن اسفنج بیشتر است.

زندگی جاودانه


پوست ضخیم، عمر طولانی

این هیدرا یا پولیپ آب شیرین نمونه‌ای از زندگی جاودانه است. طبیعت این جاندار به گونه‌ای است که هرگز پیر نمی‌شود. هیدار نمونه‌ای است که تئوری تحقیقات تازه را تقویت می‌کند که می‌گوید از دیدگاه سلولی ملکولی پیری پدیده‌ای ضروری نیست.

جاودانگی زیر آب؟

مرجان‌ها محل زندگی بسیاری از جانداران دریایی هستند. بسیاری از گونه‌های مرجان‌ها حفاظت‌شده هستند و می‌توانند تا هزاران سال عمر کنند. مرجان‌ها با زیبایی پرسش‌برانگیزشان، به تصور پژوهشگران در مورد امکان زندگی جاودانه جانداران نزدیکند. سلول‌های مرجان می‌توانند خود را کاملأ بازسازی و ترمیم کنند. اما اینکه این سلول‌ها چگونه عمل می‌کنند هنوز پرسشی بی‌پاسخ است.

پوشیده در زرهی مناسب

لاک‌پشت آدویتا پس از ۲۵۶ سال زندگی در کلکته درگذشت. لاک‌پشت استرالیایی، هریت ۱۷۶ سال و آخرین گالاپاگوس غول پیکر، لان سام جورج هم ۱۰۰ سال عمر کردند. در چه شرایطی یک ارگان پیر می‌شود؟ این پرسشی است که محققان پیری را به خود مشغول کرده است. استرس، تغذیه، تأثیر محیط‌ زیست همگی در این میان نقش بازی می‌کنند.

تازه روی میز

خرچنگ‌های دریایی که طعم بسیار خوشی دارند، به شرط آنکه خوراک آدم‌ها نشوند به طور متوسط حدود ۱۰۰ سال عمر می‌کنند. این یکی دستکم نجات یافت: این خرچنگ دریایی ۱۴۰ ساله در آمریکا دوباره به دریا انداخته شد. پژوهشگران سن او را بر اساس وزنش که حدود ۹ کیلوگرم بود تخمین زدند.

پورشه‌ دنیای ماهی‌ها



قیمت این ماهی کپور ژاپنی حدود ۴۰۰ هزار یوروست. در ازای پرداخت این پول اما دستکم تا ۲۰۰ سال می‌توان از تماشای این ماهی لذت برد. آیا این ماهی‌های کپور در شمار جاندارانی هستند که ضریب مرگ آنها با افزایش سن کاهش و قدرت باروری‌شان افزایش پیدا می‌کند؟ چنین جاندارانی واقعأ وجود دارند.

کوتاه و بی‌درد



این مگس یک روزه همانطور که از نامش پیداست تنها یک روز زندگی می‌کند. عمر این مگس‌ها چند ساعت یا حداکثر یکی دو روز است. زندگی آنها نمونه خوبی برای پژوهش بر روی دو عاملی است که پژوهشگران را به خود مشغول کرده: سرعت و شیوه پیر شدن. یا به عبارتی: احتمال طول عمر چقدر است و بدن هنگام پیری تا چه حد توانایی ادامه حیات دارد.

پوست ضخیم، عمر طولانی

به نظر می‌رسد طول عمر هر جاندار از پیش تعیین شده است. به عنوان مثال فیل‌ها مانند انسان به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ سال عمر می‌کنند. البته پژوهشگران می‌خواهند ثابت کنند که طول عمر از پیش تعیین نشده است. آنها بر این باورند که فرآیند پیری بسیار متنوع است و حتمأ از پیش تعریف نشده است.‎ با گذشت زمان طول عمر انسان‌ها هم به طور مرتب افزایش یافته است.

پیرترین زن دنیا

این واقعیت را جین کلمنت ثابت کرد. او با ۱۲۲ سال سن رکورد طول عمر را شکست. جین دو قرن پیش، سال ۱۸۷۵ متولد شد و سال ۱۹۹۷ درگذشت. عمر او هرچند پربرکت اما جاودانه نبود. برخی از پژوهشگران به جاودانگی عمر باور دارند. البته تا آن زمان همه باید با پیر شدن کنار بیایند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .