كليسا ۲۰۰ سال از زمان عقب است

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3269
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3269
    بازدید ماه : 3830
    بازدید کل : 134775
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

كليسا ۲۰۰ سال از زمان عقب است



يك كاردينال ارشد ايتاليايي در گفت‌وگويي كه پس از مرگش منتشر شد، چهره‌اي تيره و تار از ضعف‌هاي كليساي كاتوليك به تصوير كشيد.

كاردينال كارلو ماريا مارتيني، اسقف اعظم سابق ميلان گفته بود كه «كليساي كاتوليك ۲۰۰ سال از تاريخ عقب است.» او كه زماني ترقي‌خواهان واتيكان از جانشيني‌اش بعد از مرگ پاپ ژان پل دوم حمايت مي‌كردند، چهره‌اي تيره وتار از كليساي پرشكوه ولي درگير‌ مسائل بوروكراتيك به تصوير كشيده كه از حركت متناسب با مقتضيات زمان ناتوان بوده است.

گفت‌وگوي او با روزنامه ايتاليايي «كوريره دلاسرا» روز شنبه، يك روز بعد از مرگش منتشر شد. او در اين گفت‌وگو گفته است: «فرهنگ ما قديمي شده است، كليساهاي ما بزرگ ولي خالي هستند و بوروكراسي در كليسا گسترش يافته است، در حالي كه مراسم آئيني و كشيشي باشكوه است.» او افزوده بود: «كليسا بايد اشتباهاتش را قبول كند و دست به تغييراتي بنيادين بزند كه از خود پاپ و اسقف‌ها شروع مي‌شوند. رسوايي آزار جنسي كودكان ما را موظف مي‌كند به سمت تحول حركت كنيم.»

طي يك دهه گذشته كليساي كاتوليك متهم به پيگيري نكردن مجموعه‌اي از سوء استفاده‌هاي جنسي عليه كودكان شده است، سوءاستفاده‌هايي كه موقعيت آن را به عنوان يك الهام دهنده اخلاقي به خطر انداخته است. اين در حالي است كه كليسا طي اين مدت ده‌ها ميليون‌ خسارت در سراسر جهان به قربانيان اين رسوايي پرداخت كرده است.

مارتيني كه شهرت او به خاطر قابل قبول دانستن استفاده از كاندوم در برخي موارد خاص است، به گفت‌وگوشوندگان گفته است كه بايد راه را براي قبول نوع جديدي از خانواده‌ها باز كرد يا اينكه به خطر افتادن آنها را پذيرفت. اين كاردينال ۸۵ ساله گفته است: «زني كه شوهرش او را رها كرده و همدم جديد براي اينكه از او و فرزندانش نگهداري كند، پيدا مي‌كند، عشق دوم او قرين موفقيت است.»

وي افزود‌: «اگر خانواده مورد تبعيض قرار بگيرد، نه تنها مادر محروم خواهد شد بلكه فرزندان نيز محروم خواهند شد.» مارتيني در اين گفت‌وگو كه چند هفته قبل از مرگش انجام شده مي‌گويد كه در چنين حالتي كليسا نسل آينده- خود- را از دست خواهد داد. واتيكان با طلاق مخالف است و جلوگيري مصنوعي از بارداري را در جهت حفظ وفاداري در ازدواج ممنوع مي‌داند.

مارتيني كه جزو جريان ليبرال‌ها در داخل كليسا محسوب مي‌شود شانس پاپ شدن را بعد از افشاي مبتلا بودنش به نوع كميابي از بيماري پاركينسون از دست داد و در سال ۲۰۰۲ بازنشسته شد. در عو‌ض، پاپ بنديكت شانزدهم، قهرمان محافظه‌كاران كاتوليك در سال ۲۰۰۵ جانشين پاپ ژان پل دوم شد. پاپ بنديكت به خاطر مواضع سختگيرانه‌اش در مسائل ديني به عنوان «روتوايلر خدا» يا «سگ خدا» شناخته مي‌شود.

مارتيني در آخرين پيامش به پاپ گفته بود كه بدون وقت‌كشي در كليسا خانه تكاني كند. وي افزوده بود: «كليسا ۲۰۰ سال از زمان عقب است. چرا ما از خواب بيدار نمي‌شويم؟ آيا از چيزي مي‌ترسيم؟»
هزاران نفر در ميلان به اين كاردينال فقيد اداي احترام كردند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .