شانزده خبر از هرات

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 361
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 361
    بازدید ماه : 922
    بازدید کل : 131867
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

شانزده خبر از هرات



1
دیدار بزرگان ولسوالی های کهسان و غوریان با والی هرات
مردم ولسوالی های کهسان و غوریان ولایت هرات، در دیدار با والی هرات، اعلان نمودند که در راستای انکشاف و توسعه این ولایت آماده همکاری با سکتورهای انکشافی و امنیتی می باشند.
بزرگان و متنفذان این دو ولسوالی، توجه اداره محلی ولایت هرات به برنامه های انکشافی و زیر بنایی را بخاطر انکشاف اقتصادی و سیاسی افغانستان و بخصوص هرات مهم دانستند.
این افراد، توجه به معارف، صحت، آسفالت جاده های ولسوالی ها، انکشاف شهرک صنعتی، ساختن میدان هوایی بین المللی و سرک بای پس را از بزرگترین دست آورد های اداره محلی هرات در دو سال گذشته دانستند.
بزرگان قومی به اداره محلی ولایت هرات تعهد سپردند که به هیچ فردی اجازه نخواهند داد که مانع از اجرای برنامه های اقتصادی انکشافی در این دو ولسوالی مهم هرات شوند.
در همین حال داکتر داود شاه صبا والی هرات، همکاری مردم را در راستای تحقق دیدگاه انکشافی ولایت هرات مهم دانسته خواهان توجه بیشتر مردم به حفظ و مراقبت از پروژه های اجرا شده و در دست اجرای مهم در این ولایت شد.
آقای صبا گفت:" که دست آورده های دو سال اخیر بدون شک نتیجه همکاری و نظر دهی مردم بوده است."
او ضمن قدر دانی از مردم هرات، خواهان همکاری هر چه بیشتر مردم با اداره محلی و مسولین گردید. بزرگان و متنفذین قومی در این دیدار همچنان با مطرح ساختن برخی مشکلات محیطی و اجتماعی خود خواستار رسیده گی اداره محلی به این مشکلات شدند.

2
کشف یک ذخیره گاه مواد منفجره در ولسوالی ادرسکن
ریاست امنیت ملی ولایت هرات از وقوع چندین انفجار در شاهراه هرات – ادرسکن جلوگیری نمودند.
کارمندان این اداره با کشف یک مقدار مواد انفجاری که در یک ذخیره گاه واقع در ولسوالی ادرسکن به جهت پیشبرد حملات تروریستی نگهداری میگردید از وقوع چندین حمله انفجاری در مسیر شاهراه هرات ادرسکن جلوگیری به عمل آوردند.
تروریستان و دشمنان مردم افغانستان قصد داشتند که از این مواد بخاطر هدف قرار دادن افراد ملکی در مسیر شاهراه هرات قندهار استفاده نمایند با تحرک بموقع و سریع پرسونل امنیت ملی از پیشبرد پلانهای شوم شان ناکام گردیدند.
این ذخیره گاه مهمات بعد از کشف و بررسی تخنیکی از سوی تیم تحقیقاتی ریاست امنیت ملی خنثی گردید.

3
کودکان هرات صلح می خواهند
کودکان دانش آموز در ولایت هرات، ندای صلح سر دادند.
نخستین نمایشگاه مشترک آثار نقاشی دانش آموزان یکی از لیسه های خصوصی و مکاتب دولتی ولایت هرات با موضوعات اهمیت صلح و استقرار ثبات در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی گشایش یافت.
در این نمایشگاه ده ها اثر نقاشی که توسط کودکان دوره های ابتدایی و متوسطه دانش آموز در قالب موضوعات صلح و ثبات نقاشی شده است در معرض بازدید مردم قرار گرفته است.
با این حال آقای یاسین زاده مشاور مکاتب خصوصی ریاست معارف، برگزاری این نمایشگاه را گام ارزنده در جهت تبارز استعدادهای شاگردان مکاتب اعلان کرد.
در این نمایشگاه آثار نقاشی دانش آموزان سی و سه مکتب در معرض دید همگان قرار داده شده است.

4
همکاری مردم ولسوالی شیندند در تامین امنیت
مردم ولسوالی شیندند نیروهای امنیتی را در امر تامین امنیت و اجرای پروژه های عام المفنعه همکاری جدی خواهند کرد.
در پی دیدار قوماندان قول اردوی ظفر با جمعی از بزرگان ولسوالی شنیدند وضعیت امنیتی و عوامل بروز برخی مشکلات در این ولسوالی مورد بررسی قرار گرفت .
معاون قول اردو نقش مردم را در بهبود وضعیت مناسب جهت اجرای طرح های عام المنفعه در ولسوالی شیندند برجسته ساخته و از آنان خواست تا در این زمینه سهم بیشتری را ایفا نمایند.
در عین حال بزرگان منطقه نیز با ذکر گوشه ای از مشکلات محیطی و اعلان آمادگی در زمینه حمایت از برنامه های امنیتی، خواهان همکاری مسوولان قول اردو، در رفع مشکلات اجتماعی و محیطی مردم ولسوالی شیندند شدند.

5
آغاز بکار کنفرانس تدوین پالسی ملی تجارتی افغانستان در هرات
برای نخستین بار کنفرانس تدوین " پالسی ملی تجارتی افغانستان" در ولایت هرات دایر گردید. قرار است که در جریان این کنفرانس، نظریات متخصصان، سرمایه گذاران و تاجران ملی در مورد این طرح جمع آوری شود.
در این کنفرانس که در اطاق تجارت و صنایع ولایت هرات دایر گردید نزدیک به پنجاه تن از مسولان شرکت های تجارتی به شمول زنان تجارت پیشه اشتراک دارند.
اشتراک کنندگان در این کنفرانس به جهت ارایه نظریات بخاطر تدوین پالیسی ملی تجارتی افغانستان گردهم آمده اند. در جریان روز نخست تاجران روی مشکلات و موانع تجار ملی در قسمت صادرات در داخل و خارج از مرزهای کشور بحث نمودند.
اصیل الدین جامی معاون والی هرات با یاد آوری از موجودیت بستر مناسب رشد اقتصاد و تجارت در ولایت هرات، از برگزاری این برنامه موثر استقبال نمود. وی گفت:" با تدوین پالیسی تجارتی کشور، تجارت بگونه کم سابقه توسعه وانکشاف خواهد یافت."
شرکت کنندگان این کارگاه مشورتی، ضمن ارایه نظریات شان، خواهان توجه بیشتر مسوولان در دستیابی به راهکاری مناسب جهت بسته بندی معیاری مطابق با استانداردهای روز و خلق اعتبار به تولیدات داخلی شدند.
در همین حال ریاست تجارت و صنایع هرات تدویر این ورکشاپ را مرتبط بر فرمان اخیر جلالتمآب رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان که وزارت تجارت و صنایع مبنی بر مبنای آن مکلف بر طرح و تدوین پالیسی تجارت ملی افغانستان، است دانست.
جابر انصار رئیس این اداره در جریان این برنامه گفت که قرار است مشکلات و نظریات تجار و سرمایه گذاران هرات به وزارت تجارت کشور ارائه گردد.
وی ابراز امیدواری نمود که بعد از تحلیل و ارزیابی از مجموع این نظریات در تدوین پالیسی ملی تجارت کشور استفاده شود.
پیش از این، کارگاه مشابه به منظور جمع آوری نظریات تجار کشور در ولایات کابل و بلخ نیز برگزار گردیده بود و قرار است بعد از ولایت هرات این کارگاه در ننگرهار نیز راه اندازی شود.

6
اجرای طرح جمع آوری افراد بی بند و بار از سطح شهر
مسوولان پولیس هرات، سی تن از افراد بی بند و بار (قروتک) را از سطح شهر بازداشت نمودند.
این افراد به اتهام ولگردی و بی بند و باری در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی شناسایی و دستگیر گردیدند.
قوماندانی امنیه هرات در جریان این برنامه به همکاری مردم ولایت هرات در پی شناسایی و بازداشت افراد ولگرد و بی بند و بار است.
از نزد این افراد که با همکاری مشترک پولیس، اردوی ملی و نظم عامه شناسایی و بازداشت شده اند چندین عدد چاقو و آلات جارحه کشف شده است.
در عین حال مسوولان پولیس هرات با تقدیر از همکاری بی دریغ مردم در راستای شناساییو بازدداشت این افراد، بر تداوم و اجرای این طرح تاکید دارند.
برمبنای همین تحرکات فردی دیگر به اتهام نگهداری اسلحه غیر قانونی از سطح شهر هرات بازدداشت شد.
این فرد از سوی کارمندان حوزه اول امنیتی شناسایی شده است که از نزد متهم یک میل تفنگچه، 14 عدد مرمی و یک عدد شاجور نیز بدست پولیس افتاده است و متهم تحت نظارت و بررسی پولیس قرار گرفت.

7
کار اسفالت سرک هرات – زنده جان – غوریان آغاز شد
کار قیرریزی شصت کیلو مترجاده ای که ولسوالی های زنده جان و غوریان را به مرکز شهر هرات وصل میسازد، از سوی دوکتور داود شاه صبا والی هرات آغاز شد.
این جاده که قراراست بمصرف نزدیک به بیست میلیون دالر امریکایی در جریان یکسال کاری، با استندردهای جهانی قیرریزی شود، دومین طرح مهم وزیر بنایی ترانسپورتی ولایت هرات میباشد که در جریان چهار روزگذشته تهداب گزرای میگردد.
والی هرات که به همراه شماری ازمقامات دولتی ونماینده گان مردم درولسی جرگه وشورای ولایتی غرض افتتاح کار قیرریزی این جاده به ولسوالی زنده جان سفرنموده بود، در جمع صدها تن از مردم و سران اقوام ، از قیرریزی جاده ها و تقویت زیربناهای اقتصادی منحیث محور اساسی دیده گاه انکشاف اقتصادی هرات بعنوان یک اصل اساسی یادکرد.
آقای صبا گفت:" وصل شدن ولسوالی های غوریان و زنده جان به شهر هرات زمینه رشد اقتصادی و توسعه زراعتی برای این ولسوالی ها و کمک به دهقانان را در پی خواهد داشت. شما دهقانان عزیز خواهید توانست که محصولات تان را در کوتاه ترین زمان ممکن به شهر و به مارکت خواهید رسانید."
جاده هرات زنده جان وغ وریان با عرض خاکی ده متر و عبوری شش متر، مطابق با ستندردهای ساختمانی و سرک سازی ساخته میشود که سهولت های ترانسپورتی زیادی را به مردم برابرمیسازد.با تکمیل کارقیرریزی این جاده، مسیری که قبلا درعرض شش ساعت پیموده میشد ، درنیم ساعت طی خواهد شد.
دوکتور"صبا" همچنان از آغاز کار قیرریزی جاده هرات لامان به درازای 52 کیلو متر و مصرف 38 میلیون دالر امریکایی درجریان هفته روان خبرداد.
والی هرات از همکاری نماینده گان مردم در ولسی جرگه و مقامات مرکزی در زمینه اختصاص بودجه مورد نیاز این پروژه ها نیز قدردانی نمود.
به گفته ی والی هرات:" یکی از بنیادی ترین برنامه های اداره محلی این ولایت، ساخت سرکهای ارتباط دهنده ی ولسوالی ها به مركز شهر و ديگر ولسوالیهاي هرات میباشد."
در همین حال روسای شوراهای مردمی ولسوالی های زنده جان وغوریان متعهدشده اند تا در زمینه تامین امنیت انجینران شرکت ساختمانی مجری طرح از همه امکانات مردمی خود استفاده نمایند.
محمدعمرصدیقی عضو شورای ولایتی هرات نیزآماده گی کامل مردم این دو ولسوالی را در امر تامین امنیت این برنامه و دیگر همکاری های لازمی اعلام کرد و خواهان استفاده از نیروی انسانی مردم محل در این پروژه شد.
در همین حال، داکتر صالح محمد سلجوقی و نثاراحمد فیضی غوریانی دو تن از نماینده گان مردم در ولسی جرگه تلاش های اداره محلی هرات در جهت نوسازی و طرح ریزی برنامه های انکشافی بخصوص قیرریزی جاده های ولسوالی ها به مرکز شهر هرات را تحسین نمودند.
انجینرمحتسب زاده رئیس مالی واداری وزارت فواید عامه باتاکید براهمیت توجه به قیرریزی جاده های ولسوالی ها، از اجرایی ساختن پروژه های بیشتر جاده سازی در ولایت هرات در سال روان خبرمیدهد.
در همین حال وزارت فواعد عامه کشور گفته است که بودجه بخاطر مرمت جاده اوبه – چشت و چندین طرح راه سازی دیگر نیز جذب شده و قیرریزی جاده امام شش نور، جاده کشک کهنه الی شاهراه تورغندی، فاز دوم جاده هرات نقره در دستورکار وزارت فوایدعامه قرارگرفته است.

8
مبارزه جدی با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر
کمیسیون ولایتی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ولایت هرات تاسیس و بکار آغاز نمود.
این کمیسیون که ریاست آن بر عهده والی هرات است، در راستای جلوگیری از قاچاق موادمخدر، اتخاذ تدابیر جدی در جهت کاهش تقاضای مسکرات و مواد مخدر، فراهم نمودن زمینه تداوی معتادین، تطبیق برنامه های معیشت بدیل و نظارت از کارکردکمیسیون های فرعی در سطح ولسوالی ها فعالیت خواهدداشت.
همزمان با برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون، دوکتور داودشاه صبا والی هرات با تاکید بر تقویت برنامه های اگهی دهی قبل از کشت کوکنار، از جدیت اداره محلی هرات در امر مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر خبرداد.
والی هرات در پاسخ به نگرانی های مطرح شده در این جلسه، از ناحیه افزایش شمار معتادین در سطح شهر هرات، از روی دست گرفتن برنامه ایجاد کلینیک دولتی درمان معتادین در هرات یاداوری نمود و گفت:" این کلینیک در مرحله اول سی بستر دارد و تا یکصد بستر افزایش خواهدیافت."
غلام جیلانی دقیق رئیس مبارزه بامخدرمیگوید کمیسیون ولایتی مبارزه بامسکرات و مخدر بیست عضو دارد که متشکل از روسای ادارات، سکتوری، امنیتی، عدلی قضایی، فرهنگی و امور زنان و جوانان می باشد.
این کمیسیون درحالی در ولایت هرات تاسیس میشود که درسال روان، 3120 جریب زمین زیرکشت مواد مخدر در ولسوالی شنیدند ولایت هرات تخریب شد.

9
محاکمه دو افسر در هرات
آمر توقیف خانه ولسوالی ادرسکن به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وطیفه وی به دوسال حبس محکوم شد.
دوسیه آمرپیشین توقیف خانه ولسوالی ادرسکن و یک تن از همکارانش در جلسه علنی قضایی ریاست محکمه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری بررسی شد.
این دوتن طبق صراحت فقره اول ماده چهل و دو قانون جرایم عسکری با در نظر داشت ماده 145 قانون جزاء هر کدام به دو سال حبس تنفیذی محکوم شدند.
در عین حال یکتن از ساتمنان پولیس هرات نیز به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفه ایی به دو سال حبس محکوم شد.
این فرد نیز طبق فقره اول ماده 42 قانون جرایم عسکری و با درنظر داشت ماده 145 قانون جزاء محکوم به مجازات شناخته شده است.
در این جلسه در حالی که وکلای مدافع ،خارنوالان و مردم نیز حضور داشتند حق استیناف خواهی متهمان محفوظ خوانده شد.

10
محاکمه سه آدم ربا در ولایت هرات
سه تن از دم ربایان از سوی محکمه ابتدایی هرات هر کدام به پانزده سال حبس محکوم شدند.
دوسیه این افراد امروز در جلسه علنی قضایی دیوان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی محکمه شهری که تحت ریاست قضاوتمند غلام رسول منصور برگزارشد بررسی گردید.
در این جلسه دوسیه چهار تن دیگر به اتهام خرابکاری و فعالیتهای سازمانی نیز بررسی شد، دو تن از این افراد به دوازده سال و یکتن دیگر به هشت سال حبس محکوم گردیدند.
در این جلسه در عین حال یکتن دیگر به اتهام اختطاف یک شهروند به دوازده سال حبس تنفیذی محکوم شد.
کار بررسی روی هشت دوسیه دیگر بدلیل عدم حضور وکیل مدافع به جلسه بعدی واگذار شد.
قضاوتمند منصور رئیس محکمه ابتدایی در اخیر این جلسه حق استیناف خواهی متهمان را محفوظ اعلام کرد.

11
برسی اهمیت "تیر" برای افغانستان
ولایت هرات هرات میتواند گذره گاه مطمن و مناسب ترانزیت کشورهای عضو سازمان بین المللی جاده "تیر" باشد.
اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت با ابراز این موضوع میگوید:" تلاش های جدی مسولان ترانسپورت کشور بخاطر شمولیت مجدد کشورمان در سازمان بین اللملی جاده به ثمر نشسته و افغانستان عضویت سازمان تیر را بدست آورده است."
باوجودیکه یک سال از تدویر نخستین اجلاس بین المللی نماینده گان کشورهای عضوسازمان " تیر" در ولایت هرات می گذرد، روز گذشته نشست یک روزه ای با شرکت مسولان شرکت های ترانزیتی و ترانسپورت بخاطر ربررسی اهمیت از سرگیری فعالیت های ترانزیتی در قالب سازمان بین المللی جاده در هرات برگزارشد.
معاون مقام ولایت هرات میگوید:" تا زمانی که کشورمان به خط آهن دسترسی کامل پیدا می کند، استفاده از سیستم تیر برای افغانستان یک نیاز است ."
اداره محلی ولایت هرات امیدوار است تا شرکت های ترانزیتی و ترانسپورتی نیز خدمات شانرا در قالب این سازمان بگونه معیاری ارائه نمایند.
همزمان بااین احمدجاوید ایماق رئیس ترانسپورت هرات هدف ا ین نشست یک روزه را تشریح مزیت های سیستم "تیر" و چگونگی استفاده از این مزیت ها اعلام کرد.
آقای ایماق افزود:" با فعال سازی این سیستم محموله های ترانزیتی وترانسپورتی کشورمان بدون طی مراحل سیستم های مغلق گمرکی و یا توقف های طولانی مدت، در بنادر مرزی ترانزیت میشوند."
یلدا"ناطق" رئیس روابط خارجی وزارت ترانسپورت میگوید:" باوجودیکه افغانستان سی سال قبل عضویت سازمان تیر را بدست آورده بود، ولی تداوم بحران سبب تعلیق عضویت افغانتسان از ین سازمان جهانی شده بود."
سال گذشته اولین اجلاس دوباره فعال سازی سیستم ترانسپورتی تیر در شهرهرات، از سوی وزارت ترانسپورت باشرکت نماینده گان نزدیک به ده کشور منطقه برگزارشد.

12
یک مکتب به کمک یک تاجر ساخته شد
با بهره برداری از ساختمان تدریسی لیسه با بازنگی در یکی از مناطق محروم شهر هرات، نزدیک به یک هزار دانش آموز به مکان مناسب درسی دسترسی پیدا نمودند.
ساختمان این لیسه که به کمک یک تن از تجار خیر ملی بگونه اساسی بازسازی شده ، از سوی اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت مورد بهره برداری قرارگرفت.
مسولان معارف میگویند:" بشیراحمد خوافی رئیس شرکت خوافی علاوه بر پرداخت هزینه مورد نیاز بازسازی این ساختمان، برخی تجهیزات اداری را به اداره لیسه خریداری نموده است ."
معاون والی هرات نیز یکی از لازمه های اصلی انکشاف در همه سکتورها بخصوص معارف را تامین امنیت مطمعن اعلام کرد و از اینکه این موضوع در هرات تحقق یافته است ابراز خوشحالی نمود.
او درحالیکه از مشارکت فعال تجار ملی در زمینه حمایت از معارف تقدیر و تمجید نمود، از شهروندان نیز تقاضا نمود تا بخاطر تامین امنیت بیشتر همکاری نمایند.
عبدالظاهرفیض زاده ریئس شورای ولایتی هرات اقدام این تاجرملی را در امرحمایت از انکشاف معارف قابل قدردانست و خواهان شرکت فعال بیشتر شهروندان در این راستا شد.
قابل یاداوریست بالغ بر دو میلیون دالر امریکایی از سوی شرکت خوافی بخاطر ترمیم و خریداری تجهیزات مکتب بابازنگی عطا به مصرف رسیده است.

13
تقدیر پولیس هرات از سوی مردم
شمار زیادی از باشنده گان ولایت هرات از اقدامات در خور تحسین پولیس در زمینه مهار ناامنی ها و مبارزه با اختطاف گران تقدیرنمودند.
در جریان گردهمایی مردمی که باشرکت جمعی از مسوولان ارگان های عدلی و قضایی برگزارشد، مردم و نماینده گان 400 قریه ولسوالی انجیل، تلاش های اخیر پولیس را در امر مبارزه با اختطاف گران،گرفتاری افراد بی بی بند و بار ، جلوگیری از قاچاق و فعالیتهای غیر قانونی را قابل تحسین دانستند.
در این جمع اهالی با اهداء گل و پول نقد به برخی از منسوبان پولیس، تلاش هایآنان را تقدیر نمودند.
عبدالظاهر فیض زاده ریئس شورای ولایتی در این جمع ، دست آوردهای پولیس و رارضایت بخش اعلام کرد.
لوی پاسوال سید عبدالغفار سید زاده قوماندان امنیه هرات نیز از تلاش جدی پولیس بمنظورریشه کن ساختن گروهای بدنام وجنایت کاراطمینان داد.
اتخاذ تدابیر لازم ی وروی دست گرفته برنامه ها ویژه، ازسوی نیروهای پولیس درسطح شهرکه منجربه بازدداشت ده ها تن از خلافکاران شده است، در بهبود وضعیت امنیتی بصورت مستقیم اثرگزاربوده است.

14
بازداشت یک آدم ربا
یکتن از آدم ربایان تحت تحقیب پولیس امروز از ولسوالی پشتون زرغون باز داشت شد.
این فرد در پی اختطاف طفل دوازده ساله که سه ماه قبل از سوی گروهی از اختطاف گران ربوده شده بود بازدداشت گردید.
پولیس هرات می گوید یک ماه قبل در پیوند به این رویداد سه تن دیگر از همدستان متهم بازدداشت شده بودند.
متهم با تلاش ماموران امریت کشف جنایی و قطعه خاص شناسایی و بازدداشت شده است.
عتیق الله طفلی است که سه ماه قبل از سوی افراد ناشناس از منطقه صوفی آباد ربوده شده بود که در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی رها شد.
همچنان فردی به اتهام تهدید تلفنی، از سوی پولیس در ولسوالی گلران شناسایی و دستگیر شد.
این فرد که از باشنده گان همان ولسوالی میباشد در پی تهدید تلفنی یکتن از باشندگان قریه شکرآب گلران بازدداشت شد.

15
انفجار ماین دو غیر نظامی را زخمی ساخت
انفجار ماینی که از سوی طالبان در ولسوالی اوبه جاسازی شده بود، دوتن از هموطنان غیر نظامی را زخمی ساخت.
این ماین ها که در زیر پلچک در ساحات چشمه اوبه و سرک اوبه جاسازی شده بود دیروز انفجارنمود. مسولان پولیس هرات وضعیت جسمانی مجروحین را رضایت بخش اعلام کردند.

16
تهداب گزاری یک باب مکتب
ساختمان یک محراب مسجد جامع ، در قریه چهار برجک ولسوالی گذره تهداب گزاری شد.
این ساختمان در زمینی به مساحت 42متر از بودجه وزارت ارشاد حج و اوقاف ساخته میشود.
موصوف هزینه ساخت این تعمیر بالغ بر دومیلیون و 500 هزار افغانی اعلام است. این مسجد گنجایش صدها تن را از نمازگزاران را خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .