ابعاد جديدي از شكنجه زندانيان از سوي سيا

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1285
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1285
    بازدید ماه : 1846
    بازدید کل : 132791
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

ابعاد جديدي از شكنجه زندانيان از سوي سيا



سازمان ديده بان حقوق بشر در گزارش روز پنجشنبه اعلام كرد شواهدي مبني بر استفاده از شكنجه خفگي مصنوعي با آب توسط بازجويان سازمان سيا در ابعادي گسترده تر از آنچه كه قبلا توسط آمريكا اعلام شده بود، در اختيار دارد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،‌ اين گزارش 154 صفحه‌اي از سوي سازمان ديده‌بان حقوق بشر، به شرح بدرفتاري‌هاي انجام شده در زندان‌هاي مخفي سازمان سيا طي برنامه استرداد و بازداشت متهمان به تروريسم در دوران رياست جمهوري جورج دبليو بوش مي‌پردازد.

اين گزارش همچنين تصوير كامل‌تري از همكاري نزديك واشنگتن با معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي در ايام پس از حملات 11 سپتامبر نشان داده است.

ديده بان حقوق بشر تصريح داشته در اين همكاري‌ها آمريكا آن دسته از مخالفان اسلام‌گراي معمر قذافي را كه در خارج از اين كشور بازداشت كرده بود با تضمين‌هاي ديپلماتيك بسيار ناچيزي به منظور آنكه با آنها بد رفتاري نشود، به ليبي تحويل داده است و حتي چندين تن از آنها متعاقب آن در زندان شكنجه شده‌اند.

ديده‌بان حقوق بشر طي اين گزارش با 14 مخالف تبعيدي ليبيايي مصاحبه‌هايي انجام داده است. آنها به شرح سوء استفاده‌هاي سيستماتيك عليه خود طي دوراني كه در افغانستان در زندانهاي تحت اداره آمريكا بوده‌اند و يا در پاكستان، مراكش، تايلند، سودان و ديگر مكانها تحت بازجويي عوامل آمريكا قرار گرفته‌اند، پرداختند. اين در حالي است كه آنها پس از طي اين شكنجه‌ها تحويل مقامات ليبيايي داده مي‌شدند.

لورا پيتر، مشاور مبارزه با تروريسم ديده‌بان حقوق بشر و نويسنده اين گزارش عنوان داشته آمريكا نه تنها دشمنان قذافي را در يك سيني نقره‌اي تحويل وي داده است، بلكه حتي سازمان سيا پيش از تحويل بسياري از آنها را شكنجه كرده است.

وي گفت: ابعاد سوء استفاده‌هاي دولت جورج دبليو بوش بسيار گسترده تر از آن چيزي است كه پيش تر اعلام شده بود.

اين گزارش در حالي منتشر مي‌شود كه چند روز پيش وزارت دادگستري آمريكا اعلام كرد عليه هيچ كدام از پرسنل سازمان سيا كه متهم به استفاده از تكنيك‌هاي خشونت آميز در بازجويي‌ها در جريان برنامه استرداد و بازداشت شده‌اند، طرح اتهام نخواهد كرد.

فعالان حقوق بشري و برخي مقامات دولت باراك اوباما عنوان مي‌دارند كه حتي تكنيكهاي مجاز بازجويي در آن زمان نيز با شكنجه همراه بوده‌اند.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .