تجمع اعتراضی دانشجویان جلسه مجلس نمایندگان افغانستان را لغو کرد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 198
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 198
    بازدید ماه : 759
    بازدید کل : 131704
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

تجمع اعتراضی دانشجویان جلسه مجلس نمایندگان افغانستان را لغو کرد



معترضان تغییر نام دانشگاه را "حرکت سیاسی" توصیف کرده و با آن مخالفت کرده اند.

بستن راه‌های ورودی مجلس نمایندگان افغانستان از سوی دانشجویان معترض به تغییر نام یک دانشگاه در کابل، باعث لغو جلسه مجلس شد.

این دانشجویان، که تعداد آنها به دهها تن می رسید، از بامداد روز شنبه (۸ میزان/مهر) در اعتراض به تغییر نام دانشگاه تعلیم و تربیت به دانشگاه برهان‌الدین ربانی در اطراف مجلس تجمع کردند.

معترضان تلاش کردند که از ورود نمایندگان و کارکنان مجلس به محل کارشان جلوگیری کنند، ولی با وجود این، حدود ۵۰ نماینده وارد تالار مجلس شدند.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس گفت که با حضور این تعداد از نمایندگان امکان برگزاری جلسه وجود نداشت و جلسه روز شنبه مجلس لغو شد.

آقای ابراهیمی افزود که این دانشجویان از حدود یک هفته پیش در اطراف مجلس تجمع می‌کردند، اما روز شنبه آنها از ورود نمایندگان به مجلس جلوگیری کردند.

برخی از داشجویان معترض گفته‌اند که در پی تصادف موترها/خودروهای نمایندگانی که تلاش داشتند از حلقه دانشجویان بگذرند، دو یا سه دانشجو، زخمی شده‌اند.

وحید پیکان خبرنگار بی‌بی‌سی که در محل تجمع دانشجویان معترض حضور داشت، می‌گوید که آنها در این تجمع خود نسبت به روزهای گذشته با شعارهای تندتری علیه کسانی که آنها "جنایت کارهای جنگی" می‌نامند، اقدام به اعتراض کردند.

رئیس مجلس تاکید کرد که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان باید در این مساله مداخله کند تا مشکل میان مخالفان و موافقان تغییر نام دانشگاه حل شود.

شماری از نمایندگان مجلس گفته‌اند که اگر اعتراض دانشجویان به تغییر نام دانشگاه در حضور رئیس جمهوری مطرح می‌شود، باید استدلال موافقان تغییر نام دانشگاه هم شنیده شود.

آقای ربانی در ۲۹ سنبله سال گذشته در خانه خود در کابل توسط یک بمبگذار انتحاری که خود را حامل پیام صلح طالبان معرفی کرده بود، کشته شد

معترضان گفته‌اند که تا نام برهان‌الدین ربانی از تابلوی سر در دانشگاه حذف نشده، به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

ولی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان گفته که تصمیم به تغییر نام دانشگاه به فرمان رئیس جمهوری حامد کرزی و با تصویب شورای وزیران صورت گرفته‌ و غیرقابل بازگشت است.

نام دانشگاه تعلیم و تربیه در نخستین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی رئیس جمهوری پیشین و رئیس سابق شورای عالی صلح تغییر کرد و هدف از آن تقدیر از کارکردهای آقای ربانی در راستای تامین صلح در افغانستان بوده است.

آقای ربانی در ۲۹ سنبله/شهریور سال گذشته در خانه خود در کابل توسط یک بمبگذار انتحاری که خود را حامل پیام صلح طالبان معرفی کرده بود، کشته شد.

این فرد بمب را در دستار خود پنهان کرده بود و هنگام دست دادن با آقای ربانی، بمب کارگذاشته شده در دستار خود را منفجر کرد.

موافقان تغییر نام دانشگاه تعلیم و تربیه به دانشگاه برهان الدین ربانی می گویند، آقای ربانی در گذشته استاد دانشگاه بوده، رئیس دولت اسلامی مجاهدین بوده و در سمت رئیس شورای عالی صلح، ترور شده است و به همین دلیل شایسته است که یک مرکز علمی به نام او یاد شود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .