نظامیان خارجی خودشان طالبان را تجهیز می کنند

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 110
    بازدید دیروز : 817
    بازدید هفته : 927
    بازدید ماه : 1488
    بازدید کل : 132433
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

نظامیان خارجی خودشان طالبان را تجهیز می کنند



قاضی نذیر احمد حنفی، نماینده مردم هرات در پارلمان کشور بر این باور است یکی از دلایل تسریع خروج نظامیان خارجی، کم کردن هزینه های جنگ است.

وی در گفتگو با جمهور، افزود: اگر خارجی ها پولی را که در جنگ افغانستان مصرف می کنند، به نیروهای امنیتی کشور بدهند، این مملکت سر پا خواهد ایستاد و دیگر نیاز به تلفات جانی و مالی نیروهای خارجی هم نیست.

این وکیل مردم هرات با بیان این که طالبان بهانه ای برای حضور نظامیان خارجی در افغانستان بوده است، خاطر نشان کرد: نظامیان خارجی خودشان طالبان را تجهیز می کنند.

همچنین جاوید کوهستانی، تحلیلگر امور نظامی معتقد است که یکی از دلایل عمده تسریع روند خروج، حملات سبزها بر آبی ها؛ حملات نیروهای امنیتی افغان بر نیروهایی خارجی که در سال ۲۰۱۲ افزایش را نشان می دهد و این افزایش موجبات نگرانی کشورهای عضو ناتو را فراهم آورده است.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر دلایل خروج پیش از وقت نیروهای خارجی، همزمان شدن مساله انتقال قدرت سیاسی در سال ۲۰۱۴ میلادی، تکمیل پروسه انتقال مسئولیت های امنیتی و خروج نظامیان خارجی است که ممکن است مشکل ساز شود.

آقای کوهستانی با اشاره به این که توانمندی های نیروهای امنیتی افغانستان باید قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی مورد امتحان قرار گیرد، گفت: نیروهای امنیتی افغانستان باید قادر باشند که در سال ۲۰۱۴ به آسانی مساله انتقال قدرت سیاسی را به عهده بگیرند.

این کارشناس مسایل نظامی یادآور شد که موجودیت پر رنگ رسانه ها، آزادی بیان، ایجاد مؤسسات قانونمند، شکل گیری یک دولت، تعریف هویت جدید افغانستان در جامعه بین المللی از جمله دستاوردهای نیروهای خارجی در افغانستان بوده است.

وی در رابطه به نحوه حضور آمریکا پس از ۲۰۱۴ میلادی، اظهار داشت: پاسخ بسیاری از مسایل ملی و معادلاتی را که در آینده اتفاق می افتد، زمان خواهد داد، اما این موضوع بیشتر بستگی دارد به قراردادهای سیاسی دولت با امریکا، وضعیت جهانی، منطقه ای و مناسبات امریکا و وضعیت مردم افغانستان در آینده.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .