آمریکا و افغانستان مقابل هم یا در کنار هم ؟

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 707
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 707
    بازدید ماه : 1268
    بازدید کل : 132213
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آمریکا و افغانستان مقابل هم یا در کنار هم ؟



برخی از آگاهان سیاسی در واکنش به گفته های دیروز رییس جمهور کشور میگویند: امریکا به هیچ وجه پذیرفته نمیتواند تا نیروهای امنیتی افغانستان با سلاحهای مدرن تجهیزشوند.
به باور آنان در صورتیکه امریکا بخواهد، می تواند نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز کند، اما به دلایلی از این کار سرباز می زند.
این آگاهان همچنان عدم آمادگی امریکا مبنی دفاع از سرحدات افغانستان را نقض سریع پیمان راه بردی دوکشوردانسته می گویند امریکا نمی خواهد روابط خود وپاکستان را متشنج سازد.

به گزارش نور ، حامد کرزی رییس جمهوری کشور روز پنجشنبه در نشست خبری در کابل گفت: اگر امریکا ارتش ملی افغانستان را با سلاح سنگین مجهز نکند، افغانستان اقدام به خرید تجهیزات نظامی سنگین از کشور های دیگرخواهد کرد.

کرزی با اشاره به شلیک راکت ها از خاک پاکستان به مناطق مرزی شرق وجنوبی کشور گفت: ارتش ملی مجبور است برای مقابله با این تهدیدها به سلاحهای سنگین مجهز شود، و از ایالات متحده امریکا به خاطرعدم تجهیز ارتش ملی کشور انتقاد کرد.

با این حال برخی از آگاهان در واکنش به این گفته های رییس جمهور کشور می گویند: امریکا هرگز حاضر نخواهد شد تا ارتش افغانستان را با جنگ افزارهای مدرن و پیشرفته مجهز سازد، و در مقابل متحد کلیدی خود پاکستان، قرار دهد به باور در صورتی که امریکا بخواهد ارتش افغانستان را تجهیز کند، جنگ افزارهای موجود که درنزد نیروهای این کشور در افغانستان قرار دارد، برای تجهیز نیروهای امنیتی کشور کافی است.

رییس جمهور کشور همچنان امریکا را متهم کرده است که برای دفاع از سرحدات افغانستان اقدام نمیکند.
این در حالی است که براساس پیمان راهبردی میان افغانستان و امریکا این کشور باید تا توانمند شدن نیروهای امنیتی افغانستان در صورت خطر بیرونی از سرحدات افغانستان دفاع کند.

با اینحال آگاهان عدم همکاری امریکا برای دفاع از سرحدات افغانستان را نقض سریع پیمان راه بردی میان افغانستان و امریکا میدانند.
بر اساس پیمان راهبردی که سال گذشته میان امریکا افغانستان امضاء شد، امریکا ملزم است در برابر حملات بیرونی از افغانستان دفاع کند.
همچنان مطابق این پیمان امریکا مسسوول مستقیم آموزش و بازسازی ارتش افغانستان است.
اما این کشور نمیخواهد تا افغانستان از چین و روسیه که رقبای اصلی امریکا به شمار میروند اسلحه خریداری کند.

لیون پانیتا وزیر دفاع امریکا انتقاد رییس جمهور کرزی را رد کرده است و گفته است که رییس جمهور کرزی باید بجای انتقاد، ازنیرهای اتلاف سپاس گذاری کند.

وزیر دفاع امریکا یک روز پس از آنکه حامد کرزی، رییس جمهور کشور امریکا را متهم به بازی دوگانه در افغانستان کرد، واکنش نشان داده است.

وزیر دفاع امریکا دیروز درجریان سفر به امریکا، با امریکای لاتین در هواپیما به خبرنگاران گفته است: ما در افغانستان پیشرفت داشته ایم، زیرا در آنجا زنان و مردانی در یونیفورم ارتش امریکا اند که مایل به مبازه ومردن بخاطر حاکمیت افغانستان اند.
وی افزوده است آنها جانهای شان را در نبرد با دشمن درست، نه نادرست، از دست داده اند، من فکر میکنم بجای انتقاد اگر رییس جمهور کرزی هربار پس از مدتی بخاطر فداکاری های آنهاییکه برای افغانستان جنگیده و کشته شده اند، سپاس گذاری کند مفید خواهد بود.

این در حالی است که رییس جمهور کرزی روز پنجشنبه در نشست خبری در کابل بار دیگر گفت: تروریزم در افغانستان نیست و باید امریکا مراکز تروریستی را در بیرون از افغانستان هدف قرار دهد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .