محکوم به تجاوز و قتل اعدام می شود

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5300
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5300
    بازدید ماه : 5861
    بازدید کل : 136806
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

محکوم به تجاوز و قتل اعدام می شود



مقام های محلی ولایت کنر گفته اند که مردی که در این ولایت یک دختر جوان را پس از تجاوز جنسی بر او سربریده بود به اعدام محکوم شد.
پدر این دختر ادعا می کند که این مرد شب هنگام در خانه اش آمد و پس از تجاوز بر دخترش او را به گونۀ بی رحمانه به قتل رسانید.

مقام ها گفته اند که دادگاۀ استیناف ولایت کنر این مرد را به اعدام محکوم کرد و دو متهم دیگر این رویداد را هر کدام به شش سال زندان محکوم نمود.

این مرد نسیم نام دارد و در دادگاۀ ابتدایی نیز به جرم تجاوز و قتل یک دختر جوان به مرگ محکوم شد.

شاهدان در این دادگاه گفته اند که این مرد سه ماه پیش در ولسوالی سوکی ولایت کنر یک دوشیزۀ هیجده ساله را شب هنگام پس از تجاوز سربریده است.

خواهر متقول، عایشه گفته است که شب ناوقت بود دیدم که یک مرد خواهرم را در حویلی در حالی که چاقو به دست داشت سربرید من دویدم گفتم خواهرم چی کرده است که این کار را درحق اش میکنی اما این مرد مرا نیز تهدید کرد و من فرار کردم و در جای پنهان شدم.

پدر مقتول، قدرت الله گفته است که این مرد چندین بار می خواست که دخترم را به زور بگیرد اما من گفتم که دخترم خورد است و مکتب اش را نیز تمام نکرده است و نمی خواستم تا دخترم را به این مرد بدهم و او چندین بار خانواده ام را تهدید کرده بود و هنگامی که این رویداد رخ داد من در کنر نبودم و در بیمارستان در شهر جلال آباد بودم و از دادگاه می خواهم تا سخت ترین مجازات را به وی بدهد.

خالۀ مقتول گفته است که من دیدم که خواهر شبانه به طرف من آمد و گفت که مردی که در خانه هجوم برده است می خواهد تمامی ما را بکشد و هر دو پنهان شدیم آن مرد صدا میزد که تمام شما را خواهم کشت و از هیچ کسی نمی ترسم.

در این دادگاه انگیزۀ اصلی این قتل روشن نشد، اما پدر شبانه ادعا می کند این مرد چندین بار خواهان ازدواج با دخترش شده بود و حتی خانواده اش از سوی نسیم تهدید شده بود.

در همین حال وکیل مدافع مرد متهم ادعا می کند که شواهد کافی در بارۀ محکومیت موکلان اش وجود ندارد.

وکیل مدافع متهمان، محمد طاهرفیصل گفته است که شواهدی که در این دادگاه ارایه شد برای من قابل قبول نیست و موکلان من بدون موجب بازداشت شده اند من ازدادگاه میخواهم تا مطابق برقانون و مدارک که کافی نیست برای محکومیت موکلان من حکم کند.

از سوی دیگر دادستان این پرونده گفته است که این مرد پیش از اقدام به قتل شبانه، این دختر را برای چند روز ربوده بود و پس از چند روز دوباره به خانه اش بازگردانیده بود.

دادستان موظف، شاه محمود گفته است که شواهد و مدارک نشان میدهد که نسیم شبانه را به قتل رسانیده است و پیش از این رویداد چندین بار خانواده اش را تهدید کرده است و این مرد پیش از این نیز سوابق جرمی داشته است و باید به کیفر اعمال اش برسد ونیز دو مرد دیگر که شریک جرمی وی هستند نیز باید اعدام شوند.

پس از دو ساعت، دادگاۀ استیناف ولایت کنر نیسم را به جرم کشتن شبانه به اعدام محکوم کرد و دو مرد دیگر را به نام های یحی و احسان الله که شریک جرمی این رویداد شناخت و هریک را به شش سال زندان محکوم کرد.

رییس دادگاۀ استیناف ولایت کنر، محمد اشرف امین گفته است که پس از شنیدن گفته های وکیل مدافع و شواهدی که دراین دادگاه پیش شد ما هیت قضایی نیسم نام را به جرم تجاوز به دوازه سال و به جرم قتل به اعدام محکوم کردیم و یحی و احسان الله که شریک جرم از سوی دادگاه شناخته شده اند هر یک را به شش شش سال زندان محکوم کردیم البته این مجرمان دادگاه تمیز نیز پیش رو دارند.

پیش از این دادگاه ابتدائیه نیز نسیم نام را به اتهام همین رویداد به اعدام محکوم کرده است و دو مردی که شرکای جرمی وی شناخته شده اند هر کدام به شانزده شانزده سال زندان محکوم شده بودند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز دوشنبه از افزایش چشمگیری خشونت ها در برابر زنان در کشور، هشدار داده است.

این کمیسیون تاکید ورزیده است که خشونت ها در برابر زنان در افغانستان، به یک پدیدۀ دامنه دار مبدل شده است و این وضعیت پیامد های ناگواری خواهد داشت.

بربنیاد آمارهای کمیسیون مستقل حقوق بشر، تنها در شش ماۀ نخست امسال شصت قتل ناموسی در این کمیسیون، ثبت شده اند.

در همین حال سفیر امریکا در امور حاکمیت قانون و تنفیذ، ستیفن مکفارلند گفته است که توانایی رویارویی با جرایم و توانایی بدست آوردن عدالت از نشانه های یک جامعۀ مدرن است. پس این یک موفقیت است که دیده میشود دادگاه های کنر توانایی فیصله چنین قضایایی را که بسیارحساس ومهم هستند دارند، عدالت در باره کسی، کسی دیگر را برباید و اعضای بدنش را قطع نماید. یک پیام را میرساند که هنوز هم ضرورت است تا از حقوق زنان حمایت شود.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .