آمریکا پشت افراط گرایی پاکستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 476
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 476
    بازدید ماه : 1037
    بازدید کل : 131982
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آمریکا پشت افراط گرایی پاکستان



از آغاز ایجاد حکومت موقت درسال 2001 الی اکنون گفته می شود که دولت امریکا میلیارد ها دالر در امر به اصطلاح جاری شدن مبارزه علیه تروریزم از جانب دولت پاکستان به آن کشور پرداخته است ، اما این کمک ها در تقویه این گروه ها استفاده شده است.

درهمین را بطه گفته می شود که تحلیلگران امریکائی معتقدند اخیرا ،آمریکا کم کاری پاکستان در مبارزه با تروریسم را پذیرفته و متهم کردن این کشور را به شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهد اما برای خروج از افغانستان در سال 2014 میلادی چاره‌ای جز ادامه کمک مالی به پاکستان را ندارد.

برعلاوه کنگره آمریکا در گزارش تازه خود به این نتیجه رسیده که پاکستان اقدامی علیه القاعده، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی انجام نمی‌دهد اما با این وجود، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا 2 میلیارد دالر کمک مالی و نظامی به پاکستان را ادامه ‌می دهد زیرا این موضوع به نفع امنیت ملی آمریکا است.

وزیر امور خارجه آمریکا هدف از ادامه کمک به پاکستان را جلب رضایت این کشور برای خروج امن نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرد.

کارشناسان آمریکایی بر این باورند که ادامه کمک به پاکستان می تواند نتیجه معکوسی به دنبال داشته باشد.
به اعتقاد این کارشناسان، اگر سازمان اطلاعات پاکستان اطمینان پیدا ‌کند که آمریکا برای خروج از افغانستان به اندازه‌ای به این کشور وابسته است که حاضر شده از اقدام نکردن پاکستان علیه مخفی‌ گاه‌ شبه‌ نظامیان چشم پوشی کند، بنابراین اسلام‌آباد می‌تواند با وارد آوردن فشار بیشتر به واشنگتن به دنبال کسب امتیازات بیشتر باشد.

با این حال، طبق گزارش کنگره آمریکا تنها راه حفظ روابط با پاکستان ادامه کمک مالی و نظامی به این کشور است.
استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا معتقد است که ادامه کمک‌ های مالی آمریکا به پاکستان بعد از اضافه کردن نام شبکه حقانی در لیست گروه‌های تروریستی، باعث می‌شود که اسلام‌آباد تهدیدهای آمریکا را جدی نگیرد.

شبکه حقانی یک گروه شبه‌ نظامی در پاکستان است که تاکنون حملات مرگباری را بر ضد نظامیان ناتو و آمریکایی مستقر در افغانستان ترتیب داده و تلفات زیادی به نیروهای خارجی وارد کرده است.

واشنگتن تاکنون بارها از اسلام‌آباد خواسته تا اقدام نظامی بر ضد این شبکه انجام دهد اما این موضوع هنوز از سوی پاکستان اجرا نشده است. با این حال، کلینتون در آخرین گزارش خود به کنگره آمریکا خواهان حذف همه موانع حقوقی برای اعطای کمک‌های 2 میلیارد دالری نظامی و اقتصادی آمریکا به پاکستان شد و این اقدام را در راستای حفظ منافع ملی آمریکا دانست.

نویسنده : ق؛آریا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .