ده میلیون دالر جایزه!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3890
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3890
    بازدید ماه : 4451
    بازدید کل : 135396
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

ده میلیون دالر جایزه!

 

ایالات متحده امریکا برای معلومات که منتج به دستگیری حافظ محمد سعیدی رهبر لشکر طیبه یکی از گروهای افراطی و بنیادگر فعال در پاکستان که گفته می شود حملات 2008 ممبی را سازماندهی و اجراء نموده بود و اکنون با شبکه القاعده ارتباط نزدیک دارد، ده میلیون دالر جایزه تعیین نموده است.
این خبری است که از ورای رسانه ها به نشر رسید اما نگرانی از آنجا ناشی می شود که آیا با دستگیری و یا کشته شدن حافظ محمد سعیدی قضیه به پایان می رسد و امنیت جهان تضمین خواهد شد؟
آیا ساکنین این کره خاکی دیگر شاهد وقوع حملات تروریستی نخواهد بود و یکی از عزیزان خویش را در حملات این گونه از دست نخواهد داد؟

در حالیکه ماشین تولید افراطیت و تروریزم در قلمرو پاکستان هم چنان فعال و مدارس جلب و جذب اختناق و دهشت افگنی به سرباز گیری از میان جوانان و نوجوانان پرداخته و بعد از تربیت و تجهیز به سایر کشور ها غرض ایجاد رعب و وحشت گماشته شود؟ مسلماً جواب منفی است چون با کشته شدن اسامه بن لادن هنوز که هنوز است و نزدیک به یک سال از مرگ وی می گذرد، آن سازمان فعال است و به حملاتش ادامه می دهد چنانچه این نگرانی از اظهار نظر رایان کراکر سفیر ایالات متحده امریکا مقیم کابل که گفته است " گروه القاعده هنوز فلج نشده و نیروی آن را دارد تا کشور های غربی را مورد حمله قرار دهد" به خوبی نمایان است و این مقوله حقوقی را به یادم آورد که اگر می خواهید جامعه عاری از جرم داشته باشید باید محیط را انسانی سازید.

در حالیکه اگر حکومت پاکستان با مدیریت کنونی، نحوه دولت داری موجود و رهبران فاقد خرد سیاسی که فعلاً بر مسند قدرت تکیه زده و بر مردم مظلوم آن دیار امر و نهی می نمایند، وجود داشته باشد، ده ها و صد ها بن لادن و حافظ محمد سعیدی تولد و تربیه خواهد شد، چون مدارس در آن کشور به وفور یافت می شود و جوانان و نوجوانان بیکار نیز به اندازه کافی وجود دارد که افراطیت را ترویج نموده و گسترش دهد.
چنانچه اخیراً رهبران طالبان به افراد تحت امرش دستور داده است که از میان کودکان و نوجوانان 9 تا 20 سال سرباز گیری نموده و در مدارس ویژه شان در مناطق خیبر ایجنسی، باجور ایجنسی، مومند ایجنسی و ... تعلیم و تربیه و غرض انتحار و خلق وحشت به افغانستان اعزام و توحش و بربریت را در این کشور گسترش دهند. چه بسا از این شاگردان ده ها بن لادن، ملا عمر، حافظ محمد، جلال الدین و سراج الدین حقانی و ... تربیه و امنیت جهان را به چالش مواجه خواهند ساخت. چون آن کشور به ماشین تولید ترور و وحشت تبدیل و تا زمان موجودیت اش به این امر شوم مبادرت خواهند ورزید و امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در سراسر جهان به خطر مواجه خواهند ساخت.

از سوی دیگر، در پاکستان دولت در درون دولت و حکومت در درون حکومت موجود است آی اس آی به صورت مستقل عمل می کند، ارتش به صورت جداگانه و هیچ کدام تابع حکومت ضعیف به رهبری آصف علی زرداری نیست.
چنانچه احمد رشید روزنامه نگار و نویسنده شهیر آن کشور که سال های زیادی از عمر خویش را صرف تحقیق مسایل پاکستان نموده و به صفت روزنامه نگار در جریان حوادث که دور و پیشش به وقوع پیوسته قرار داشته است، در کتاب خویش تحت عنوان " پاکستان در پرتگاه " که جدیداً به نشر رسیده به این موضوع صریحاً اشاره نموده و نگاشته است " دلیل اصلی مشکلات پاکستان در آن است که این کشور نیازمند کمک های آمریکا است و سیاست داخلی آن پیچیده است، حکومت بر ارتش و سازمان اطلاعات کنترول ندارد، از اقلیت های خود محافظت نکرده و بخش های از خاک خود را در برابر طالبان پاکستانی و دیگر گروه های شورشی حفظ نکرده است " با اوضاع این گونه از مقامات آن کشور چه توقع می توان داشت؟
آیا آنها در امر مبارزه با تروریزم صداقت خویش را به اثبات خواهند رساند و همگام با جامعه جهانی در راستای محو وحشت و دهشت مبارزه خواهند نمود؟
آیا حکومت ملکی این توانمندی را دارد که در مقابل سیاست ها و پالیسی های ماجراجویانه سازمان آی اس آی بایستد؟

طوریکه تجربه به اثبات رسانده دولتمردان پاکستان همیشه سیاست منازعه طلبانه خویش را به پیش برده و هیچ گاهی یک همسایه خوب و قابل اعتماد برای افغانستان و شریک مطمئن در امر مبارزه با تروریزم برای جامعه جهانی نبوده و نیست.
چه، اسناد و مدارک کافی دال بر حمایت آنکشور از بنیاد گرایی و تروریزم موجود است مانند حمله سال پار شبکه تروریستی حقانی بالای سفارت امریکا مقیم کابل و موجودیت رد پای آی اس آی در عقب آن حمله و حمله مشابه بالای پایگاه ناتو در ولایت میدان وردک که حملات متذکره روابط ایالات متحده امریکا را با پاکستان در پایین ترین سطح اش تنزیل داده و موج عظیم از بی اعتمادی را میان طرفین خلق نموده است.
بناءً می طلبد جامعه جهانی به خصوص ایالات متحده امریکا (اگر همکار تروریزم نیستند) به جای تعیین نمودن جایزه برای ردیابی حافظ محمد سعیدی، به فکر مسدود نمودن مدارس تربیوی تروریستی در خاک پاکستان و اعمال فشار بر سازمان جاسوسی آی اس آی بر آید تا مشکل به صورت بنیادی حل شود و الا همان گفته احمد رشید صدق خواهد کرد که گفته است " پاکستان در حال اضمحلال است و مسوولیت آن به دوش مقام های اسلام آباد و دولت باراک اوباما است".
پایان

نویسنده: جمشید آرش

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .