میدان نبرد جدید: 7 اینچی‌ها!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 151
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 151
    بازدید ماه : 712
    بازدید کل : 131657
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

میدان نبرد جدید: 7 اینچی‌ها!

 

 

 

مدتی هست که شایعات، پیرامون ارائه تبلت -یا تبلت‌هایی- با برند گوگل می‌چرخد. در ماه گذشته، از گوشه و کنار شنیده شد که گوگل و Asus در حال کار بر روی تبلتی 7 اینچی هستند، هر چه نباشد آمازون با کیندل فایر ثابت کرده که می‌توان در بازار 7 اینچی‌ها هم موفق بود. به نظر می‌رسد که تبلت 7 اینچی گوگل و Asus اولین تبلتی خواهد بود که در فروشگاه آنلاین Google، که هفته قبل در نارنجی درباره آن خواندید ، عرضه می شود.

پیش‌تر گفته می‌شد که محصول مشترک گوگل و Asus در ماه می (یک ماه دیگر) و با قیمت تقریبی 199 تا 249 دلار به بازار خواهد آمد. اما به نظر می‌رسد که لری پیج خیلی خوب درس خودش را از استیو جابز یاد گرفته و هراسی از به تعویق انداختن تاریخ‌های از پیش تعیین شده و بازنگری محصول ندارد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که گوگل تاریخ قبلی را لغو کرده تا بتواند تغییراتی را در دستگاه اِعمال کند. و به این دلیل، عرضه محصول به ژوئن موکول شده. اما گوگل به چه دلیل حضور مستقیم خود در این بازار بزرگ را باز هم به تعویق انداخته؟

به نظر می رسد که داستان جالب تر از این حرف هاست! در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.


گفته می‌شود که طراحان گوگل، با این امید که قیمت محصول را از 249 دلار (قیمت برنامه‌ریزی‌شده فعلی) پایین‌تر بیاورند، قصد انجام تغییراتی در تبلت شان را دارند. این تبلت که Asus ساخت آن را بر عهده گرفته، با نمایشگر 7 اینچی، پردازنده چهار هسته‌ای انویدیا تگرا 3، و البته فقط در یک نسخه وای-فای به بازار خواهد آمد و تا اینجا اشاره‌ای به نسخه 3G یا 4G آن نشده است. سیستم عامل آن نیز اندروید 4 (بستنی حصیری) خواهد بود.


Google-Nexus-tablet-rumors.jpg

قیمت 249 دلاری که اکنون برای تبلت گوگل به گوش می‌رسد، بالاتر از دامنه قیمتی 149 تا 199 دلاری است که پیش‌تر به آن امیدوار بودیم و احتمالاً کیندل فایر 199 دلاری، که سلطان فعلی دنیای 7 اینچی‌ها است، رقیبی سرسخت برای آن خواهد بود. همین موضوع هم گوگل را به فکر فرو برده و وادار به چاره‌اندیشی برای کاهش قیمت نهایی محصول کرده است.


حتی در برخی مقالات پیشنهاد شده که گوگل ارائه تبلت خود را تا بعد از ماه ژوئن به تأخیر بیاندازد، تا بتواند اندروید 5 (جیلی بیلی) را روی آن نصب کند. ولی این احتمال ضعیفی است، زیرا محصول فعلی برای اندروید 4 طراحی شده و استفاده از اندروید 5، می‌تواند تأخیر زمانی زیادی را به پروژه تحمیل کند. همکاری Asus با گوگل، مشابه آن چیزی است که گوگل در همکاری با HTC و سامسونگ برای ساخت تلفن‌های هوشمند سری Nexus تجربه کرده، یعنی ساختن محصولات بهتر و شروع جهشی بزرگ در ابتدای راه. تولیدکنندگان می‌گویند که راهبرد تولید مشارکتی (co-branding) برای بازار امریکا یک جهش فوق‌العاده بوده است. زیرا برند گوگل برای مصرف‌کنندگان امریکایی یک برند وطنی است. این استراتژی در آینده می‌تواند راه را برای همکاری گوگل با سایر تولیدکنندگان از جمله سامسونگ و ایسر نیز هموار کند و خواب رؤیایی اپل در بازار تبلت را آشفته نماید.


گوگل بدو، اپل بدو!

iPad-2012.jpg

با معرفی iPad جدید، خیلی‌ها شگفت‌زده شدند که چرا اپل نامگذاری عددی برای محصول پرفروش خود را متوقف کرده است. فیل شیلر مدیر ارشد بازاریابی اپل، در اظهار نظری کوتاه گفت: «چون نمی‌خواستیم قابل پیش‌بینی باشیم.» اما یک احتمال دیگر را هم نباید از نظر دور داشت که اپل همیشه به دنبال ساده‌سازی محصولاتش بوده و این را در نامگذاری آنها هم رعایت کرده است. پس اگر نسل سوم آیپد را iPad 3 نامگذاری نکرده،‌ شاید به این خاطر باشد که واقعاً یک iPad mini هم در راه است و اپل به این طریق خواسته نامگذاری‌های بعدی را ساده‌تر کند. خودتان رأی بدهید که کدام نامگذاری احتمالی منطقی‌تر است: iPad 3 و iPad mini یا iPad و iPad mini؟


جان گروبر (John Gruber) صاحب وبلاگ Darling Fireball در یکی از اپیزودهای پادکست The Talk Show اشاره کرده که هم اکنون یک iPad کوچک، در آزمایشگاه‌های اپل در کوپرتینو، تحت آزمایش و بررسی قرار دارد. او در مورد جزئیات این محصول، گفته که نمایشگری 7.85 اینچی دارد و همانند iPad 1 و iPad 2، رزولوشن آن 1024 در 768 پیکسل است. چنین دستگاهی شفافیت نمایشگر رتینای آیپد جدید را نخواهد داشت، ولی با تراکم 163 پیکسل در هر اینچ، قطعاً کیفیت تصویر آن بالاتر از آیپد اصلی خواهد بود، آن هم بدون اینکه نیازی به بازنویسی یا به روز رسانی اپلیکیشن‌ها باشد. گروبر می‌گوید که طول این آیپد کوچک تقریباً با عرض آیپد 10 اینچی فعلی برابر است.


apple-ipad-mini.jpg

این اطلاعات به هیچ وجه جدید نیست، پیش‌تر هم شایعاتی در مورد آیپدی با اندازه کوچکتر شنیده بودیم. و بدون شک اپل قبل از تصمیم‌گیری برای تولید انبوه و عرضه هر محصول، تعداد زیادی نمونه اولیه از روی آن می‌سازد. با این حال، گروبر ارتباطات بسیار نزدیکی دارد، و اشاره‌اش به یک سایز نمایشگر جدید برای آیپد نیز در نوع خود خیلی جالب است. این یک حقیقت تاریخی است که کمپانی اپل، کمترین میل را به تغییر اندازه نمایشگر محصولاتش دارد. آیپد از ابتدا دارای اندازه 9.7 اینچ بوده و اندازه نمایشگر آیفون نیز تاکنون که نزدیک به 5 سال از معرفی اولین نسل آن می‌گذرد، همچنان 3.5 اینچ باقی مانده است. اما شاید تغییر در اندازه نمایشگرها، با آیپد مینی و نسل ششم آیفون، از راه برسد.


اینکه اپل iPad mini را عرضه می‌کند یا خیر، به هیچ عنوان مشخص نیست. استیو جابز ایده ساخت تبلت 7 اینچی را با گفتن این جمله که چنین محصولی «به محض عرضه، مُرده» به مرخصی فرستاد. او یک گفته مشهور هم دارد که: «همراه با آن باید یک کاغذ سنباده هم عرضه شود تا کاربران بتوانند انگشت‌های خودشان را برای کار با آن بسابند!» اما از طرفی، او به تیم کوک گفته که:‌ «در موقع تصمیم‌گیری، فکر نکن که اگر من می‌بودم چه می‌کردم، کار درست را انجام بده.»


در پاسخ به این سؤال که چرا اپل نباید چنین محصولی را راهی بازار کند، جان گروبر گفته که از نقطه نظر اپل، سؤال مناسب این است که: برای چه بایستی عرضه کند؟ به نظر می‌رسد که اگر اپل از ورود به این میدان جدید شانه خالی کند، فرصت مناسبی برای تبلت‌های اندرویدی ارزان‌قیمت فراهم خواهد شد تا مشتریان را درو کنند. کاری که تاکنون فقط آمازون با کیندل فایر از پس آن بر آمده. اما اپل نشان داده که واهمه‌ای از بلعیده شدن سهم یک محصول خود توسط محصول دیگرش ندارد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که تا دو ماه دیگر، گوگل چه شعبده‌ای از آستین بیرون خواهد آورد. و پس از آن، تا پایان سال جاری میلادی، اپل چه واکنشی نشان خواهد داد. نتیجه هر چه که باشد، باید گفت که این رقابت داغ 7 اینچی‌، بین آمازون، گوگل و شاید اپل، بی‌شک باعث خوشحالی طرفداران تبلت‌های کوچک و نیز کسانی که از پس خرید تبلت‌های گران‌قیمت 10 اینچی برنمی‌آیند، خواهد شد.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .