آماده ایم تا مذاکرات را با طالبان از سر بگیریم

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3045
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3045
    بازدید ماه : 3606
    بازدید کل : 134551
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آماده ایم تا مذاکرات را با طالبان از سر بگیریم

 

در صورتی که طالبان بخواهند آمریکا آماده است تا مذاکره با این گروه را از سر بگیرد

مقام های سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل می گویند: در صورتی که طالبان بخواهند آمریکا آماده است تا مذاکره با این گروه را از سر بگیرد. مذاکرات مقدماتی آمریکا با طالبان در قطر حدود سه هفته پیش به حالت تعلیق درآمد.

طالبان گفته اند که مذاکرات با مقام های آمریکایی را به این دلیل به حالت تعلیق در آورده است که آمریکا در مورد تعهداتش صادق نیست. آزاد نکردن زندانیان طالبان از گوانتانامو، دلیل اصلی این تصمیم طالبان عنوان شده است.

اما جیمز کانینگهم، معاون سفیر امریکا در افغانستان روز چهارشنبه، 23 حمل در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: ما هنوز حاضریم تا مذاکره کنیم و آنها خود می دانند که در رابطه با از سرگیری مذاکرات چه کاری انجام دهند. در همین حال، ما حکومت افغانستان را نیز حمایت می کنیم تا این گفتگوها را ادامه دهد.

مذاکرات قطر در ابتدا بین ایالات متحده آمریکا و طالبان آغاز شد. طالبان گفته اند: شروطی که ایالات متحده امریکا برای پیشبرد مذاکرات گذاشته اند، برای آن ها غیرقابل قبول است.

ایالات متحده امریکا تاکید کرده است: در صورتیکه طالبان دست از خشونت بکشند، با القاعده قطع رابطه کنند و قانون اساسی افغانستان را بپذیرند، می توانند در روند سیاسی کنونی شامل شوند.

در همین حال، جیمز کانینگهم گفت: با امضای دو تفاهم نامه در رابطه با واگذاری زندان بگرام و عملیات های ویژه به نیروهای افغانستان، دو قدم بسیار مهم برای امضاء سند همکاری های استراتژیک برداشته شده است.

با وجود اینکه مقام های افغانستان و آمریکا گفته اند: با امضای این دو تفاهم نامه، راه برای امضای سند همکاری های استراتژیک هموار شده است اما هنوز واضح نیست چه موانع دیگری باقی مانده است که این سند هنوز هم به امضا نرسیده است.

معاون سفیر امریکا گفت: پیچیده بودن این سند سبب شده است تا دقت بیشتری در امضای آن صورت گیرد. مشارکت استراتژیک یک توافق نامه بسیار وسیع است و این به معنای آن نیست که کدام مشکلی بر سر راه آن وجود داشته باشد. بلکه به این معناست که این سند بسیار پیچیده است.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش می شود تا این سند طوری باشد که افغانستان و امریکا براساس آن بتوانند در درازمدت همکاری داشته باشند.

هنوز حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا توافق نکرده اند که سند همکاری های استراتژیک اعلامیه باشد یا پیمان...

مقامات ایالات متحده امریکا گفته اند که با افغانستان اعلامیه استراتژیک امضا می کنند اما حکومت افغانستان می گوید تلاش دارد تا این سند پیمان استراتژیک باشد تا هر آنچه که در متن این سند می آید، الزام آور باشد نه اختیاری.

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان گفته است: یک سال پس از امضاء سند همکاری های استراتژیک، سند دیگری در مورد پایگاه های نظامی امریکا در افغانستان امضا خواهد شد.

جیمز کانینگهم، معاون سفیر امریکا در افغانستان گفت: بحث ها در مورد پایگاه های نظامی امریکا در افغانستان زمانی آغاز خواهد شد که امضای سند همکاری های استراتژیک به پایان برسد. این مقام امریکایی تاکید کرد که امریکا درصدد ایجاد پایگاه های دایمی در افغانستان نیست.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .