اولین تجهیزات برای عمل قلب نوزادان در تاجیکستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4715
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4715
    بازدید ماه : 5276
    بازدید کل : 136221
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

اولین تجهیزات برای عمل قلب نوزادان در تاجیکستان

 

وزارت بهداشت تاجیکستان می‌گوید که تجهیزات ضروری برای عمل قلب کودکان نوزاد را خریداری کرده است.

همزمان، ۸ نفر پزشک تاجیک در چین مشغول آموزش نحوه جراحی قلب کودکان هستند و بعد از بازگشت، برای نخستین بار در تاجیکستان این نوع عمل جراحی انجام خواهد شد.

شیرعلی رحمت‌الله‌اف، رئیس بخش ارائه کمک‌های بهداشتی به مادران و کودکان در وزارت بهداشت تاجیکستان، می‌گوید که در صورت آغاز این عمل، پزشکان تاجیک تعداد زیادی از کودکان را از مرگ نجات خواهند داد.

وی گفت که حالا در تاجیکستان عمل قلب کودکان بزرگ‌تر از سه سال انجام می‌شود. ولی برای جراحی قلب کودکان نوزاد تجهیزات ویژه و پزشکان تخصوصی لازمند.

آقای رحمت‌الله‌اف گفت: "با دستور وزیر تندرستی (بهداشت) تاجیکستان، حالا ۸ نفر از پزشکان تاجیک در چین آموزش می‌بینند. وقتی بازگشتند، این گونه عملیات را آغاز می‌کنیم. حتی در زمان شوروی در تاجیکستان باری هم عمل قلب کودکان انجام نشده بود. این دست‌آورد خیلی مهمی خواهد بود."

وی خبر داد که حالا در تاجیکستان حدود ۷ هزار نفر با بیماری نارسایی قلبی زندگی می‌کنند که ۳۷۰۰ نفر از آن‌ها کودکان و نورسان می‌باشند.

آقای رحمت‌الله‌اف افزود: "هفتاد درصد از کودکان دارای نارسایی قلبی، در نخستین ماه زندگی فوت می‌کنند و ۳۰ درصد دیگر در زندگی معلول می‌شوند. در آینده ما می‌توانیم بیشتر این کودکان را نجات دهیم."

به این ترتیب، آمار فوت کودکان در تاجیکستان نیز تغییر خواهد یافت. به گفتة آقای رحمت‌الله‌اف، حالا در تاجیکستان همه‌ساله از ۳ تا ۵ هزار کودک فوت می‌کند که معادل ۲۰-۲۵ کودک از هر یک هزار نوزاد است.

این در حالیست که به گفته این مسئول وزارت بهداشت، این رقم در زمان شوروی معادل ۴۲ نفر از هر یک هزار کودک نوزاد بود. یعنی در سال‌های اخیر، وضع بهداشتی کودکان بهتر شده است.

در پاسخ به این سؤال که قیمت انجام عمل قلب کودکان در بیمارستان‌های تاجیکستان چه قدر خواهد بود، آقای رحمت‌الله‌اف گفت که این مبلغ نه بیشتر از چهار هزار دلار آمریکایی است.

وی گفت: "در کشورهای خارجی چنین عمل جراحی از ۷ تا ۱۰ هزار دلار ارزش دارد. ولی ما حساب کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بدون مخارج بیمارستان و پزشک، ارزش چنین عمل از ۳٫۵ تا ۴ هزار دلار می‌شود."

ضمناً، از چند سال پیش به این سو در بیمارستان‌های تاجیکستان عملیات مختلف قلب بزرگسالان انجام می‌شود. بیمارستان ایرانی موسوم به "ابن سینا" نیز در دوشنبه مشغول انجام چنین عملیات است.

ولی، با این وجود، تعدادی از شهروندان تاجیکستان برای جراحی قلب به کشورهای خارجی، از جمله روسیه، آلمان و ایران، سفر می‌کنند.

دلیل این امر عدم اعتماد به سطح تخصصی پزشکان محلی عنوان می‌شود، هرچند مسئولین بهداشتی می‌گویند که هیچ دلیلی برای بی‌اعتمادی به پزشکان تاجیک وجود ندارد و تعدادی از آن‌ها از تجربه بیمارستان‌های کشورهای خارجی برخوردارند.

 

در تاجیکستان جدود ۷ هزار نفر به عمل قلب نیاز دارند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .