وقتی ملا امامان نیز رشوت خور دولت می شوند!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 573
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 573
    بازدید ماه : 1134
    بازدید کل : 132079
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

وقتی ملا امامان نیز رشوت خور دولت می شوند!

 

 

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزارت حج و اوقاف در یک اقدام تقریبا بی سابقه از مردم خواست تا ملا امامانی را که خلاف منافع ملی افغانستان و پیاده کردن اهداف کشور های بیگانه در مساجد فعالیت می کنند به آن وزارت معرفی کنند، تا مطابق قانون با آنان برخورد شود.

محترم داعی الحق عابد معین وزارت حج و اوقاف افغانستان، از مردم تقاضا کرد تا در صورت برخورد با چنین اشخاص در مساجد، این وزارتخانه را در جریان قرار دهند و افزود: پیام من به مردم اینست که در صورت برخورد با امامانی که از وظایف شان سوء استفاده کرده و برخلاف منافع ملی افغانستان تبلیغات می کنند و یا بر علیه حکومت، آنهم بخاطر تامین منافع کشورهای ایران و پاکستان فعالیت می کنند، در قسمت معرفی آنان با وزارت همکاری کنند.

این جوان تازه به دوران رسیده همچنین گفت: برخی از علمای دینی متهم به این امر هستند که اگر این اتهام بر علیه این علما اثبات شود، صد در صد از وظیفه سبک دوش خواهند شد.

مسئولان ریاست امنیت ملی نیز گفته اند با همکاری وزارت حج و اوقاف، یک سلسله برنامه هایی را برای ملا امام های مساجد روی دست گرفته اند که علما باید براساس آن که مطابق منافع ملی کشور است، رفتار نمایند به همین جهت شش هزار عالم دین طی سمینارهایی آموزش دیده اند تا در یک صد و شصت هزار مسجد کنونی کشور فعالیت نمایند.

درباره این تصمیم وزارت حج و اوقاف باید گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامى است و مردم افغانستان همه مسلمان هستند، بنابراين در چنين جامعه ای، نقش علماى دين، ملا امامان و خطباى مساجد بسيار موثر است و آنها مى توانند مردم را آگاهى دهند و بر افکار، اذهان و حتی دل هایشان حکومت کنند.

درباره نفوذ طالبان در برخی از مساجد کشور و سوء استفاده شماری از ملا امامان از سمتشان، برای تبلیغ به نفع طالبان و القاعده که به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد، نیز شکی نیست.

اما درباره اینکه یک وزارتخانه برای همه ملا امامان و خطیبان محترم مساجد تعیین تکلیف نماید و بگوید چه بگویید و چه نگویید، انصافا کاری غیر معقول به نظر می رسد! چرا که وظیفه عالم دینی دفاع از حقایق اسلام و حدود احکام الهی است نه مناقع دولت.

بارها دیده شده که ملاامامان به بهانه حفظ منافع ملی و خواسته دولت، از نشر حقایق موجود خودداری کرده اند و دربرابر اعمال جنایتکارانه مخالفان دولت به بهانه مصالحه سکوت نموده اند. آیا وظیفه یک عالم دینی را خدا و رسول تعیین می کنند یا دولت و وزارتخانه ها؟

همگان می دانند مسجدی که که از آن علیه منافع مردم و کشور کار گرفته شود، مسجد نیست و عالمی که حب وطن نداشت، عالم نیست. اما اینکه این عالم و این مسجد نیز در اختیار صد در صدی دولت و حکومت قرار گیرد و وظیفه اسلامی و شرعی خود را فدای وظیفه دولتی اش نماید که دیگر صد واویلا به حال این مسلمان و اسلام.

اینکه وزارت حج و اوقاف گفته است تا از منابر به نفع کشورهای بیگانه تبلیغات نشود، صحیح. اما اینکه به خاطر منافع ملی که دولت آن منافع را تعیین می کند، سکوت کردن را هیچ کس نمی پذیرد. به طور مثال دولت می پسندد که با طالبان پرورش یافته دست آمریکا که هر روز جنایات بیشتری مرتکب می شوند، مصالحه کند و آنها را برادر خطاب نماید. این خواسته دولت است که فکر می کند منافع ملی در آن نهفته، نه گفته دین و شریعت.

دولت دوست دارد به بهانه منافع ملی با کشورهای کفر پیمان استراتژیک بلند مدت امضاء نماید تا آنان همچنان به غارت و تجاوزگری خود در افغانستان ادامه دهند، ملا امامان هم که رهبری معنوی مردم اطراف خود را بر عهده دارند، سکوت نمایند و هیچ نگویند. حال خواه خلاف گفته اسلام و شریعت باشد ،خواه مطابق با آن.

این که نشد عالم اسلامی، شد یک عالم افغانستانی. اگر مردم ما به ملا امامان احترام میگذارند و از آنان پیروی می کنند، صرفا به خاطر اسلام است، نه چیز دیگر. پس بهتر است ملا امامان به وظیفه شرعی خود عمل کنند تا به وظیفه حکومتی خود. و با توجه به دستورات الهی و منافع اسلامی، منافع ملی را نیز حفظ نمایند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .