هرات، شهری با 7000 طفل خیابانی !

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4538
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4538
    بازدید ماه : 5099
    بازدید کل : 136044
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هرات، شهری با 7000 طفل خیابانی !

 

 

به گزارش خبرنگار پامیر (pamippress.com)، با موجودیت 8 نهاد مدافع از حقوق اطفال خیابانی از مجموع 7000 اطفال خیابانی در هرات بیش از 3000 تن از این اطفال با خطر جدی رو به رو هستند.

بصیره محمدی، رییس کار و امور اجتماعی هرات در گفتگو با خبرنگار پامیر اظهارداشت: همکاران و موسسات مدافع حقوق اطفال خیابانی در هرات با این ارگان توانسته اند گزارشی را از سطح شهر هرات و مناطق اطراف تهیه و آماده سازند که بنا به گفته وی، رشد قابل ملاحظه ای در افزایش این قشر در نقاط مختلف نشان داده شده است.

به گفته محمدی، در شهر هرات به تعداد 7000 طفل خیابانی ثبت شده است که بیش از 3000 از این اطفال در معرض خطر جدی قرار دارند.

با اینکه مسئولین نهادهای مدافع این اطفال را تاثیرات سه دهه جنگ عنوان می کنند اما اکثر اطفال بیش از 6 تا 13 سال ندارند و این نشان دهنده عدم کنترل، بی بندباری در نظام خانواده ها و بی توجهی نهادهای مدافع در جریان 15 سال اخیر می باشد.

از سوی دیگر، در حال حاضر در هرات مراکز مختلف برای حمایت از اطفال خیابانی تشکیل شده است که توسط یونسف، وارچالد هالند، وارچایلد انگلستان، ریاست کار و امور اجتماعی نهاد دولتی، موسسه انترساس، انجمن جوانان ترکمن و موسسه توسعه اجتماعی زنان افغان یا واسا تحت پوشش قرار دارند اما با انهم این تعداد اطفال در هرات وجود دارد و مسئولین هم نگران تهدید خطرات احتمالی به این قشر هستند.

با آن که هر از گاهی در اين باره گزارش هايی به نشر می رسد و برخی از سازمان های خيريه ادعای کمک به اطفال را عنوان می کنند اما چرا کارهای بنیادی صورت نمی گیرد تا این امار کمتر شود و یا هم ثابت بماند؟!

از سوی دیگر، اشتغال اغلب کودکان را نمی توان کار ناميد. اين اشتغال نه در اقتصاد جامعه نقش مثبتی دارد و نه هم فراهم کننده امنیت و رفاه برای آنان رقم خواهد زد بلکه زندگی کودکان را به بازی گرفته و ساختار آينده آنان به دستان کوچکشان اینگونه شکل خواهد گرفت.

بنا به چشم دید خبرنگار پامیر در هرات، بسیاری از اطفال خیابانی و بی بضاعت روزانه جهت جمع آوری مواد سوختی از داخل کوچه و بازار و زباله دانها، جمع آوری آهن آلات، کار در کارخانه ها و فروشندگی در بازارها و یا تکدی گری در فواصل مختلف سال مشغول هستند و تعداد زیادی از آنها به خاطر مشغول شدن به کار، از تحصیل بازمانده اند.

حال اگر چنین ارقامی در شهر یک و نیم میلونی و قطب اقتصادی کشور دقیق باشد، چه موانعی سد راه تامین امنیت داخلی قرار خواهد گرفت؟

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .