هفت خبر از هرات

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 626
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 626
    بازدید ماه : 1187
    بازدید کل : 132132
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هفت خبر از هرات

 

1
تسریح روند تخریب مزارع کوکنار
روند تخریب مزارع کوکنار در قریه های مختلف ولسوالی شیندند ولایت هرات به شدت ادامه دارد.
برنامه تخریب کشتزارهای کوکنار در ولسوالی شنیدند بر اساس هدایت مقام ولایت هرات از پانزده روز بدینسو آغاز یافته است که درحال حاضر به شدت جریان دارد.
در بیست چهار ساعت گذشته نزدیک به یکصد وهشتاد جریب زمین تحت کشت کوکنار در قریه جات دور افتاده ولسوالی شیندند بگونه کامل تخریب شده است.
این زمین ها در قریجات سیاه سار، چلوسک ،کالسک اولیا و سفلی تخریب شده است. از آغاز برنامه تخریب مزارع تحت کشت کوکنار در ولسوالی شیندند تا اکنون حدود یکهزارجریب زمین از بوته های کوکنار بصورت کامل پاکسازی شده است.

2
ایجاد تشریک مساعی خوبتر بین نیروهای امنیتی
مسوولان ارشد پولیس و اردوی ملی برمساعی مشترک بین نیروهای امنیتی بخاطر استقرار، نظم و امنیت در دورافتاده ترین مناطق ولایت هرات تاکید نمودند.
با وجودیکه امنیت ونظم موجود در ولایت هرات نتیجه هماهنگی ومساعی مشترک همه نیروها بویژه اردوی ملی وپولیس ملی اعلام شده است؛ برید جنرال محمد ظاهرقاسمی سرپرست قوماندانی قول اردوی ظفر در نخستین روزهای کاری اش برحفظ وضعیت موجود وافزون ساختن هماهنگی بین نیروهای امنیتی تاکید نمود.
جنرال قاسمی در دیدارهای جداگانه بامل پاسوال سید آقا ثاقب قوماندان امنیه وتورن جنرال محمدباقی اکبری قوماندان لوای هوایی ولسوالی شیندند، بابیان این مطلب که باگذشت هر روز اعتماد و باورمندی مردم به توانایی نیروهای امنیتی بیشترمیشود، ازمسوولان امنیتی خواست تا بخاطرحفظ اعتماد مردم بیشترتلاش نمایند.
همزمان با این مسولان امنیتی هرات آغاز ماموریت جنرال قاسمی را بحیث سرپرست قول اردوی ظفرتبریک گفته همکاری شانرا اعلام نمودند قابل یاد آوریست جنرال قاسمی درپی تغییرات گسترده وزارت دفاع ملی به حیث سرپرست قول اردوی ظفرتعیین شده است.

3
کشف پنج حلقه ماین ضد وسایط
در جریان بیست چهار ساعت گذشته نیروهای امنیتی افغان، پنج حلقه ماین را در ولسوالی های مختلف ولایت هرات کشف و خنثی ساختند.
ولسوالی شیندند
مسوولان امنیتی در ولسوالی شیندند ولایت هرات سه حلقه ماین ضد وسایط که از سوی طالبان در ولسوالی شنیدند کارگزاری شده بود را کشف و خنثی نمودند . این ماین ها به هدف آماج قرار دادن کاروان نیروهای امنیتی که سرگرم تخریب مزارع کوکنار میباشند کارگزاری شده بود که بدون خسارات و تلفات کشف وخنثی شد. این ماین ها در قریه های مفلان، قناندی و در شاهراه هرات – قندهار کارگزاری شده بودند.
ولسولای کرخ
ماینی که ازسوی طالبان در ولسوالی کرخ جاسازی شده بود بدون تلفات جانی و خسارات مالی انفجارداده شد. این ماین از سوی مخالفین مسلح دولت در منطقه سیاه دربند سبزک ولسوالی کرخ جاسازی شده بود . در این رویداد به کسی آسیبی وارد نشده است.
ولسوالی زنده جان
نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی زنده جان ولایت هراتب کشف و خنثی سازی یک حلقه ماین از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان جلوگیری نمود. این ماین در شمال ولسوالی زنده جان و در منطقه دهنه غلام نبی خان کارگزاری شده بود که کشف و خنثی ساخته شد.

4
برسی مکاتب خصوصی هرات
هئیت باصلاحیت از مسوولان ریاست معارف ولایت هرات، جهت نظارت وکنترول وارزیابی مکاتب توظیف شدند.
این هئیت هشت نفری که درترکیب آن معاونین، مشاورین، آمرین بخش ها، اعضای تعلیمات اساسی وثانوی، مدیریت های تفتیش وحسابدهی شامل میباشند.
این هیئت موظف است تا در ظرف پانزده روز آینده تمام امورتدریسی، اداری و محاسباتی مکاتب سطح شهر هرات را بررسی و نتیجه فعالیت خود را به ریاست معارف ارائه دهند. از ختم کار این هئیت ,برنامه نظارت وبررسی کارکرد مکاتب درسطح ولسوالی ها آغاز خواهد شد.

5
اهدای دو جریب زمین به معارف
یکتن از بانوان معارف دوست ولایت هرات، به حمایت از برنامه اداره محلی مبنی برنامگزاری سال روان بعنوان سال حمایت از معارف، دو جریب زمین ملکیت شخصی خود را به ریاست معارف این ولایت اهدا کرد.
این خانم معارف دوست که حاجیه حبیبه نام دارد، ضمن حضور در ریاست معارف اسناد ملکیت زمین خود را که درقریه علی افغان ولسوالی کرخ موقعیت دارد ؛ به رئیس معارف اهدا کرد.
خانم حبیبه هدف از اهدای ملکیت شخصی خود را به ریاست معارف، کمک به تقویت معارف و فراهم ساختن زمینه تعلیم و تربیه معیاری به نسل جوان و آینده ساز این ولایت اعلام کرد.
اداره محلی ولایت هرات ضمن ابراز تشکر و قدردانی این خانم معارف دوست تقدیر می کند.
این درحالیست که درپی نامگزاری سال روان بعنوان سال حمایت ازمعارف، شماری از شخصیت های معارف دوست هرات چندین جریب زمین را به ریاست معارف اهدا کردند.
در پی توافق با وزارت معارف صورت گرفته است، بعد ازاین شخصیت های خیری که اقدام به بازسازی ویا هم اعمارمکاتب نمایند، مکتب ها بنام خودشان مسمی خواهد شد.

6
پیشرفت هفتاد فیصدی کانال جوی انجیل و زنده جان
برنامه احداث کانال عمومی جوی انجیل هفتاد درصد تکمیل شده است. احداث این کانال بعنوان بخشی از برنامه توسعوی حوزه فرعی دریایی هریرود از حدود دو سال بدین سو آغاز یافته است که در حال حاضربه شدت جریان دارد.
این پروژه با هزینه بالغ بر هشت میلیون دالر با همکاری بانک انکشاف آسیایی در اواسط سال 2010 میلادی آغاز شده که با تکمیل کار ساختمانی این پروژه برعلاوه آبیاری هزاران جریب زمین زراعتی بالغ بر 14هزار فامیل دهقان از آن بصورت مستقیم بهره مند خواهند شد.
در کنار این کار احداث کانال عمومی جوی زنده جان نیز هفتاد فیصد تکمیل شده است .این پروزه نیز با هزینه نزدیک به پنج میلیون دالر امریکایی به همکاری مالی بانک انکشاف آسیایی آغاز یافته است. از این برنامه سه هزار فامیل بهره مند میشوند و زمان ختم این پروژه عام المنفعه اوخر سال جاری خواهد بود.
باشنده گان ولسوالی انجیل و زنده جان امیدوارند با ختم این پروژه ها مشکلات کمبود آب زراعتی شان برطرف گردد بطور حتمی بهره برداری از این پروژه ها بصورت مستقیم بر رشد برنامه های زراعتی هرات تاثیر گذار خواهد بود.

7
جریان محاکمه چند تن مجرمین مختلف
دوتن از متهمان اصلی فعالیت سازمان یافته علیه امنیت داخلی، از سوی محکمه شهری هرات هر کدام به یک سال تا پنج سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شدند.
دوسیه های نسبتی متهمان در جلسه قضایی علنی دیوان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی محکمه ابتدایی شهری هرات برگزار شد. در این جلسه وکلای مدافع ومردم نیز اشتراک داشتند. یکنفر به اتهام خرابکاری به پنج سال و یک ماه و فرد دیگر به اتهام کتمان جرم به یک سال حبس تنفیذی محکوم شده است. حق استیناف خواهی متهمین محفوظ است.
همچنان شش تن متهمان جرایم جنایی و فعالیتهای غیر قانونی از سوی محکمه ابتدایی شهری به حبس های متعدد تنفیذی محکوم شدند.
دوسیه های این شش تن که به اتهام پخش اطلاعات کاذب، قاچاق مواد مخدر، نگهداری سلاح غیر قانونی بازداشت شده اند در جلسه قضایی علنی دیوان امنیت عامه محکمه ابتدایی بررسی شد. این افراد به حبس های متعدد تنفیذی محکوم شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .