سناریوی جدید پاکستان؛ تقویه بیشتر دهشت افگنان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2403
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2403
    بازدید ماه : 2964
    بازدید کل : 133909
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

سناریوی جدید پاکستان؛ تقویه بیشتر دهشت افگنان

 

طبق گزارش های پخش شده از طریق رسانه های جمعی، در حدود 400 زندانی از یک محبس در قریه تون شیپ ولسوالی بنوی ایالت خیبر پشتونخواه آزاد گردیده و در حال حاضر در شهر های مختلف کشتور تروریست پرور پاکستان پراگنده می باشند.
این افراد که گفته می شود از اعضای کلیدی طالبان بوده اند، در یک حملۀ ناگهانی بیشتر از 250 شورشی به محافظین محبس، فرار داده شده و از جملۀ حدود 1000 تروریست و افراد اصلی گروه های دهشت افگن، 384 تن آنان فرار کرده و در بخش های مختلف پاکستان متواری شده اند.

موضوع خیلی ها جالب اینجاست که در پی هجوم بیشتر از 250 شورشی طالب که گفته می شود به منظور رهایی افراد برجستۀ شبکۀ تروریستی القاعده و گروه های دهشت افگن دیگری مانند حقانی، طالبان پاکستانی و ... این یورش را اجرا کرده اند، فقط چهار محافظ آن محبس جراحت سطحی برداشته و به هیچ کدام دیگر آنان آسیب نرسیده است.
این خود می رساند که طالبان پاکستانی در تبانی با استخبارات نظامی آن کشور، این سناریوی جدید را جهت تقویه بیشتر تروریستان به راه انداخته و به این فکر هستند که بعد از سال 2014 که ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده امریکا کشور ما را ترک می کنند، در سرزمین ما جای پا باز کرده و بتوانند به منافع نظامیان پاکستانی ممد واقع شوند.

هر چند طالبان پاکستانی ادعا کرده اند که آنان این حمله را به خاطر رهایی عدنان رشید که متهم به ترور پرویز مشرف، نظامی مستبد پاکستان، می باشد؛ انجام داده اند. اما از دید دیگر اگر به قضیه بنگریم، یگانه هدف این یورش را رهایی زندانیانی تشکیل می دهد که خواهان یک دولت پوشالی و گوش به فرمان پاکستان در کشور ما هستند تا بتواند مقاصد شوم آن کشور تروریست پرور را به بهترین شکل و با نازل ترین قیمت برآورده سازد.

قابل تذکر است که ممکن این سناریوی جدید به خاطر تحت فشار قرار دادن ایالات متحده امریکا توسط پاکستان طرح ریزی شده باشد. چرا که روابط میان واشنگتن و اسلام آباد از چندی بدینسو ظاهرا تیره شده و هیچ آثار بهبودی در آن به مشاهده نمی رسد. این تیرگی روابط زمانی آغاز شد که رهبر شبکۀ تروریستی القاعده، اسامه بن لادن، در نزدیکی های اسلام آباد (ایبت آباد) توسط نیروهای ویژۀ امریکایی به قتل رسید و در حدود 26 تن از نظامیان آن کشور که در داخل خاک افغانستان موضع گرفته بودند، کشته شدند. هر چند دید و بازدید های دیپلوماتیک میان مقامات این دو کشور صورت گرفته و تلاش هایی زیادی نیز در جریان است تا روابط بهبود بیابد، اما کشور تروریست پرور پاکستان از سیاست های دوگانه کار گرفته و هیچگاهی از خود صداقت نشان نداده است و بنا بر همین ملحوظ است که ایالات متحده امریکا از سیاست های نه دوستانه و نه هم خصمانه پاکستان خسته به نظر می رسد.

به گمان اغلب نظامیان پاکستانی خواب ها و رؤیاهای احیای مجدد طالبان و به قدرت رسانیدن آنان را در جمجمه های خویش می پرورانند تا با ایجاد گویا خلای قدرت بعد از سال 2014 بتوانند همان مهره های خویش را که تا حال بالای آنان سرمایه گذاری نموده اند، را به قدرت رسانیده و به عمق استراتیژیک کشور شان برسند؛ اما این نکته را باید بدانند که بعد از سال 2014 افغانستان دارای نیروی پنجصد هزار نفری خواهند بود تا بتوانند از ایجاد خلای قدرت در کشور جلوگیری نموده و از وجب وجب خاک سرزمین آبایی و اجدادی خویش دفاع نمایند.

با احترام
احمد ذکی هوشمند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .