وابستگی رسانه های تصویری حقیقت است!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2515
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2515
    بازدید ماه : 3076
    بازدید کل : 134021
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

وابستگی رسانه های تصویری حقیقت است!

 

نشر سریال های کشورهای بیگانه که هیچ پیامی به جز اشاعه فرهنگ بت پرستی و اعتقاد به غیر از خدای یکتا، تعمیم مفاسد اخلاقی و تزلزل روابط مقدس خانواده ها، تشویق به فحشاء و گسترش روابط نامشروع جنسی، حتی با محارم ، ترغیب جوانان به فرار از منزل ، سرکشی از مقررات وضع شده اخلاقی و اسلامی در جامعه و دهها مرض مهلکی که خطرات آن به مراتب بزرگتر و مدهش تر از وابستگی سیاسی رسانه ها به بیگانگان است .

در این روزها اتهاماتی از جانب امنیت ملی افغانستان مبنی بر وابستگی های مالی و سیاسی رسانه های تصویری افغانستان به کشورهای خارجی به گوش میرسد و رسانه های که مورد اتهام قرار گرفته اند ضمن رد صریح این اتهام، خواستار ارائه اسناد و مدارکی که دال برمجرمیت شان باشد گردیده اند.

مسئله رد اتهام وابستگی سیاسی و رسیدگی به اسناد و مدارک اثباتیه جرمی برمیگردد به مقامات عدلی و قضائی کشور که در مطابقت به قوانین و مقررات نافذه کشور به آن عمل میگردد.
ولی بیائید وابستگی این رسانه ها را به کشورهای خارجی از نظر اخلاقی و فرهنگی که نهایت خطرناک و کشنده است مورد مطالعه و مداقه قرار دهیم و به مثابه شهروندان کشور خویش که حق داریم اظهار نظر منصفانه را در مورد نشرات این رسانه ها داشته باشیم سخن به میان آریم و آن این است که آیا نشر برنامه های مبتذل و غیر اخلاقی رسانه های تصویری مانند نشر آهنگ های برهنه و مغایر ارزشهای اسلامی و انسانی و پخش فیلم های هنری خارجی و دارای صحنه های احساسات برانگیز شهوانی مخصوصأ محصول سینماهای هالیود و بالیود وابستگی اخلاقی و فرهنگی بیگانگان نیست؟
و نیز نشر اخبار مدهش و وحشت زاء آنهم در صدر اخبار رسانه به مثابه نشر و پخش فرهنگ خشونت و دهشت نیست؟
و آیا با فرهنگ اسلامیت و افغانیت سازگاری دارد؟
و یا هم نشر سریال های کشورهای بیگانه که هیچ پیامی به جز اشاعه فرهنگ بت پرستی و اعتقاد به غیر از خدای یکتا، تعمیم مفاسد اخلاقی و تزلزل روابط مقدس خانواده ها، تشویق به فحشاء و گسترش روابط نامشروع جنسی، حتی با محارم ، ترغیب جوانان به فرار از منزل ، سرکشی از مقررات وضع شده اخلاقی و اسلامی در جامعه و دهها مرض مهلکی که خطرات آن به مراتب بزرگتر و مدهش تر از وابستگی سیاسی رسانه ها به بیگانگان است.
زیرا حل وابستگی سیاسی به سادگی و با تأدیب فرد وابسته مقدور و متصور است. ولی آنچه در اذهان و افکار عامه زرق میگردد، علاج آن نه تنها دشوار بلکه در مواردی ناممکن میگردد.

رسانه های که اتهام وابستگی سیاسی بیرونی را از خود رد می نمایند و یا هم آنعده رسانه های که مورد اتهام قرار نگرفته اند فراموش نکنند که تمامی شان به ارتکاب جرم پخش فرهنگ بیگانه که مغایر منفعت ملی و خلاف ارزشهای انسانی و اسلامی است متهم اند که باید به آن پاسخ دهند.

اگر پاسخ این باشد که مدرک عایداتی و جذب بیننده و علاقمند را از این مجراء جستجو می نمایند، باید بدانند که از نظر اخلاقی و اسلامی هرنوع عاید و مفادی که اساس و مبناء اش حرام باشد خودش نیز حرام بوده و استفاده از آن پیگرد شرعی و قانونی دارد و می باید از آن اجتناب گردد.

به هرحال اعتقاد مردم افغانستان این است که اگر در مورد وابستگی سیاسی و منابع مالی رسانه اسناد و شواهد مؤثقی وجود ندارد، برائت شما در دستگاه عدلی و قضائی که اساس حکم آنها را موجودیت اسناد و شواهد دال برمجرمیت تشکیل میدهد، تضمین است ولی وابستگی فکری و فرهنگی شما با بیگانگان همچو آفتاب روشن است.

مشوره مردم افغانستان این است تا رسانه های محترم تصویری، صوتی و چاپی افغانستان مطابق رسالت و وظیفۀ که مطابق قانون اساسی و سائر قوانین نافذه کشور دارند، نشرات نمایند و برنامه های خود را مطابق اقتضاء و شرایط اخلاقی و اجتماعی افغانستان عیار سازند و جوانان را دعوت به زندگی مسالمت آمیز و دور از خشونت خانوادگی و مشکلات اخلاقی دعوت نمایند تاعوایدی را که از این مجراء بدست می آورند حلال باشد و نیز بار مسؤولیت های دنیوی و اخروی از شانه ها در پیشگاه خداوند و هم ملت افغانستان مرفوع گردد.

الیاس قاضی زاده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .