نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4054
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4054
    بازدید ماه : 4615
    بازدید کل : 135560
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

با عبرت از ٧و ٨ثور بايد دست به دست هم دهيم

 

شمارى از مجاهدين اسبق و اعضاى احزاب خلق و پرچم مي گويند که افغانستانیها بايد از ٧ و ٨ ثور عبرت گرفته و ديگر براى آبادى کشور، دست به دست هم دهند.

احزاب کمونستى خلق و پرچم، به تاريخ هفت ثور سال ١٣٧٥ با حمايت اتحاد شوروى وقت، کودتا نمودند و حکومت رئيس جمهور محمد داوود را سقوط دادند.

بعدا مردم افغانستان عليه حکومت احزاب خلق و پرچم، دست به جهاد زدند و حدود يک سال بعد، نيروهاى اتحاد شوروى وقت، به حمايت از حکومت ياد شده بر افغانستان تجاوز نمودند که در نتيجه آن علاوه بر وارد نمودن خسارات سنگين مالى، صدها هزار افغانستانی زندگى خود را از دست دادند و ميليونها تن ديگر، مجبور به ترک کشور شدند.

اما مجاهدين به مقاومت خود ادامه دادند، در سال ١٣٦٨ نيروهاى شوروى از افغانستان خارج شدند و به تاريخ هشت ثور سال ١٣٧١ حکومت وقت به رهبرى داکتر نجيب الله سقوط نمود.

بعد از سقوط حکومت نجيب الله، رهبرى دولت بر اساس فيصله بزرگان جهادى در پشاور، براى دو ماه به حضرت صبغت الله مجددى، رهبر جبهه نجات ملى افغانستان، سپرده شد.

بعدا استاد برهان الدين ربانى، رهبر جمعيت اسلامى، به عنوان رئيس جمهور قدرت را به دست آورد اما يک تعداد از بزرگان جهادى با آن مخالفت نمودند و درگيرى هاى شديد داخلى در کابل آغاز گرديد که در نتيجۀ آن تعداد زيادى مردم ملکى کشته شدند.

اين درگيرى ها تا زمانى ادامه داشت که طالبان، در سال ١٣٧٥ کابل را تصرف کردند.

نورالحق علومى، عضو اسبق حزب پرچم گفت که کودتاى هفت ثور، کدام نفعى براى افغانستان نداشت و از هشت ثور نيز مردم خيری نديده اند.

آقای علومى در مورد کودتاى هفت ثور گفت: هر شهروند حقيقى کشور، هميشه در اين فکر است که به مردم و کشور نفع آنها برسد. هيچ کس عمق بحران را پيش بينى کرده نمي تواند که تا چه اندازه ادامه می یابد؛ اگر کسى اين مسايل را پيش بينى ميکرد، هيچ گاه به چنين عملى دست نميزد.

وی در مورد هشت ثور گفت که مردم افغانستان، توقع تغیيرات مثبت از مجاهدين را داشتند اما چنين نشد.

وى افزود که اميدوار است مردم افغانستان، از همين دو روز عبرت گرفته به وفاق ملى توجه نمايند تا روزى بيايد که به مصيبتها و رنجها در افغانستان نقطۀ پايان گذاشته شود.

وى مداخله هاى خارجى را عامل اصلى جنگ و بحران افغانستان خوانده و علاوه نمود: بدبختانه افغانستان در موقعيت جغرافيايى قرار دارد که هيچگاه از مداخله هاى خارجى به دور نمانده است.

به همين ترتيب، شهنواز تنى، عضو اسبق حزب خلق و وزير دفاع ملى حکومت نجيب الله، تغيير هفت ثور را يک انقلاب سياسى و قيام سياسى ميداند.

به گفتۀ وى، اين تغيير به نيت خوب و به نفع عامه مردم انجام گرديد و در نخست مورد حمايت داخلى و خارجى قرار گرفت.

وى که در سال ١٣٦٩ وزير دفاع ملى بود و عليه حکومت نجيب کودتاى ناکام نمود، علاوه کرد که اين انقلاب به علت مداخلۀ کشورهاى خارجى و بعضى اشتباهات حزب، به اهداف سياسى و مادى خود در راستاى ايجاد اصلاحات نرسید.

وى افزود که مجاهدين، به تاريخ هشت ثور به قدرت رسيدند اما همزمان با رسيدن به قدرت با يکديگر، جنگ را آغاز نمودند و باعث خسارات جبران ناپذير به افغانستان شدند.

اين درحاليست که شمارى از نيروهاى حکومت نجيب الله، در جريان جنگ هاى داخلى عليه يک حزب جهادى در کنار حزب ديگر، ايستاد شده و در جنگ دخيل بودند.

تنى نيز بر اين باور است که مشکل عمده در کشور، مداخله هاى خارجى است که در تمام امور بين افغانستانیها بى اتفاقى ايجاد نموده است.

به گفتۀ وى، براى اينکه کشور از اين مشکلات رهايى يابد، تمام افغانها بايد دست به دست هم دهند.

عبدالجبار شلگرى، فرمانده اسبق حزب اسلامى در غزنى نيز گفت که هفت و هشت ثور، هر دو براى مردم افغانستان نتايج خوبى در قبال نداشت. هفت ثور، يک روز سياه و ننگين در تاريخ کشور و روز آغاز بدبختيهاى مردم افغانستان بود.

وى علاوه نمود: احزاب خلق و پرچم بعد از رسيدن به قدرت، ظلمهاى زيادى نمودند که قبرهاى دسته جمعى که در اين اواخر کشف گرديده، نشانه اى از مظالم آنها است.

آقالی شلگرى افزود که مجاهدين، به علت مداخلۀ حلقات استخبارات خارجى، نتوانستند يک حکومت مرکزى نيرومند را بعد از پیروزی ايجاد نمايند.

وى بدون ارائه جزئيات بيشتر گفت: بعضى از رهبران جهادى ما نيز ملامتند چرا که آنها نمي خواستند ديگران را در قدرت شامل سازند؛ هه چيز را صرفا براى خود مي خواستند.

وى علاوه کرد که افغانستانیها بايد متحدانه براى آبادى کشور خود تلاش نمايند تا تجارب تلخ، بار ديگر تکرار نگردد.

به همين ترتيب، شجاع الملک جلاله، يک فرمانده جهادى ديگر در ولايت کنر نيز گفت که يک تعداد مردم به نام جهاد تجارت کردند، ساختمانهاى بلند منزل اعمار نموده و براى منافع شخصى خود، از هيچ کارى دريغ نکردند. ما مجاهدين و آنها اعضاى خلق و پرچم بايد همه چیز را فراموش کنيم، تمام افغانستانیها براى پيشرفت کشور خود کار کنيم تا مشکلات فعلى از بين برود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .