آمریکا شهروند گمشده در ایران را در هرات می جوید!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5192
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5192
    بازدید ماه : 5753
    بازدید کل : 136698
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آمریکا شهروند گمشده در ایران را در هرات می جوید!

 

 

برای نخستین بار لوحه ای در شهر هرات نصب شده که در آن، برای ارائه معلومات در مورد «رابرت لوینسون» شهروند ربوده شدۀ امریکایی در ایران،‌ یک میلیون دالر جایزه تعیین شده است.

در یک لوحۀ تبلیغاتی که در کنار جاده رودکی، نزدیک به کنسولگری امریکا در شمال شهر هرات نصب شده، دو عکس از این شهروند امریکایی که یکی قبل از ناپدید شدن و یک عکس هم با ریش و موهای ژولیده،‌ دیده می شود.
در میان این عکس ها، کلمۀ “انعام” و در زیر آن با قید یک شماره تماس،‌ با زیرنویس درشت و تاکید بر اینکه هویت شما محفوظ و مصئون می باشد،‌ نوشته شده است که “یک میلیون دالر در مقابل معلومات پیرامون رابرت لوینسون، پرداخت می شود. “
رابرت لوینسون،‌ ۶۴ ساله مامور سابق پولیس فدرال امریکا (اف بی آی)، در حوت ١٣٨۵ خورشیدی (٩ مارچ ٢٠٠٧)، پس از ترک هوتل محل اقامت خود در جزیرۀ کیش ایران، ناپدید شد.

ظاهراً این شهروند امریکایی، از دبی بخاطر تحقیق دربارۀ شبکه های قاچاق سگرت در شرق میانه و غرب آسیا، به جزیرۀ کیش سفر کرده بود.
جزیرۀ کیش، یک منطقۀ آزاد تجارتی در جنوب ایران است که شهروندان خارجی، بدون داشتن ویزه نیز می توانند به آن سفر کنند.
با وجود فشارهای دولت امریکا بر ایران و درخواست خانوادۀ لوینسون،‌ دولت ایران گفته است که از سرنوشت این شهروند آمریکایی، اطلاعی ندارد؛ اما برای یافتن او تلاش می کند.
تا کنون اطلاعات مختلف و مبهم از سوی منابع بین المللی، در مورد رابرت لوینسون و نحوۀ ناپدید شدن او، منتشر شده است.
در ماه اسد (آگوست ٢٠٠٧) خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از خانم رابرت لوینسون، نوشت که شوهرش در جزیرۀ کیش با صلاح الدین،‌ یک امریکایی فراری که در ایران زندگی می کند،‌ ملاقات کرده است.

صلاح الدین، به اتهام ترور یک تن از مخالفان دولت ایران در امریکا،‌ از این کشور گریخت و به ایران پناه برد.
خانم این شهروند ربوده شدۀ امریکایی افزوده است که صلاح الدین گفته است که بعد از این ملاقات، به طور موقت از سوی پولیس ایران بازداشت گردید و سپس متوجه شد که رابرت لوینسون، در هوتل محل اقامت خود نیست؛ اما به او (صلاح الدین) گفته شد که رابرت لوینسون، به منظور بررسی اسنادش بازداشت شده و به زودی آزاد خواهد شد.
در ١۵ ماه دلو ١٣٨٩ (۴ فبروری٢٠١١)، روزنامۀ بریتانوی دیلی تلگراف، به نقل از سایت افشاگر ویکی لیکس نوشت که ممکن است این مامور سابق “اف بی آی”، در دست “سپاه پاسداران ایران” باشد.
ویکی لیکس، این اطلاعات را از یک دیپلمات آمریکایی نقل قول کرده بود که در یکی از کشورهای همسایۀ ایران با یکی از زندانیان سیاسی ایرانی ملاقات کرده بود؛ اما دولت ایران این ادعاها و نقش داشتن در این قضیه را رد کرده است.
اما این روزنامۀ بریتانوی گفته بود که به طور معمول، امریکا با اطلاعاتی که افراد شناخته نشده در مقابل دریافت پول ارائه می کنند، با احتیاط و تردید برخورد می کند.

در تازه ترین تلاش ها در این زمینه،‌ ماه حوت سال گذشته پولیس فدرال امریکا اعلام کرد که در مقابل ارائه اطلاعات موثق در مورد محل نگهداری رابرت لیونسون، که منجر به برگشت سالم او به امریکا گردد،‌ یک میلیون دالر پاداش پرداخت خواهد کرد.
سفارت امریکا در کابل نیز مفقود شدن تبعۀ خود در خاک ایران را تایید نمود و به پژواک گفت که در برابر دادن معلومات دقیق در مورد بازگشت محفوظ تبعۀ مفقود امریکایی به نام رابرت لیونسن (Robert Levinson)، مبلغ یک ملیون دالر جایزه وجود دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .