هرکه با ما نیست بر ما است!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2694
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2694
    بازدید ماه : 3255
    بازدید کل : 134200
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هرکه با ما نیست بر ما است!

 

 

مولوی آغاجان معتصم، وزیر مالیه در رژیم طالبان و عضو شورای کویته آن گروه پس از آنکه گفته بود، در صورتی که طالبان بخواهد قدرت سیاسی را بدست آورد باید به حقوق بشری افراد ملکی احترام و ارج بگذارد، از شورای کویته اخراج و در شهر کراچی مورد حمله افراد و اشخاص به ظاهر ناشناس اما مأمورین استخباراتی آی اس آی قرار گرفت و شدیداً جراحت برداشت. اما موصوف از حادثه جان سالم بدر برده به انقره ترکیه پناه برده است و از آنجا در گفتگوی ویژه با روزنامه the daily beast این موضوع را افشاء نموده است و از سوء قصد آی اس آی بر علیه خویش پرده برداشته و علت را نیز گفته است، البته ترور و اختناق در پاکستان امر جدید نیست بل بارها و بارها مخالفین سیاسی و یا افراد که به خواسته های سازمان آی اس آی گردن ننهند، ذریعه ترور از میان برداشته شده و به زندگی اش پایان داده شده است تا مبادا اسناد و مدارک مداخله جویانه آن سازمان را افشاء و از چگونگی روابط طالبان با آن سازمان پرده بردارند.

چنانچه سال پار ملا عبیدالله آخند یکی دیگر از فرماندهان طالبان که تمایل به گفتگو با دولت جمهوری اسلامی افغانستان داشت و می خواست مسایل جاری کشورش از طریق مفاهمه و گفتگو حل و فصل شود و تازه پی برده بود که راه های دستیابی به اهداف و مقاصد هر چند سیاسی، تنها از طریق خون ریختن و کشتن افراد میسر نه بل راه های مسالمت آمیز دیگری هم موجود است، به همین خاطر درزندان افتاد و آنقدر شکنجه شد تا مرد و بعد از سپری شدن یکسال از مرگش، حامیان و نزدیکانش از مرگ وی آگاه شدند.

ملا برادر، فرد دیگری از اعضای بلند پایه طالبان که تمایل داشت از طریق مفاهمه و گفتگو تنش ها و چالش های موجوده را حل نماید نیز در زندان انداخته شده و اکنون در زندان بسر می برد.

این موضوع تنها دامن طالبان یا بهتر بگویم اجیران آی اس آی را فرا نگرفته بل سیاسمتداران و شهروندان آن کشور نیز از این امر مستثنی نیستند. چه سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن زمامداران آن کشور باعث شده که روزانه چندین تن از شهروندان هزاره در آن کشور به خون غلطند و کشته شوند و مسؤولیتش را گروه تروریست و دست پرورده آی اس آی تحت نام لشکر جهنگوی به عهده بگیرد.

همچنین افراد بلندپایه ی پشتون ها نیز مورد هدف قرار می گیرند، بلوچ ها نیز قربانی این قاعده اند و این دور باطل ادامه دارد، آغاجان اولین قربانی این سیاست نبوده و آخرین هم نخواهد بود بل تا زمانیکه آی اس آی باقی است این روند ادامه خواهد یافت و فرایند ترور و اختناق به همین شدت و حدت اش به پیش خواهد رفت و قربانی های خود را شکار خواهد کرد.
این سیاست جاری و تصویب شده آن سازمان است که هرکه با ما نیست بر ما است و باید از میان برداشته شود، هدف قرار دادن آغاجان معتصم هشداری است برای سایر اعضای طالبان که اگر بخواهد در پیشبرد سیاست آی اس آی تغییری ایجاد نماید و یا از آن سرکشی نماید و یا با اظهاراتش سبب تخریش اذهان اعضای طالبان گردند به سرنوشت مشابه مواجه خواهند شد.
طوریکه قبلاً نیز عده ای از مقامات افغانستان، کارشناسان امور و صاحب نظران نگرانی خود را از این منظر ابراز داشته بودند که سازمان استخباراتی پاکستان خانواده اعضای طالبان و افغان های مقیم آن کشور را که فعلاً در ارتش و پولیس افغانستان ایفای وظیفه می نماید، به گروگان گرفته و از طریق آنها اعمال نفوذ نموده و آنها را زیر فشار قرار می دهند تا به خواسته های آن سازمان تن در داده و زمینه نفوذ آنها را در افغانستان مهیا سازند و یا به گفته های آنها عمل نمایند.

اعترافات آغاجان این موضوع را روشن می سازد که آی اس آی تا چه حد بالای آن گروه نفوذ داشته و امر و نهی می نماید و تا چه اندازه در برابر افراد و اشخاص که بخواهد بر خلاف میل و خواسته آن گروه عمل نماید و یا از قوانین تعیین شده سرپیچی نماید، بیرحم و شقی عمل نموده و در سدد محو و نابودی آن بر می آیند.

پایان
نویسنده: جمشید آرش

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .