افسردگی بیماری در میان مردم

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1661
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1661
    بازدید ماه : 2222
    بازدید کل : 133167
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

افسردگی بیماری در میان مردم



از روز جهانی صحت روانی، روز چهارشنبه، با حضور داکتر ناجیه طارق، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، نماینده سازمان صحی جهانی و شماری از مقامات و شخصیت های دولتی و غیر دولتی در کابل تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com)، روز جهانی صحت روانی هر سال در تاریخ 10 اکتبر، به منظور آگاهی دهی به مردم سراسر جهان برگزار می شود.

شعار امسال روز جهانی صحت روانی افسردگی یک بحران جهانی است. افسردگی عامل عمده ناتوانی و معلولیت محسوب می گردد که در حالات بسیار شدید می تواند منجر به خودکشی شود.

داکتر ناجیه طارق، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در این مراسم گفت: افسردگی مشکل معمول در کشورهای فقیر و غنی می باشد اما در کشورهای فقیر از یک طرف آگاهی مردم پایین است و از سوی دیگر منابع برای صحت روانی اندک است، لذا تدابیر جدی را ایجاب می نماید.

وی با اشاره به بیماری افسردگی در افغانستان گفت که نتایج تحقیقات در این کشور نشان می دهد که اعراض و علایم افسردگی در میان مردم خیلی بالاست.

وی افزود که این علایم افسردگی به سبب فشارهای روانی و مشکلات اجتماعی به وجود آمده است.

نماینده سازمان صحی جهانی گفت: تجلیل از این روز به ما فرصت می دهد که دستاوردهای خود را مرور نموده و آن را جشن بگیریم و اقداماتی را که برای صحت روانی لازم می دانیم هرچه زودتر اجرا کنیم.

وی همچنین گفت که ما بر این باوریم که افسردگی یک اختلال است و می تواند به آسانی تشخیص داده شده و در مراکز مراقبت های صحی اولیه مداوا شود.

طبق مطالعات سازمان صحی جهان تا سال 2030 افسردگی در صدر لیست بار جهانی امراض قرار گرفته است.

این در حالی است که در بعضی از کشورها این رقم بسیار بالاتر است. افسردگی به انواع مختلف بروز کرده و می تواند یک قطبی یا دو قطبی باشد.

ناراحتی های مختلف، بی علاقه گی به زندگی، خستگی زودرس، گوشه گیری، بی خوابی، عدم تمرکز فکری و میل شدید به خودکشی از علایم بیماری افسردگی محسوب می شود.

بر اساس تخمین سازمان صحی جهان در حدود 350 میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می برند.

داکتر ناجیه طارق افزود که وزارت صحت عامه، صحت روانی را یکی از اولویت های کاری خویش دانسته و اقدامات لازم و اساسی را برای جلوگیری و درمان اختلالات روانی به علاوه افسردگی و ارتقای صحت روانی مردم افغانستان روی دست گرفته است.

بگفته وی تا به حال بیش از 200 مشاوره دهنده روانی – اجتماعی تربیت شده و آموزش شمار دیگری از این افراد ادامه دارد.

بسیاری از ناظران معتقدند که به دلیل جنگ های طولانی و همچنین مشکلات اجتماعی گسترده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مردم افغانستان از صحت روانی مناسبی برخوردار نیستند. جامعه جهانی و همچنین دولت افغانستان باید در این زمینه اقدامات اساسی تری را انجام دهد

متاسفانه به دلیل فساد اداری گسترده در بدنه حکومت افغانستان منابع تخصیص داده شده به بخش های گوناگون به درستی به مصرف نمی رسد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که این وزارت برای بهبود خدمات صحت روانی، استراتژی ملی خدمات صحت روانی را در خدمات صحی عمومی آماده تطبیق نموده است.

بر اساس این استراتژی در کنار خدمات صحی دیگر باید خدمات صحت روانی به نیازمندان عرضه شود. همچنین بر اساس این استراتژی پوشش خدمات صحت روانی پس از تطبیق پلان ترتیب شده، 75٪ درصد خواهد بود.

نماینده سازمان صحی جهانی در پایان سخنان خود از همکارانش در سکتور صحت، تمویل کنندگان منابع مالی و مجامع بین المللی خواست که به منظور بالا بردن آگاهی عمومی در مورد صحت روانی در افغانستان سرمایه گذاری کرده و موجب خدمات بهتر به مردم شوند.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .